ساتیا نادلا: مبحث فضای ابری آینده‌ی کمپانی مایکروسافت خواهد بود

ساتیا نادلا: مبحث فضای ابری آینده‌ی کمپانی مایکروسافت را تشکیل می‌دهد

مایکروسافت را همه‌ی ما به نام یک تولیدکننده‌ی بزرگ محصولات نرم افزاری می‌شناسیم و احتمالا همه‌ی شما عزیزان از محصولات این برند ردموندی از حوزه‌ی سیستم عامل گرفته تا نرم افزارهای کاربردی و محتواهای سرگرم کننده استفاده کرده‌اید، حالا ساتیا نادلا بیان کرده‌ است که این روند مایکروسافت قرار است با تغییرات همراه شود.
آقای ساتیا نادلا (Satya Nadella) که در حال حاضر سکان هدایت کمپانی مایکروسافت را بر عهده دارد، به تازگی مصاحبه‌ای با بخش تجارت خبرگزاری بلومبرگ داشته است و در اظهار نظر جالبی اعلام کرده که محوریت فعالیت‌های فعلی و آینده‌ی مایکروسافت در حوزه‌ی فضای ابری و کلاود (Cloud) خواهد بود. با توجه به این که این کمپانی معمولا در مواردی سرمایه گذاری می‌کند که از لحاظ تجاری، آینده‌ی آنها را تامین کنند، به نظر می‌رسد که این بار پتانسیل درآمدزایی در بخش کلاود را بیش از هر حوزه‌ی دیگری می‌دانند.

البته ساتیا نادلا دلیل محکمی برای این کار دارد و تغییر محوریت اصلی فعالیت‌های مایکروسافت چندان هم بی دلیل نیست. طبق گزارش بلومبرگ، درآمد تجاری حوزه‌ی پردازش و ذخیره‌سازی ابری در سال ۲۰۱۴ میزان ۴.۴ میلیارد دلار در سراسر جهان بوده است و این رقم تنها در عرض دو سال، به رقم شگفت انگیز ۱۲ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است.

ساتیا نادلا: مبحث فضای ابری آینده‌ی کمپانی مایکروسافت خواهد بود

البته انجام این تغییرات برای مایکروسافت کاملا امری چالش برانگیز خواهد بود و همانطور که آقای نادلا به آن اشاره کرده است، تغییر محوریت فعالیت‌های تجاری یک کمپانی که ۴۱ سال از تاسیس آن میگذرد، امر دشواری است:

[با در نظر گرفتن سخت بودن انجام تغییرات] اما همه‌ی ما از این موضوع آگاهی داریم که اگر ما این کار را انجام ندهیم، قابلیت سازگاری با محصولات و تغییرات جدید که در ذات انسان وجود دارد، قرار نیست که از بین برود. اگر کمپانی‌ها تغییر نکنند، نمی‌توانند که در آینده نقشی داشته و در میدان حضور داشته باشند.

در ضمن بعد از بیان جملات بالا، ساتیا نادلا اعلام کرده که کاملا نسبت به آینده‌ی مایکروسافت خوشبین است، زیرا این حقیقت که آنها چهل و یک سال به فعالیت خود ادامه داده‌اند و هنوز هم در این صنعت باقی مانده‌اند، نشان می‌دهد که تصمیمات و تغییرات درست مایکروسافت از اشتباهات آنها بیشتر بوده است.

گفتنی است که شما عزیزان گجت نیوزی برای مطالعه‌ی متن کامل این مصاحبه و اطلاع از دیگر صحبت‌های آقای نادلا نسبت به خرید لینکدین و موضوعات دیگر می‌توانید این لینک را در سایت رسمی خبرگزاری بلومبرگ مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*