اقامتگاه فضایی

ناسا در حال ساختن اقامتگاه فضایی بر روی زمین است

ناسا در حال رایزنی با شرکت‌های خصوصی است تا به آن‌ها در ساختن نمونه‌های اولیه از اقامتگاه فضایی کمک کند. اقامتگاه‌هایی که می‌تواند روزی خانه فضانوردانی شود که مناطقی فراتر از منظومه خورشیدی ما را کاوش می‌کنند.

تا به حال ناسا با شش کمپانی آمریکایی برای توسعه این اقامتگاه‌ها در تماس بوده است. از هرکدام از آن‌ها خواسته شده است تا در پروژه “تکنولوژی‌های آینده فضایی برای مشارکت در اکتشافات” (NextSTEP-2) همکاری کنند. در پرتاب اولین نوبت از پروژه NextSTEP، هدف گردآوری دانشمندان و شرکت‌ها برای توسعه و گسترش نسل بعدی فناوری‌های اکتشافی بود. علاوه بر آن ناسا دنبال شرکایی می‌گشت که بتوانند در مواردی همچون نیرو محرکه لازم، اسکان و تولید ماهواره‌های کوچک به ناسا یاری برسانند.

این بار ناسا امیدوار است تا با ساختن نمونه‌های مشابه بر روی زمین به موفقیتی مشابه در درک ساز و کار اقامتگاه فضایی دست یابد. فرآیندی که بسیار پیچیده است، چرا که اقامتگاه‌ها نه تنها بایستی در شرایطی بسیار نامساعد، محلی برای زندگی فضانوردان باشند، که علاوه بر آن باید امکانات مناسب برای انجام آزمایش‌های گوناگون را نیز برایشان فراهم آورند.

مقامات ناسا می‌گویند:

یک اقامتگاه فضایی مناسب شامل محفظه‌ای با فشار متعادل و مجموعه‌ای یکپارچه از سیستم‌های پیچیده همچون: کنترل وضعیت سلامت خدمه، کنترل محیط زیست، مدیریت تدارکات، نظارت و کاهش میزان تابش و فناوری ایمنی در برابر آتش خواهد بود.

شش شرکتی که انتخاب شده‌اند تا به ناسا در ساخت نمونه‌هایی از اقامتگاه فضایی بر روی زمین کمک کنند عبارتند از: Boeing،Lockheed Martin،Orbital ATK ،Sierra Nevada ،NanoRacks و Bigelow Aerospace LLC.

نمونه‌های زمینی به ناسا و شرکایش اجازه خواهد داد تا پیکربندی اقامتگاه و اینکه چگونه سیستم‌های مختلف با هم  و با سایر بخش‌ها همچون ماژول‌های نیرو محرکه در تعاملند را ارزیابی کنند. همچنین این نمونه‌ها سیستم عامل‌هایی را بوجود خواهد آورد تا بتوان استانداردها و رابط‌هایی که در نظر گرفته می‌شود را بررسی کرد.

اقامتگاه فضایی

در حال حاضر ما دقیقا نمی‌دانیم که این طراحی‌ها چه شکلی خواهد داشت، اما احتمالا وقتی مراحل ساخت اقامتگاه‌ها پیشرفت کند، ناسا گزارش‌های بیشتری از مراحل ساخت آن‌ها ارائه می‌دهد. تنها زمان خواهد گفت که این طراحی‌ها به مرحله تولید خواهند رسید یا خیر، اما در هر حال وقوع اینچنین همکاری‌هایی بین ناسا و شرکت‌های خصوصی برای کنارزدن محدودیت‌های تکنولوژی هیجان‌انگیز است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*