سونی بخش تولید باتری خود را به کمپانی Murata واگذار خواهد کرد

سونی بخش تولید باتری خود را به کمپانی Murata واگذار خواهد کرد

سونی یکی از آن کمپانی‌های باسابقه‌ای در دنیای فناوری‌های الکترونیکی است که تقریبا در هر حوزه‌ای محصولاتی را برای عرضه‌ی جهانی در اختیار دارد. اما با توجه به روند تقریبا کاهشی این سال‌های اخیر این کمپانی در بخش موبایل، حالا باخبر شده‌ایم که آنها قصد دارند بخش تولید باتری خود را نیز به کمپانی Murata واگذار کنند.

کمپانی Murata ؛ جدیدترین خریدار یکی از مشتقات بخش موبایل سونی

کمپانی سونی از همان ابتدای تاسیسش در کشور ژاپن تا همین حالا که جزو چندین برند شناخته‌ شده و سطح اول جهان تکنولوژی محسوب می‌شود، تقریبا در هر زمینه‌ای در فناوری‌های دیجیتال از تولید تلویزیون‌های هوشمند فوق مدرن و دوربین‌های عکاسی پیشرفته گرفته تا تولید اسمارت فون و لوازم خانگی هوشمند دیجیتالی فعالیت کرده است و اتفاقا رکورد خوب و موفقی نیز از خود در این حضورها بر جای گذاشته است.

با وجود اینکه تعدادی از بخش‌های این کمپانی ژاپنی نظیر تولید کنسول‌های بازی پلی استیشن و تلویزیون‌های هوشمند آن‌همین حالا هم هر روز در حال پیش‌روی و نفوذ بیشتری در میان کاربران جهان هستند، اما بخش موبایل سونی دیگر آن درخشش گذشته را ندارد. اسمارت فون‌های سری زد این کمپانی نتوانستند انتظارات مدیران و سهامداران را برآورده کنند و حالا به نظر می‌رسد که این انتظارات در سری اکسپریا ایکس هم به همان منوال گذشته باقی مانده است و روند کوچک‌تر شدن بخش موبایل برند ژاپنی ادامه خواهد داشت.

سونی بخش تولید باتری خود را به کمپانی Murata واگذار خواهد کرد

در ادامه‌ی این روند سونی تصمیم گرفته است بخش تولید باتری‌های موبایل خود را به کمپانی Murata که آن‌هم در ژاپن واقع شده است، واگذار کند. سونی یکی از آن تولیدکنندگان موبایلی است که به همراه برند سامسونگ، تقریبا اکثر قطعات مهم اسمارت فون‌های خود را در بخش‌های داخلی خود کمپانی تولید می‌کند و نیاز کمی به شرکای تجاری دارد، اما شاید شما هم مثل خیلی از کاربران دیگر نمی‌دانستید که تولید باتری‌های اسمارت فون‌های سری اکسپریا توسط خود سونی انجام می‌گرفت که خب البته این موضوع از این به بعد دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

البته طبق قراردادی که بین سونی و مدیران Murata منعقد خواهد شد، این درخواست هنوز به‌صورت رسمی وارد مرحله‌ی اجرایی نمی‌شود و مدتی برای بررسی آن، زمان صرف خواهد شد. البته با توجه به اینکه سیاست‌های جدید سونی مبنی بر افزایش تمرکز بر روی بخش‌های درآمدزای اصلی یعنی بخش تولید کنسول‌های بازی پلی استیشن و بخش تولید سنسورها و دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای در چند ماه اخیر شدت گرفته‌اند، به نظر نمی‌رسد مانع خاصی بر سر راه این قرارداد باشد و مدیران هر دو برند ژاپنی به احتمال زیاد بر روی این موضوع به آسانی به توافق خواهد رسید.

سونی بخش تولید باتری خود را به کمپانی Murata واگذار خواهد کرداگر این قرارداد وارد مرحله‌ی اجرایی بشود، کمپانی Murata بخش تولید باتری موبایل و دیگر منابع انرژی سونی یعنی Sony Energy Devices Corporation را به طور کامل تحت اختیار خود در خواهد آورد و شعبه‌های دیگر این بخش در کشورهای چین و سنگاپور نیز از مالکیت سونی خارج خواهند شد. بعد از عملی شدن این تغییرات و جایگزینی‌های لازم که قرار است تا بازه‌ی زمانی سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ اجرایی شود، کمپانی Murata که در حال حاضر هم به طور ویژه بر روی تولید خازن‌ها و دیگر قطعات حامل انرژی فعالیت می‌کند، می‌تواند از امکانات و آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه‌ی سونی و دیگر تشکیلاتی که مربوط به تولید باتری می‌شوند، به نفع خود استفاده کند و بهبود قابل توجهی را در سطح کاری خود اعمال نماید.

با اینکه این معامله شاید به طور مستقیم در جهت سیاست‌های کاهشی این کمپانی انجام شود، اما مطمئنا با افزایش نفوذ باتری‌ها و منابع انرژی در دسته‌های جدید گجت‌های الکترونیکی و ورود آنها به بازار پهپادها و خودروهای الکتریکی هوشمند در آینده، ممکن است که سونی از این اقدام خود پشیمان شود و یک منبع قابل توجه از درآمدهای مالی بالقوه را از دست بدهد.

البته باید بدانید که کمپانی سونی در چند ماه اخیر خیلی هم منفعل نبوده است و با خرید بخش‌های جدیدی نظیر بخش پردازش تصویر کمپانی توشیبا، تلاش دارد که ریشه‌های خود در قسمت‌های مهم‌تر و درآمدزاتر خود نظیر بخش دوربین را قوی‌تر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اتفاقا بزرگترین سرمایه اش سونی، همین طرفدرای متعصبشن.
    نشون به اونکه، تو آخرین بیلان مالی که منتشر کرده بخش موبایل ضرر دهی خالص رو به توقف کامل ضرردهی تبدیل کرده اونم با دو سیاست تولید کمتر! با قیمت بالاتر!!
    تا وقتی طرفداری داره که چون دستگاه vhs سونی خونشون پونزده ساله داره کار می کنه، سونی بهترین شرکت دنیاست؛ معتقدن صفحه نمایش ال-سی-دی گوشی های سونی رو حتی از اولدها هم بهترن، به جد و بدون کوچکترین شکی ؛ کوچکترین انتقادی رو هم که سونی وارد کنی، میگن جیرخواره و دشمنی با سونی داری، فحش هم میدن اغلب؛ تا وقتی چنین طرفدارای داره چیز دیگه ای نیاز نداره.

  2. خدایی اگه پلی استیشن و تلویزیون سونی نبود الان باس می رفت غاز می چروند.
    وایو رو که واگذار کرد، بخش انرژیشم داره واگذار میکنه، موبایلش که بزور یک میلیون فروش در سال داره، بعد کلی طرفدار دو آتیشه دارن که از اپلی ها متعصب ترن…
    برو قوی شو گر عزم زندکی داری که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است….

    • داداش برو آمار نگاه کن فروش سونی بیشتر از سه میلیون گوشیه این رفتار ما همچین متعصابه هم نیس
      از قدیم گفتن جنس خوب رو باید خرید