مایکروسافت هم اموجی اسلحه خود را تغییر خواهد داد

مایکروسافت هم اموجی اسلحه خود را تغییر خواهد داد

هفته‌ی گذشته اپل به صورت رسمی اعلام کرد که اموجی اسلحه که با تصویر یک هفت تیر خاکستری مشخص شده است را از سیستم عامل موبایل خود حذف خواهد کرد و یک تفنگ آب پاش، جایگزین آن در آی او اس ۱۰ خواهد بود. حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت نیز تصمیم گرفته است اقدام مشابهی را انجام دهد.

حذف اموجی اسلحه می‌تواند جلوی گسترش تروریسم را بگیرد؟!

چندی پیش بود که کنسرسیوم رسمی یونیکد که اپل نیز یکی از اعضای مهم ان است، لیست جدید اموجی‌های تغییر یافته برای تمام کمپانی‌های سازنده‌ی محصولات نرم افزاری و سیستم عامل‌ها در سراسر جهان را منتشر کرد و یکی از مهمترین تغییرات این نسخه‌ی جدید، حذف اموجی اسلحه از لیست این اموجی‌ها بود. این موضوع به دنبال حوادث تروریستی، بمب گذاری و تیراندازی‌هایی است که اخیر در تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکا انجام شده است و هر فرد و نهادی تلاش می‌کند به نوعی با آن مبارزه کند.

به همین دلیل مایکروسافت هم تصمیم گرفته است که مطابق اپل و تصمیم جدید نهاد یونیکد عمل کند و اموجی اسلحه را از سیستم عامل ویندوز خود حذف کند. جالب است بدانید که این اموجی در نسخه‌های قبلی سیستم عامل ویندوز به صورت یک اسلحه‌ی لیزری زرد رنگ (تصویر سمت راست) وجود داشت که مایکروسافت در به‌روزرسانی دوم آگوست که هفته‌ی گذشته منتشر شد، آن را تغییر داد و اموجی هفت تیر (تصویر سمت چپ) را جایگزین آن کرد که تصاویر آنها را در زیر می‌بینید:

حالا با توجه به جو به وجود آمده و اهمیت مبارزه با تروریسم و مسائل بر هم زننده‌ی نظم عمومی جامعه، این کمپانی آمریکایی قصد دارد بار دیگر این اموجی را تغییر داده و آن را به یک شکل دیگر در بیاورد. البته گفتنی است که مایکروسافت از مدت‌ها پیش قصد ایجاد تغییرات گسترده در اموجی‌های سیستم عامل خود را داشت که حالا با توجه به این موضوع جدید، احتمالا این تغییر خیلی زودتر انجام خواهد گرفت.

دلیل اصلی مایکروسافت برای اعمال این تغییرات این است که کاربرانی که یک اموجی را برای دیگر دیوایس‌‌ها، دیگر سیستم عامل‌ها و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کنند، خیالشان راحت باشد که مخاطبشان دقیقا همان اموجی را به همان شکل دریافت خواهد کرد و برداشت دیگری نداشته باشند. جالب است بدانید که این موضوع توسط سامسونگ در آخرین به روزرسانی اموجی‌های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج رعایت نشده و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ارسال یک اموجی ممکن است باعث القای معانی متفاوتی برای مخاطبان کاربران این دو دیوایس بشود:

مایکروسافت هم اموجی اسلحه خود را تغییر خواهد داد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*