رقابت سامسونگ و اپل در ترافیک وب

رقابت سامسونگ و اپل در ترافیک وب کشورهای مختلف جهان

بدون شک یکی از مواردی که می‌توان میزان محبوبیت یک کالا و یا برند را از آن شناسایی کرد، ترافیک وب است. بر همین اساس قصد داریم تا با مقایسه ترافیک وب کشورهای پر جمعیت و نزدیک به تکنولوژی روز جهان، میزان محبوبیت برند سامسونگ و اپل را در سطح اینترنت به دست آوریم.

بدون شک اپل نامی بزرگ در صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند خواهد بود و همه ما می‌دانیم که نخستین تلفن همراه لمسی جهان توسط مرد افسانه‌ای این کمپانی «استیو جابز» بود که رونمایی شد. اما این روزها حال تجارت آیفون خوب نیست و بعید هم به نظر می‌رسد که به همین زودی بتواند این برند اوج بگیرد.

تحلیلگران بر مبنای ترافیک وب کشورهای مختلف معتقدند که گوشی آیفون 7 مأیوس کننده خواهد بود

آخرین آمار ضعیف فروش سال-به-سال آیفون‌ها که برای دومین فصل متوالی رقم خورد و تا امسال چنین اتفاقی رخ نداده بود، باعث شده تا تحلیلگران وال استریت از آینده این محصولات و به خصوص گوشی آیفون 7 ابراز ناامیدی کنند. «استیو گراسو» مدیر فروش سازمانی در استوارت فرانکل است. وی عنوان می‌کند که این فعالیت ضعیف اپل دائمی خواهد شد. او می‌گوید که با این وجود افزایش سهام اپل پس از گزارش سه ماهه سوم سال جاری دور از انتظار نخواهد بود.

یک گزارش جدید بر اساس داده‌های ترافیک وب به دست آمده که از سه ماهه دوم سال گذشته تا سه ماهه دوم سال 2016 میلادی را بررسی کرده که بر اساس آن اپل جایگاه خود را در 18 کشور از 20 کشور بزرگ جهان از دست داده است. در این بین سهم اپل از ترافیک وب ایالات متحده با کاهش 4 درصدی، در آلمان 6 درصدی و بریتانیا 10 درصدی همراه بوده است.

در همین حال سامسونگ، رقیب دیرینه و جدی اپل به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان در 18 کشور از 20 کشور بزرگ جهان طی 4 فصل سال گذشته همراه با سه ماهه نخست سال جاری با افزایش ترافیک سطح وب روبه رو بوده است. غول کره‌ای دنیای فناوری موفق شده است در ترافیک وب کشورهای فرانسه، آفریقای جنوبی، کانادا، بریتانیا و استرالیا با رشدی 10 درصدی همراه شود. از قضا یکی از دو کشوری که این شرکت نام خود را در ترافیک وبشان از دست داده نیز کشور عربستان سعودی است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که به لطف آیفون SE اپل، گوشی‌های 4 اینچی در بین کشورهای کانادا، فرانسه، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده به محبوبیت خوبی رسیده‌اند. ترافیک وب اختصاص یافته به نام این محصولات 20 درصد نسبت به گذشته با افزایش مواجه شده است. علاوه بر آن گوشی‌هایی با رزولوشن صفحه نمایش 1440 در 2560 یا همان Quad HD نیز نسبت به سال گذشته با افزایش (3.5 درصد در استرالیا، 3.3 درصد در بریتانیا، 3.1 درصد در ایالات متحده، 2.8 درصد در آلمان و 2.7 درصد در فرانسه) مواجه شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*