نتایج بنچمارک آیفون ۷ پلاس به طور اتفاقی لو رفت؛ رم ۳ گیگابایتی تایید شد؟

نتایج بنچمارک آیفون ۷ پلاس به طور اتفاقی لو رفت؛ رم ۳ گیگابایتی تایید شد؟

هرچه به زمان کنفرانس رونمایی از سری هفتم اسمارت فون‌های اپل نزدیک می‌شویم، کیفیت شایعات و اطلاعاتی که از این دیوایس منتشر می‌شود، بالاتر رفته و به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. حالا هم تصویر جدیدی منتشر شده که افشاکنندگان آن ادعا می‌کنند این تصویر متعلق به نتایج بنچمارک آیفون ۷ پلاس است.
اپل معمولا جزو آن کمپانی‌هایی نبوده است که به خاطر بازی‌های تبلیغاتی و رقابت کاغذی، اعداد قطعات سخت افزاری خود را بالا ببرد و بدون افزایش کیفیت، تنها به فکر هسته‌های پردازنده‌های موبایل خود باشد. این موضوع باعث شده است که معمولا قطعات این کمپانی بر روی کاغذ از محصولات دیگر برندها ضعیف‌تر به نظر برسند، اما همه‌ی کاربران و کارشناسان به این موضوع اذعان دارند که هنگام عملکرد به هیچ وجه اینگونه نیست و به لطف هماهنگی عجیب سیستم عامل آی او اس و سخت افزار تعیین شده از سوی اپل، دارندگان آی‌دیوایس‌ها معمولا محدودیتی از این بابت حس نخواهند کرد.

حالا درباره‌ی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نیز این اتفاق خواهد افتاد و اگر روال همیشگی هر سال طی شود، تنها افزایش کلی کیفیت کارایی این آیفون را شاهد خواهیم بود، البته اگر روال همیشگی طی شود! به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل قصد دارد سرانجام به سراغ استفاده از حافظه‌ی رم با مقدار بالاتر برود و با یک جهش قابل توجه (در مقیاس خود اپل) به سراغ رم ۳ گیگابایتی برود.

بنچمارک آیفون ۷ پلاس ، مشخصات آن را لو می‌دهد؟

در این تصویر که احتمالا متعلق به نتایج بنچمارک آیفون ۷ پلاس باشد، مشخص است که یک محصول با نام iPhone 9,2 در این تست شرکت کرده و حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی از جمله مهمترین ویژگی‌هایی است که در آن به چشم میخورد. جالب است بدانید که این تصویر که به نظر می‌رسد از روی دسکتاپ یک سیستم کامپیوتری تهیه شده باشد، در انجمن سایت چینی Feng.com منتشر شده و افشاکننده‌ی آن ادعا می‌کند که این نتایج مربوط به بنچمارک آیفون ۷ پلاس هستند.

نتایج بنچمارک آیفون ۷ پلاس به طور اتفاقی لو رفت؛ رم ۳ گیگابایتی تایید شد؟

البته نکته‌ای که باعث می‌شود به این تصویر با دیده‌ی تردید نگاه کنیم این است که تاریخ آن مربوط به می‌شود به بیست و هشتم ماه ژوئن و این یعنی حدود یک ماه و نیم پیش؛ تصور نمی‌کنیم که یک پروتایپ آزمایشی از آیفون ۷ پلاس با این فاصله‌ی زمانی طولانی از زمان عرضه، ساخته و در اختیار این تست کنندگان قرار بگیرد و بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که این تصویر واقعی نباشد.

به هر حال اگر بخواهیم این تصویر را واقعی بدانیم و خود را قانع کنیم که در حال نگاه کردن به نتایج بنچمارک آیفون ۷ پلاس هستیم، بهتر است مشخصات سخت افزاری آن را بررسی کنیم. پردازنده‌ی دو هسته‌ای ۲.۳۷ گیگاهرتزی این آیفون اولین چیزی است که به چشم میخورد. این پردازنده کمی از پردازنده‌ی A9X که آن هم توسط اپل تولید شده و در فرکانس ۲.۲۶ گیگاهرتز کلاک شده است، قدرتمندتر است و این موضوع در امتیاز به دست آمده هم قابل مشاهده است؛ آیپد پرو در بخش پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازات ۳۲۰۰ و ۵۵۰۰ را کسب کرده بود در حالی که آیفون ۷ پلاس یا همان آیفون 9,2 توانسته است امتیازاتی معادل ۳۵۰۰ و ۶۴۰۰ را در این دو بخش کسب کند.

بعد از این که اپل در آیفون ۶ اس خود به سراغ افزایش حافظه‌ی رم رفت و برای اولین بار در تاریخ آیفون‌های خود، رم آن را از یک گیگابایت به دو گیگابایت افزایش داد، حالا به نظر می‌رسد که این اتفاق یک بار دیگر در حال تکرار شدن است. در جدل نتایج بنچمارک آیفون ۷ پلاس ، حافظه‌ی رمی معادل ۳ گیگابایت برای آن ذکر شده است که احتمالا باعث تبدیل شدن آن به سریع‌ترین محصول اپل در دسته‌ی موبایل خواهد شد.

گفتنی است که به غیر از این موارد، اطلاعات دیگری درباره‌ی بخش‌های سخت افزاری دیگر این محصول به چشم نمی‌خورد و تنها نکته‌ی قابل ذکر، نصب سیستم عامل آی او اس ۱۰ بر روی آن است که مطمئنا برای هیچ کاربری هم عجیب و مبهم نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*