ربات آلتر

تماشا کنید: آلتر، رباتی انسانی که می‌تواند بدون کنترل‌کننده‌های خارجی حرکت کند!

تاکنون بسیاری از ربات‌های انسانی را مشاهده کرده‌ایم که مقلد حرکات انسان بوده و با سیستم عصبی انسان کنترل می‌شوند اما موضوع در مورد ربات آلتر (Alter) متفاوت است چراکه این ربات بدون نیاز به هیچ‌گونه محرک خارجی و هدایت‌کننده‌ای کار می‌کند. آلتر می‌تواند با استفاده از سنسور‌های هوشمند خود، صداها و حرکات محیط خود را شناسایی کرده و به آن‌ها پاسخ دهد.

سازندگان ژاپنی ربات آلتر (Alter) مدعی شده‌اند که این ربات نسل آتی ماشین‌هایی است که 100 درصد بدون دخالت انسان و بدون هیچ محرک خارجی حرکت کرده و فعالیت‌های گوناگونی را انجام می‌دهند. اگرچه این ربات در مراحل اولیه طراحی و ساخت به سر می‌برد و از قالب و پوشش مناسبی برخوردار نیست اما در زیر این قالب 42 سیلندر، هدایت‌کننده پنوماتیک تعبیه‌شده که با بهره‌گیری از یک الگو بردار و مولد مرکزی شروع به کار می‌کند.

ربات آلتر

درون محرک‌ها و سیلندرهای کنترل‌کننده آلتر، رشته‌های عصبی بسیار دقیقی بانام CPG گنجانده‌شده که ربات را به یک انسان زنده با توانایی‌های یک شخص معمولی مبدل می‌سازد.

اگرچه هنوز آلتر شباهت زیادی به انسان نداشته و توانایی تولید صدا را ندارد اما به‌خوبی می‌تواند صداهای محیط، دما هوا و رطوبت محیط اطراف را تشخیص داده و متناسب با این متغیرهای محیطی به تغییر وضعیت خود بپردازد.

ربات آلتر

سنسور های موجود در رشته‌های عصبی آلتر متغیرهای محیطی را به‌عنوان نمودارهایی سینوسی با دامنه‌های متفاوت برای سیستم کنترلی ربات ترسیم نموده و آلتر را قادر می‌سازد تا به بهترین شیوه ممکن عکس‌العمل مناسب را نشان دهد.

ربات انسانی آلتر که توسط محققین دو آزمایشگاه علمی در شهرهای توکیو و اوزاکا ژاپن ساخته‌شده این هفته در موزه ملی توکیو و نمایشگاه علوم و فناوری این کشور در معرض دید عموم قرار گرفت. با پایان پذیرفتن این نمایشگاه کار ساخت و تکمیل این ربات از سر گرفته می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی از یک ربات کاملاً انسان‌نما باشیم.

ربات آلتر ؛ موجود انسان‌ نمای بدون نیاز به کنترل کننده

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خیلی جالب بود ممنون بابت خبر