مرسدس بنز SLS AMG

مرسدس بنز SLS AMG تحت تیونینگ RFK؛ روح پر شور بر پیکر سوپر اسپرت آلمانی

قریب به دو سال است که دیگر مرسدس بنز SLS AMG تولید نمی‌شود؛ اما به نظر می‌رسد این زیبای آلمانی به همین راحتی به خاطره‌ها سپرده نخواهد شد. به تازگی کمپانی تیونینگ RFK با تغییراتی که روی این خودرو لحاظ کرده، گویا تاریخ پر شور این نمونه باز هم تکرار خواهد شد. برای آشنایی بیش‌تر با این خودرو گجت نیوز را همراهی کنید.

دو سال پیش بود که توقف تولید نسخه‌‌ی SLS AMG کلید خورد اما این نقطه‌ی پایان، سکوی پرتاب برداران جدید آن با نام‌های AMG GT  S و AMG GT R شد. سوپر اسپرت SLS AMG فاقد از هرگونه علاقه‌ی شخصی، از جایگاهی ویژه‌ و کلاسیک در بین تمام ساخته‌های مرسدس بنز برخوردار‌است. چنین جایگاهی برای این خودرو تا مدت‌ها باقی خواهد ماند و به همین دلیل هنوز هم تیونرها برای ارتقای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. شرکت تیونینگ RFKRKF از این دست شرکت‌هاست که بر روی ارتقای نقاط مختلف SLS AMG تمرکز کرده و با تولید کیت تیونینک این خودرو، بهبود‌های گونه گونی را در بخش‌های ظاهری و فنی لحاظ کرده است. یکی از این بهبودها، ارتقای پیشرانه‌ی 6.3 لیتری هشت سیلندر با چینش V شکل این خودرو است که در حال حاضر می‌تواند 605 اسب بخار و 498 پوند فوت گشتاور به چرخ‌‎‌ها منتقل کند.

 مرسدس بنز SLS AMGتیونر RFK وقت زیادی روی این خودرو صرف کرده تا آنجایی که SLS AMG در کنار تغییر رنگ بدنه‌ی خود تحت لایه‌ای مخصوص پوشانده شده است. این تیونر همچنین چرخ‌های استاندارد را خارج و چرخ‌هایی جدید‌تر و مسلما لوکس‌تری را جایگزین کرده است؛ اما ارتقا پیشرانه، مهم‌ترین بخش مشمول تغییر است؛ RFK موفق به افزایش حداکثر سرعت SLS AMG به 335 کیلومتر بر ساعت شده، با اینکه این میزان پیشرفت چندان ما را تحت تاثیر قرار نداد اما توان بیش‌تر پیشرانه در کنار ظاهر لوکس‌تر و پر جلوه‌تر، نسخه‌ی خاص سوپر اسپرت SLS AMG را به یکی از کاندیدای برترین پوستر‌های سال بدل می‌کند.

 مرسدس بنز SLS AMGاین تیونینگ هوش از سر آدمی نمی‌برد اما ظاهر یکپارچه و زرق برق فراوان آن مطمئنا عاشقان خودرو را به تحسین وا می‌دارد. از آخرین باری که یک SLS AMG در نمایندگی مرسدس بنز دیده‌شده، دو سال می‌گذرد؛ بااین‌وجود، بسیار قابل تقدیر است که هنوز هم تیونر‌هایی مانند RFK روی این خودرو کار می‌کنند و نام آن را بر سر زبان‌ها می‌اندازند.

طراحی ظاهری مرسدس بنز SLS AMG تحت تیونیگ RFK

 مرسدس بنز SLS AMGاولین بخش از ارتقای بخش خارجی این خودرو پوشاندن آن به پوشش آینه‌ای کروم سرخ روی بدنه  است. این تیونر حتی نوشته‌هایی روی خودرو، درپوش باک و آرم مرسدس را به لایه‌ای از رنگ پوشانده است. در این تیونینگ و با تغییرات خارجی جدید، از رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی 10 پره مونو بلاک (  mono block ) ساخت کمپانی الگانس ویلز استفاده شده است. برای بخش جلویی نیز تایر‌هایی به مشخصه‌ی 65/30R20  و در عقب نیز از 295/30R20 استفاده شده است.

طراحی داخلی مرسدس بنز SLS AMG تحت تیونیگ RFK

مرسدس بنز SLS AMGفضای داخلی SLS AMG آن‌قدر خوب و قابل احترام بود که RFK ترجیح داده هیچ نوع تغییری در آن ایجاد نکند و این فضا، دست‌نخورده و به سلیقه‌ی مرسدس بنز باقی بماند.

پیشرانه مرسدس بنز SLS AMG تحت تیونیگ RFK

 

 مرسدس بنز SLS AMGدر قلب برنامه‌ی تیونینگ RFK برای سوپر اسپرت مرسدس، موتور 6.3 لیتری V8 جای گرفته است. این تیونر در خصوص تغییرات لحاظ شده در پیشرانه توضیحی ارائه نکرده است؛ ولی اعلام کرد که قدرت خودرو به 605 اسب بخار و گشتاور آن به 498 پوند فوت افزایش پیدا کرده است. البته توان تولیدی این خودرو تغییر قابل توجهی نداشته چرا که نمونه‌ی استاندارد آن دارای 571 اسب بخار قدرت 579 پوند فوت گشتاور است؛ اما همین میزان ارتقا در پیشرانه نیز باعث افزایش سرعت نهایی این خودرو به 335 کیلومتر بر ساعت شده است. مدل استاندارد SLS AMG حداکثر سرعتی معادل 317 کیلومتر بر ساعت داشت. این آمار نشان دهنده‌ی افزایش 18 کیلومتر بر ساعت در نهایت سرعت SLS AMG است.

شاسی و سیستم تعلیق مرسدس بنز SLS AMG تحت تیونیگ RFK

 مرسدس بنز SLS AMG

تیونر RKF به منظور تکمیل ارتقای موتور مرسدس بنز SLS AMG ، از سیستم تعلیق ویژه KW Variant 3 استفاده کرده، این کیت نه تنها از سیستم ارتقا قابل تنظیم بر خوردار است، بلکه دمپرهای ضد پرش و کنترل میزان بازگشت نیز دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*