توربین آبی

تماشا کنید: این توربین آبی گوشی شما را با آب شارژ می‌کند

عرصه تلفن‌های هوشمند روز به روز به سمت جلو حرکت می‌کند و حالا با به کارگیری سخت افزار و مشخصات مدرن، گوشی ها بیشتر از قبل تشنه انرژی و باتری هستند. تقریبا هیچ کاربری از عمر شارژ دهی گوشی هوشمند خود راضی نیست. از طرفی این ایده که بتوان تلفن‌های هوشمند را در محیط زیست به کمک آب و بطری پلاستیکی شارژ‌ کرد، وسوسه انگیز و غیر ممکن به نظر می‌رسد. اما ویدیو منتشر شده از یک توربین آبی در یوتیوب ما را به چنین تکنولوژی جدیدی امیدوار می‌کند. با گجت نیوز همراه باشید.

شارژ گوشی آیفون اپل با توربین آبی

کیم توماس اخیرا موفق به ایجاد جریان الکتریسیته توسط آب و چند بطری پلاستیکی جهت شارژ کردن گوشی هوشمند خود شده است. وی مراحل اجرای این عملیات را در ویدیویی برای کاربران یوتیوب منتشر کرد.

در این ویدیو که در پنجمین روز از ماه جولای در شبکه یوتیوب منتشر شده است، کیم نحوه عملکرد یک توربین آبی را به کمک جریان آب به نمایش در آورده است. توربین بادی در سیستم طراحی شده توسط کیم شامل چند بطری پلاستیکی، صفحات پهن، موتور پله‌ای سه فاز و مدار یکسو کننده می‌شود. او در این ویدیو نحوه شارژ شدن گوشی آیفون توسط جریان الکتریسیته تولیدی را به تصویر می‌کشد؛ البته مدت زمان لازم جهت فول شارژ شدن گوشی به این روش هنوز مشخص نیست و نمی‌توان آن را برابر با جریان برق شهری در نظر گرفت.

آقای توماس در این سیستم از یک مولتی متر برای بررسی ولتاژ تولیدی استفاده کرد که حدود 10 ولت را ضبط می‌کند. یک شارژر معمولی آیفون معمولا ولتاژ خروجی معادل با 5 ولت دارد.

این پروژه در واقع یک سیستم کوچک شده و الهام گرفته از نیروگاه‌های برق آبی به حساب می‌آید که توسط کیم توماس شبیه سازی شده است. توربین‌های برق آبی بر روی سدها نیز از همین روش جهت دریافت آب و تبدیل آن به الکتریسیته بهره می‌برند. از لحاظ علمی، آب موجب چرخش چرخ درون سیستم شده و این چرخ از یک طرف به موتور پله‌ای 3 فاز متصل است. در نهایت این موتور پله‌ای مسئولیت تولید جریان الکتریسیته را بر عهده دارد. با اتصال آیفون به کمک کابل نوری به این مجموعه، شاهد شارژ شدن آن خواهید شد. وی علاوه بر آیفون، یک پنل ال ای دی را به همین روش و با همین چرخه روشن کرد.

برای علاقه مندان به ساخت این سیستم جالب باید بگوییم که نام آن توربین پلتون (Pelton Wheel turbine) است و در راه اندازی آن نیز به لوازم خاص و کمیاب نیازی نخواهید داشت. این ویدیو تاکنون بازخورد خوبی توسط کاربران یوتیوب داشته و بیش از 32 هزار بازدید را به خود اختصاص داده است. در ادامه توجه شما را به ویدیو آقای کیم توماس جلب می‌نماییم:

نظر شما در مورد این توربین آبی و سیستم طراحی شده توسط کیم توماس چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چرا قابیلت دانلود را از سایتتون برداشتید.