برنامه‌های اپل برای تلویزیون

تیم کوک و برنامه‌های اپل برای تلویزیون

گویا برنامه‌های اپل برای تلویزیون بیشتر از آن چیزی است که حتی فکرش را بکنیم. گمانه‌زنی‌های زیادی درباره اپل تی وی و آنچه قرار است ارائه دهد، وجود دارد. با این حال به‌‌غیر از یک بازطراحی از سیستم‌عامل و طراحی جدید ریموت کنترل آن، آخرین Apple TV دقیقا آن چیزی نبود که بخواهد قواعد بازی را تغییر داده و حرف خاصی برای گفتن داشته باشد.

اما با توجه به صحبت‌های اخیر مدیر‌عامل کمپانی اپل، تیم کوک، آن‌ چیزی که ما در حال حاضر شاهد آن هستیم نوک یک کوه یخ است (حجم بسیار زیادی از کوه یخ در زیر آب است و تنها بخش کوچکی از نوک آن دیده می‌شود، تیم کوک با استعاره‌ی جالبی از برنامه‌های اپل برای تلویزیون خود سخن می‌گوید).

در آخرین اطلاعات به‌دست آمده از این کمپانی، تیم کوک درباره برنامه‌های اپل برای تلویزیون و محتوای آن سخن گفت:

معرفی اپل تی وی و پلتفرم TV OS که اکتبر گذشته انجام شد و به دنبال آن انتشار سیستم‌عامل و چیزهایی که در پائیز امسال با آن همراه خواهد شد… گمان می‌کنم که تنها به‌عنوان بخشی از ساختار آن چیزیست که ما باور داریم در گذر زمان می‌تواند به یک کسب و کار گسترده تبدیل شود. من نمی‌خواهم صریح‌تر از این چیزی بگویم؛ اما شما نباید به چیزی نگاه کنید که امروز وجود دارد، بلکه به آن چیزی فکر کنید که ما قصد داریم و می‌خواهیم که آن را انجام دهیم. ما در حال ساخت بستری مناسب برای چیزی هستیم که گمان می‌کنیم می‌تواند بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی باشد که در حال حاضر وجود دارد.

ممکن است که صحبت‌های اخیر تیم کوک تنها یک جنبه تبلیغاتی داشته و برای آن باشد که اعتماد سرمایه‌گذاران به این شرکت از دست نرود. چندی پیش گزارش مالی اپل از کوارتر سوم 2016 منتشر شد و نتایج برای غول کوپرتینو چندان رضایت بخش نبود. نتایج مالی این گزارش نشان می‌داد که فروش همه محصولات اصلی اپل با کاهش مواجه شده و جالب آن‌که فروش آیفون نیز نسبت به گذشته سقوط کرده بود (چنین موردی برای اولین بار بود که اتفاق می‌افتاد)

البته در گذشته شایعاتی شنیده می‌شد که اپل قصد دارد برای تقویت و گسترش Apple TV برای پخش برنامه‌های خود با شبکه CBS مذاکراتی انجام دهد و آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که این مذاکرات در حالت انتظار باقی مانده است.

در هر صورت این تنها گذر زمان خواهد بود که برنامه‌های اپل برای تلویزیون خود را روشن خواهد کرد. ما امیدواریم که اپل برای راه‌اندازی تلویزیون خود ناامید نبوده و صحبت‌های اخیر تیم کوک نیز تنها جنبه تبلیغاتی نداشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*