آپدیت جدید گوگل مپس

آپدیت جدید گوگل مپس از راه رسید ؛ حالت وای فای و ذخیره نقشه آفلاین در کارت حافظه

گوگل مپس بدون شک یکی از محبوب‌ترین ابزارهای مکان یابی در تلفن‌های هوشمند به حساب می‌آید و روزانه میلیون‌ها کاربر را در رسیدن به مقصد خود یاری می‌کند؛ عملکرد این ابزار گوگل آنقدر خوب است که حتی برخی کاربران سیستم عامل iOS نیز نمی‌توانند آن را رها کنند. اخیرا آپدیت جدید گوگل مپس از راه رسیده و قابلیت‌های جدید و بسیار کاربردی را برای کاربران در نظر گرفته است. با مشروح خبر همراه گجت نیوز باشید.

آپدیت جدید گوگل مپس از راه رسید

مهمترین ویژگی این آپدیت جدید گوگل مپس مربوط به حالت فقط وای فای (Wi-Fi only) می‌شود. بدین ترتیب برنامه گوگل مپس تنها از اتصال اینترنت وای فای جهت نقشه یابی و دانلود بهره می‌گیرد و حجم بسته‌های اینترنتی شما به هدر نخواهد رفت. لازم به ذکر است که با فعال شدن این قابلیت، برنامه Google Maps تنها در مکان‌های ذخیره شده در حافظه دستگاه فعالیت می‌کند.

همانطور که می‌دانید، نقشه‌های آفلاین سرویس گوگل مپس حجم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند و بسیاری از کاربران نمی‌توانند حجم زیادی از آنها را در گوشی خود ذخیره کنند؛ حالا در آپدیت جدید گوگل مپس می‌توانید از سرویس بخواهید تا نقشه‌های آفلاین را در حافظه میکرو اس دی دستگاه ذخیره کند. البته این قابلیت را تنها می‌توان در گوشی‌هایی با پشتیبانی از حافظه خروجی میکرو اس دی مورد استفاده قرار داد.

در نهایت قابلیتی اختصاصی برای کاربران سه شهر اندونزی در آپدیت جدید گوگل مپس گنجانده شده است که مربوط به مقایسه قیمت حمل و نقل عمومی در خیابان‌هاست. گفته می‌شود این قابلیت به زودی برای 10 شهر دیگر نیز فعال می‌گردد. 24 شهر در اندونزی، مالزی، سنگاپور و تایلند می‌توانند در آینده به کمک این قابلیت جدید به مقایسه قیمت‌ها بپردازند. کاربران ایرلند، لهستان، ایتالیا، استرالیا وروسیه نیز می‌توانند به زودی از این امکان جدید بهره مند گردند.

این آپدیت به زودی به دستگاه‌های اندرویدی شما می‌رسد. جهت آپدیت به صورت دستی کافیست به فروشگاه گوگل پلی مراجعه کنید؛ در منوی سمت چپ وارد بخش My apps & Games شده و پس از پیدا کردن اپلیکیشن Google Maps آن را آپدیت کنید. در ادامه توجه شما را به تصویری از قابلیت‌های جدید برنامه Google Maps جلب می‌نماییم:

آپدیت جدید گوگل مپس

نظرتان در مورد این امکانات جدید در برنامه گوگل مپس چیست؟ آیا به جز قابلیت انحصاری کاربران اندونزی، دو حالت فقط وای فای و ذخیره نقشه در کارت میکرو اس دی کاربردی در زندگی روزمره شما خواهند داشت یا خیر؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*