مشخصات گلکسی نوت 7 : نگاهی کامل به امکانات و ویژگی‌های دردانه‌ی جدید سامسونگ

مشخصات گلکسی نوت 7 : نگاهی کامل به امکانات و ویژگی‌های دردانه‌ی جدید سامسونگ

خب سرانجام مشخصات گلکسی نوت 7 توسط سامسونگ به طور رسمی اعلام شد و دقایقی پیش برای همه‌ی ما و شما عزیزان گجت نیوزی مشخص شد که تقریبا اکثر اطلاعات و تصاویر لو رفته از این دیوایس واقعیت داشتند! در این مطلب قصد داریم نگاهی کامل داشته باشیم به تغییرات و امکانات مهم گلکسی نوت ۷؛ بنابراین شما نیز با ما همراه باشید.

این گزارش از سوی گزارشگران خبرگزاری سم موبایل که یکی از منابع معتبر دنیای سامسونگ محسوب می‌شود، تهیه شده و آنها بعد از بررسی چند دقیقه‌ای گلکسی نوت ۷ (Galaxy Note 7) از محل برگزاری این مراسم، مشاهدات خود از بخش‌های مختلف این فبلت زیبا را بیان کرده‌اند. در این مطلب به بررسی مشخصات گلکسی نوت 7 در بخش‌های دوربین، نمایشگر، امکانات جدید سخت افزاری و طراحی خواهیم پرداخت تا ببینیم سامسونگ چه تحفه‌ای برای کاربران اندرویدی خود تهیه کرده است.

بررسی مشخصات گلکسی نوت 7 از طراحی شروع می‌شود

مشخصات گلکسی نوت 7 : نگاهی کامل به امکانات و ویژگی‌های دردانه‌ی جدید سامسونگ

سامسوگ گلکسی نوت ۷ را همانطور که اکثر کارشناسان نیز پیش‌بینی میک‌ردند، با یک نمایشگر خمیده طراحی کرده است. تفاوت این نمایشگر با نمایشگر خمیده‌ی گلکسی اس ۷ اج در این است که نمایشگر فبلت سامسونگ دارای انحنای شدیدتری است و تقریبا لبه‌های دیوایس با یک زاویه‌ی ۹۰ درجه به سمت بیرون انحنا دارند؛ این موضوع باعث می‌شود که هنگام تماشای آن از کناره‌ها، یک حس بسیار جالب از تماشای دیوایسی متعلق به آینده را دریافت کنید و تصور کنید که در حال تماشای یک محصول سراسر تشکیل شده از نمایشگر شیشه‌ای هستید.

با این که گلکسی نوت ۷ از یک نمایشگر ۵.۷ اینچی برخوردار است، اما سامسونگ موفق شده که وزن آن را در حدود دو گرم کاهش دهد و این تفاوت دو گرمی نسبت به نوت ۵، هنگام در دست گرفتن این فبلت کاملا حس می‌شود.

به غیر از این موارد و البته ظاهر حرفه‌ای و شیک نسل جدید فبلت‌های سامسونگ، نکته‌ی قابل توجه دیگری در این بخش از مشخصات گلکسی نوت 7 به چشم نمی‌خورد.

نمایشگر گلکسی نوت ۷ زاویه‌ی دید گسترده‌تری در اختیارتان می‌گذارد

مشخصات گلکسی نوت 7 : نگاهی کامل به امکانات و ویژگی‌های دردانه‌ی جدید سامسونگ

فبلت نوت ۷ دارای نمایشگری ۵.۷ اینچی است که همانند گلکسی اس ۷ و مدل اج آن، این نمایشگر نیز دارای رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسلی خواهد بود. با وجود این که سامسونگ با این که از پنل‌های‌‌ آمولد مشابه سری اس ۷ در این محصول بهره برده است، اما تغییراتی در پشت صحنه و در تولید فنی این نمایشگر انجام شده تا تصویر خروجی به صورت روشن‌تر و با جزییات بیشتری قابل مشاهده باشد.

در ضمن لازم است بدانید که نمایشگر این اسمارت فون دارای زاویه‌ی دید بسیار گسترده‌تری است و با توجه به این که انحنای آن در حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است، کاربران حتی با یک دید محدود از زاویه‌ی ۴۵ درجه نیز می‌توانند تمام محتوا و المان های موجود بر روی نمایشگر را به طور کامل تماشا کنند که این هم یکی از ویژگی‌های انحصاری در مشخصات گلکسی نوت 7 است.

عملکرد دوربین گلکسی نوت ۷ کاملا راضی‌تان خواهد کرد

با این که علیرغم تعدادی از پیشب‌ینی‌ها، دوربین نوت ۷ به صورت دوگانه طراحی نشده است، اما همین دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تک لنزه نیز عملکرد بسیار مناسبی دارد و با بهره‌گیری از قابلیت تثبیت اپتیکال تصاویر یا همان OIS و البته با مجهزبودن به فناوری فوکوس خودکار دال پیکسل (Dual Pixe) که از تمام پیکسل‌های دوربین برای فوکوس کردن بر روی تصویر مورد نظر استفاده می‌کند، گزارشگران توانسته‌اند در همان مدت کم بررسی خودشان، تصاویر جذاب، شفاف و باکیفیتی شکار کنند؛ درخشندگی رنگ‌ها و عملکرد بسیار عالی در محیط با نور کم، دو موردی بوده‌اند که در عملکرد دوربین گلکسی نوت ۷ کاملا به چشم خواهند آمد.

جالب است بدانید که دوربین ۵ مگاپیسکلی نوت ۷ که دقیقا مشابه گلکسی اس ۷ و اس اج ۷ طراحی شده است، به قابلیت جدیدی مجهز شده که هنگام عکس‌برداری به صورت سلفی، در همان لحظه‌ی عکس‌بردای عملیات رتوش را در سطح بسیار جالبی انجام می‌دهد و شما هرگونه زائده‌های مختلف و یا موارد ناخوشایندی که ترجیح می‌دهید در تصویر نهایی نباشد را با مشاهده‌ی خروجی دوربین از یاد خواهید برد؛ نویسنده اشاره می‌کند که با توجه به مقدار سفیدی بیش از حد رنگ پوست او، باز هم عملکرد نرم افزاری دوربین گلکسی نوت ۷ بسیار مناسب بوده است که این موضوع می‌تواند به یکی از برگ‌های درخشان در مشخصات گلکسی نوت 7 در بخش دوربین تبدیل شود.

اسکنر عنبیه‌ی چشم؛ به گلکسی نوت ۷ خیره شوید!

سامسونگ برای اولین بار اسکنر عنبیه‌ی چشم را در گلکسی نوت ۷ به سری فبلت‌های نوت خود آورده است و با این که این قابلیت برای خیلی‌ها در وهله‌ی اول جذاب است، اما خیلی‌های دیگر نیز تردید دارند که آیا این سنسور می‌تواند در استفاده‌ی روزمره از خود عملکرد مناسبی نشان دهد و یا خیر. اگر شما هم به این تردید مبتلا هستید، کافی است بدانید که تقریبا تمام کسانی که موفق به تست کردن این سنسور شده‌اند، از سرعت بسیار بالا و دقت عجیب و غریب آن متعجب شده‌اند!

نویسنده‌ی گزارش در تجربه‌ی کوتاهی که از عملکرد این اسکنر داشته، اعلام کرده است که سرعت عملکرد این سنسور بسیار بالاست و در فرصت کوتاهی، چشم کاربر اسکن شده و قفل دیوایس باز می‌شود. البته ممکن است با خود بگویید که چنین اسکنری را می‌توان با یک عکس از چشم کاربر فریب داد و به گلکسی نوت ۷ او نفوذ کرد، اما باید بدانید که مهندسان سامسونگ زودتر از شما به فکر این مشکل افتاده و آن را با روش پیشرفته‌ای حل کرده‌اند!

اسکنر عنبیه‌ی چشم گلکسی نوت ۷ دارای سیستم بسیار هوشمندی است که بازتاب نور دریافت شده از چشم کاربر را تشخیص می‌دهد و تنها زمانی که این بازتاب از سطح یک چشم زنده به سنسورهای آن برخورد بکند، دیوایس را باز خواهد کرد. در واقع حتی اگر یک رندر سه بعدی از تخم چشم کاربر ساخته شود هم نمی‌تواند این اسکنر را فریب بدهد، بنابراین عکس‌های دو بعدی که دیگر هیچ نگرانی‌ای ایجاد نخواهند کرد.

قلم استایلوس جدید، دنیایی از امکانات جذاب

مشخصات گلکسی نوت 7 : نگاهی کامل به امکانات و ویژگی‌های دردانه‌ی جدید سامسونگ

قلم استایلوس همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های سری فبلت های نوت مطرح بوده و حالا در گلکسی Note 7 نیز این اتفاق تکرار شده است است. با این که در طراحی این قلم شما تفاوت بسایر چشمگیری را با نسل‌های پیشین مشاهده نخواهید کرد، اما کافی است دقایقی با آن کار کنید تا متوحه تمام تغییرات پشت صحنه‌ی انجام گرفته توسط سامسونگ بشوید.

در واقع قلم استایلوس در فبلت گلکسی نوت ۵ دارای محدودیت‌هایی بود که باعث میشد لذت استفاده از این قطعه پایین بیاید، اما حالا سامسونگ با به کار گیری Api قدرتمند گوگل، ده‌ها گزینه به لیست امکانات آن اضافه کرده است و کارهای زیادی با استفاده از این قلم قابل انجام است که مطمئنا می‌تواند آن را به یکی از مهمترین نقاط قوت در لیست مشخصات گلکسی نوت 7 تبدیل کند.

به طور مثال کاربران می‌توانند در هر محیطی و با استفاده از این قلم، به ترجمه‌ی همزمان مطالب بپردازند و مطالب در زبان‌های مختلف را با زبان خودشان مطالعه کنند. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب آن هم این است که شما در هر محیطی که یک ویدیو در حال پخش است، به شرط آن که طول آن ویدیو حداقل به پانزده ثانیه برسد، می‌توانید قسمت مشخصی از آن را انتخاب کنید و با استفاده از قلم استایلوس آن را به یک فایل گیف تبدیل کنید که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

سیستم عامل اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو پذیرای شما خواهد بود

همانطور که قبلا هم پیش‌بینی می‌شد، سیستم عامل گلکسی نوت ۷ همان اندروید ۶.۰.۱ (اندروید مارشمالو) خواهد بود، با این تفاوت که علاوه بر تمام قابلیت‌های اندروید مارشمالو، کاربران نوت ۷ به ویژگی‌های جدیدی دسترسی خواهند داشت که در حال حاضر بر روی هیچکدام از محصولات سامسونگ وجود ندارد. به طور مثال یک بخش جدید به نام فولدر امن (Secure Folder) در گلکسی نوت ۷ ایجاد شده که به شما اجازه می‌دهد مهم‌ترین اطلاعات شخصی نظیر تصاویر مهم و یا اطلاعات و نرم افزارهای بانکی خود را درون آن قرار دهید و بالاترین سطح از حفاظت امنیتی را دریافت کنید؛ الته سامسونگ اعلام کرده است که تمام اطلاعات حساسی که به عنوان بخشی از سیستم عامل محسوب نمی‌شوند، در این بخش قرار خواهند گرفت که البته هنوز مشخص نیست که منظور سامسونگ از این عبارت چه خواهد بود.

مشخصات گلکسی نوت 7 : نگاهی کامل به امکانات و ویژگی‌های دردانه‌ی جدید سامسونگ

همچنین گلکسی نوت ۷ چندین اپلیکیشن نظیر اکشن ممو، اسکرپ بوک و اس نوت را با هم ادغام کرده و تمام آنها را در یک نرم افزار واحد به نام سامسونگ نوتس (Samsung Notes) کنار هم قرار داده است تا کاربران تمام موارد و ابزارهای مربوط به یادداشت‌برداری را در آن قسمت داشته باشند.

در جدول زیر می‌توانید تمام اطلاعات و امکانات مختلف گلکسی نوت ۷ را در یک جدول مشاهده کنید تا بتوانید جمع‌بندی بهتر و کامل‌تری نسبت به ویژگی‌های مختلف آن داشته باشید:

جدول مشخصات سامسونگ گلکسی نوت 7

صفحه نمایش5.7 اینچ Quad HD Super AMOLED صفحه خمیده با محافظ گوریلا گلس 5
تراشهسامسونگ اگزینوس 8890 2.3 گیگاهرتزی / کوالکام اسنپدراگون 820 2.15 گیگاهرتزی
رم4 گیگابایت
دوربین اصلی12 مگاپیکسلی، 1/2.6 اینچی، دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار Dual-pixel، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، OIS، 1.4 میکرون پیکسل، فیلم برداری 4K
دوربین سلفی5 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.7، فیلم برداری QHD
حافظه64 گیگابایت، اسلات میکروSD قابل ارتقاء تا 256 گیگابایت
سیستم عاملاندروید 6.0.1 مارشمالو
باتری3,500 میلی‌آمپر، شارژ سریع باسیم و بیسیم، جدانشدنی
سایر ویژگی‌هاقلم S Pen ، سامسونگ پی، اسکنر اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم، بدنه ضد آب، درگاه نوع C، سنسور ضربان قلب

گفتنی است که طی ساعات آینده، تصاویر، ویدیوها و بررسی‌های کامل‌تری از فبلت جدید کمپانی کره‌ای خواهیم داشت و با نگاهی دقیق‌تر به مقایسه و بررسی مشخصات گلکسی نوت 7 و مقایسه‌ی آن با دیگر محصولات هم‌رده و رقیب خواهیم پرداخت. از شما عزیزان گجت نیوزی نیز دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ﺑﺒﺨﺸﻴﺪ اﻳﻦ ﮔﻮﺷﻲ OTG ﺭﻭ ﭼﺠﻮﺭﻱ ﺳﺎﭘﻮﺭﺕ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﭼﻮﻥ ﺩﺭﮔﺎﻫﺶ ﻓﺮﻕ ﺩاﺭﻩ

  2. قیمتشو نگفتسن پس

  3. سلام، باید یه خدا قوت ویژه به کل تحریریه بابت پوشش لحظه به لحظه بنت 7 گفت.
    خیلی مطالبتون زیاده‌ که صد البته نشون دهنده وسعتون کارتونه.
    خیلی ممنون