علاقه‌ی بانک های برزیلی برای استفاده از اسکنر عنبیه چشم سامسونگ برای تایید هویت کاربران

علاقه‌ی بانک های برزیلی برای استفاده از اسکنر عنبیه چشم سامسونگ برای تایید هویت کاربران

معمولا در طول سالیانی که تکنولوژی به سطح بالایی رسیده است، امنیت و راحتی دو مقوله‌ای هستند که عموما با هم در یکجا جمع نمی‌شوند. اما به لطف پیشرفت‌هایی که به خصوص در حوزه‌ی گجت‌های الکترونیکی هوشمند در چند سال اخیر رخ داده است، این موضوع در حال تغییر است و اسکنر عنبیه‌ چشم سامسونگ نیز دقیقا یکی از همین موارد است.
سامسونگ این اسکنر جدید را که برای اولین بار در یک محصول مخصوص مصرف کنندگان عادی قرار می‌گیرد، در نسل جدید فبلت‌های سری نوت خود به کاربران معرفی کرده است. اسکنر عنبیه چشم سامسونگ نه تنها هیچ تغییری را در ظاهر کلی نوت ۷ به وجود نیاورده است، بلکه دارای یک طراحی هوشمندانه و کوچک است که به کاربران اجازه می‌دهد تنها با گرفتن گوشی به سمت صورت خودشان، از آن استفاده کنند و به اسکن چشم‌هایشان بپردازند.

علاوه بر مقوله‌ی طراحی کوچک و مدرن، این اسکنر از سرعت عمل و کارایی بسیار خوبی هم برخوردار است و همانطور که سامسونگ در تبلیغات پیش از رونمایی از محصول ادعا می‌کرد، کاربران می‌توانند در کسری از ثانیه و با دقت بسیار بالا از آن استفاده کنند و وارد دیوایس خود بشوند. همین دو دلیل باعث می‌شوند که بگوییم اسکنر عنبیه چشم سامسونگ توانسته است امنیت و راحتی با یکدیگر ترکیب کند و برای اولین بار این چالش را به نحو مناسبی حل نماید.

قابلیت سامسونگ پس (Samsung Pass) سرویسی است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد امکان استفاده و تایید هویت از طریق سنسور اثر انگشت را در اپلیکیشن های خود ایجاد کنند. سامسونگ امکان استفاده از این قابلیت را برای اسکنر عنبیه چشم گلکسی نوت ۷ هم ایجاد کرده و همین هم توسعه دهندگان را قادر می‌سازد که این امکان را در اختیار کاربران قرار دهند که برای ورود به حساب‌های کاربری و یا تایید هویت خود، از این اسکنر و اثر بر روی چشمان خود بهره ببرند.

اسکنر عنبیه چشم سامسونگ وارد بانک‌های کشور برزیل می‌شود

علاقه‌ی بانک های برزیلی برای استفاده از اسکنر عنبیه چشم سامسونگ برای تایید هویت کاربران

حالا خبر رسیده است که بانک‌های برزیلی نیز به دنبال این هستند که قابلیت سامسونگ پس را در شعبه‌های مختلف قرار دهند تا کاربران بتوانند به جای تایید هویت از روش های قدیمی، از اسکنر عنبیه چشم سامسونگ استفاده کنند و اطلاعات حساب خود را مشاهده کنند. طبق اظهارات سرپرست ارشد بخش تولیدات موبایل کمپانی سامسونگ در کشور برزیل، این غول کره‌ای در حال رای‌زنی با بانک‌های این کشور است تا بتواند برای آنها امکان این را به وجود بیاورد که از اثر عنبیه‌ی چشم کاربران به عنوان کلید ورود به حساب‌هایشان استفاده کنند.

البته هنوز هیچ بانکی به طور رسمی به عنوان میزبان این قابلیت اعلام نشده است اما از بانک Bradesco به عنوان محتمل‌ترین گزینه نام برده می‌شود؛ این بانک اولین بانکی در بزریل بوده است که اسکنرهای اثر انگشت را به عنوان یک گزینه‌ی جانبی برای تایید هویت کاربران به کار گرفته بوده است. اسکنر عنبیه چشم سامسونگ از سنسورهای اثر انگشت دقت بالاتری دارد و سطح بالاتری از امنیت را هم به نمایش میگ‌ذارد و بنابراین می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری محسوب شود.

البته این روش نیز نقاط ضعف مخصوص به خود را دارد که از آنها می‌توانیم به نیاز به نورپردازی مناسب و کافی و البته عملکرد نه چندان مناسب بر روی چشم‌های پشت عینک و لنز اشاره کنیم. اطلاعاتی که از سنسورهای عنبیه‌ی چشم دریافت می‌شوند در داخل دیوایس ذخیره می‌شوند و سیستم کدگذاری Knox از آنها محافظت خواهد کرد. جالب است بدانید که گلکسی نوت ۷ از ماه سپتامبر قرار است در کشور برزیل به صورت عمومی عرضه شود و این اقدام بانک‌های این کشور می‌تواند نقش مهمی در افزایش محبوبیت نوت ۷ بین مردم برزیلی داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*