ويندوز فون 8 کاملا از زبان فارسي پشتيباني مي کند

يکي از مشکلات بزرگي که کاربران موبايل هاي هوشمند ويندوز فوني تا کنون با آن دست به گريبان بودند، عدم پشتيباني از زبان فارسي بود. اين امر باعث شده بود که نه تنها مشاهده سايت هاي فارسي در اين اسمارت فون ها سخت (اگر نگوييم غيرممکن) شود، بلکه کاربران اين موبايل ها در ارسال اس ام اس هم دردسر داشتند و اين مشکل حتي در ويندوز فون 7.5  هم همچنان باقي بود.

اما شب گذشته مايکروسافت در کنفرانس معرفي ويندوز فون 8 وعده داد که سيستم عامل موبايل جديد اين شرکت از 50 زبان پشتيباني مي کند که باعث اميدواري فارسي زبان ها شد. و اکنون اين شرکت با انتشار پستي در وبلاگ رسمي خود، اين اميد را با اطمينان همراه کرده و اعلام کرد که زبان فارسي هم به صورت رسمي جزو اين ليست 50 تايي خواهد بود.
مايکروسافت در وبلاگ ويندوز فون مي گويد:


ما تماس هاي فراواني را از طريق توييتر داشتيم که سوال مي کردند «چه زماني تلفن من زبان عربي را پشتيباني مي کند؟ فارسي؟ ترکي؟» همچنين در بخش پيشنهاد امکانات براي ويندوز فون ، درخواست اين زبان ها در صدر ليست قرار داشت.


خوشحاليم که بگوييم اين زبان ها هم اکنون به ويندوز فون آمده اند. در حقيقت، ويندوز فون هشت از 50 زبان پشتيباني خواهد کرد، که با اين کار پوشش جغرافيايي زبان هاي آن نسبت به ويندوز فون 7.5  دوبرابر خواهد شد.
با توجه به امکانات فراوان و بعضا خارق العاده اي که ديشب شاهد معرفي آنها بوديم، و همچنين پشتيباني کامل زبان فارسي، به گمانم ديگر با يک محصول مطلوب براي کاربر ايراني روبرو خواهيم بود.


منبع : windowsteamblog

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*