گوشی ویندوزی لومیا

مایکروسافت در آخرین سه ماهه سال مالی 2016 تنها 1.2 میلیون گوشی ویندوزی لومیا فروخته است

فروش تنها 1.2 میلیون گوشی ویندوزی لومیا در آخرین کوارتر مالی سال 2016 به ثبت رسید. هفته گذشته کمپانی مایکروسافت آخرین نتایج مالی خود را منتشر کرد. این نتایج که به آخرین کوارتر (سه ماهه چهارم) سال مالی این کمپانی در 2016 مربوط می‌شود، چند ماه خوب را برای کسب و کار این شرکت رقم زد. انتشار این نتایج در کنار تجارت ابری این کمپانی از رشد مناسب و معقولی برخوردار بود؛ اما از سویی دیگر این کوارتر برای بخش تلفن‌های همراه غول ردموند چندان رضایت بخش نبوده است. درآمد این بخش از Microsoft با یک کاهش 71 درصدی سالانه مواجه شده است.

اگرچه مایکروسافت بلافاصله حجم فروش گوشی‌های همراه خود را برای چهارمین کوارتر مالی سال 2016 منتشر کرد. در پایان سال مالی 2015 فرم 8-K که به SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) تسلیم شد، به تفکیک تعداد فروش گوشی‌های همراه این کمپانی را بیان کرده بود؛ اما در فرم تسلیمی 8-K برای سال مالی 2016 چنین جزئیاتی در آن نیامده و فاقد اطلاعات کامل است.

فرم 8-K یک فرم بسیار گسترده و جامع بوده که به سرمایه‌گذاران در ایالات متحده برای سرمایه‌گذاری در بورس و خرید اوراق بهادر از کمپانی‌های مختلف، جزئیات کاملی را بازگو می‌کند. فرم 8-K یکی از رایج‌ترین انواع فرم‌ها در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است.

مایکروسافت در کل دوره سال مالی 2016 توانسته 13.8 میلیون گوشی ویندوزی لومیا به فروش رساند

در حال حاضر این کمپانی فرم 10-K را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه داده که در آن اطلاعات مورد نیاز برای تعداد فروش گوشی‌های همراه این کمپانی در سه ماهه گذشته بیان شده است. این سند نشان می‌دهد که مایکروسافت در طول سال مالی 2016 توانسته 13.8 میلیون گوشی ویندوزی لومیا را به فروش برساند. ما همچنین می‌دانیم که چه تعداد گوشی هوشمند این کمپانی در سه کوارتر اول سال مالی 2016 به فروش رفته است.

بر اساس آمار منتشر شده، در کوارتر اول امسال، 5.8 میلیون دستگاه، در دومین کوارتر 4.5 میلیون دستگاه و در کوارتر سوم امسال 2.3 میلیون گوشی هوشمند فروخته شده است.

و با توجه به اسناد منتشر شده مشخص است که غول ردموند در آخرین کوارتر سال 2016 تنها 1.2 میلیون گوشی ویندوزی لومیا را به فروش رسانده، آماری که در مقایسه با کوارتر قبلی تقریبا یک کاهش 50 درصدی فروش را به نمایش گذاشته است. مطمئنا این آمار برای مایکروسافت چندان جالب توجه نخواهد بود.

مجموع فروش گوشی‌های ویندوزی برای این سه ماهه – که شاما همه شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت می‌شود – بعید است که خیلی بالاتر از این مقدار باشد. در سومین کوارتر سال مالی 2016 مایکروسافت، داده‌های به‌دست آمده از شرکت Gartner نشان داد که تنها 100,000 گوشی ویندوز فون غیر لومیا فروخته شده است. این تعداد حاکی از آن است که در سه ماهه قبلی تنها 4 درصد از 2.3 میلیون گوشی ویندوز فون که در طول این سه‌ماهه به فروش رفته از شرکای مایکروسافت به‌دست آمده است. بر اساس همین آمار می‌توان پیش بینی کرد که در این سه ماهه نیز وضعیت تقریبا به همان منوال سابق بوده است.

علاوه بر 13.8 میلیون گوشی ویندوزی لومیا که در طول سه ماهه چهارم سال 2016 فروخته شده، 75.5 میلیون دستگاه فیچر فون (گوشی‌های غیر هوشمند) نیز فروخته شده است. این رقم در مقایسه با فروش 36.8 میلیون گوشی لومیا و 126.8 میلیون گوشی فیچر فون که در طول دوره سال مالی گذشته به‌دست آمده است، چنگی به دل نمی‌زند.

مایکروسافت اعلام کرده است که از ماه آوریل تجارت گوشی‌های فیچر فون خود را به کمپانی فاکسان (Foxconn) به قیمت 350 میلیون دلار واگذار کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*