مک بوک پرو ۲۰۱۶ از پردازنده‌‌های سری Kaby Lake اینتل برخوردار نخواهد بود

مک بوک پرو ۲۰۱۶ از پردازنده‌‌های سری Kaby Lake اینتل برخوردار نخواهد بود

چند ماهی است که از زمان معرفی آخرین سری مک بوک‌های اپل که دارای تغییرات گسترده باشند، میگذرد و همه‌ی کاربران علاقه‌مند به لپتاپ‌های اپل انتظار دارند که در کنفرانس ماه سپتامبر این برند کوپرتینویی، از نسل جدید این لپتاپ‌های قدرتمند و زیبا یعنی مک بوک پرو ۲۰۱۶ رونمایی انجام بگیرد.
به غیر از اضافه شدن مواردی نظیر سنسور تشخیص اثر انگشت و یک نوار لمسی OLED به این سری، گفته میشود که مک بوک پرو ۲۰۱۶ از لحاظ پردازنده نیز جهش قابل توجهی خواهد داشت. کارشناسان زیادی پیش‌بینی کرده بودند که این مدل از لپتاپ‌های اپل به نسل جدید پرازنده‌های سری Kaby Lake اینتل مجهز خواهند شد.

آخرین نسل پردازنده‌های سری Kaby Lake اینتل که چندی پیش در رویداد IDF معرفی شدند، می‌توانند قدرت بالایی را برای مک بوک‌های اپل به ارمغان بیاورند. اما حالا طبق گزارشی که ساعاتی پیش منتشر شده است، احتمال رخ دادن این موضوع بسیار پایین آمده است و به احتمال زیاد شاهد حضور این پردازنده‌ها در مک بوک پرو ۲۰۱۶ نخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری MacRumors، اینتل معمولا ابتدا پردازنده‌های با قدرت پایین‌تر 4.5W سری Y و سری U را روانه‌ی بازار می‌کند. این چیپست‌ها از قدرت کافی برای قرارگیری بر روی نسل جدید کامپیوترهای سری مک اپل برخوردار نیستند و به همین دلیل اپل باید منتظر عرضه‌ی سری Kaby Lake بماند. با توجه به زمان‌بندی همیشگی اینتل، سری Kaby Lake تا پایان سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار نخواهد شد و به همین دلیل هم اپل نمی‌تواند از آنها در تولید مک بوک پرو ۲۰۱۶، آی مک و مک مینی جدید خود بهره ببرد.

دو احتمال متفاوت برای مک بوک پرو ۲۰۱۶ به وجود آمده است

مک بوک پرو ۲۰۱۶ از پردازنده‌‌های سری Kaby Lake اینتل برخوردار نخواهد بود

با توجه به این گزارش جدید، حالا دو احتمال کاملا متفاوت برای نسل بعدی مک بوک‌های اپل به وجود آمده است: حالت اول این است که این کمپانی از پردازنده‌های سری Kaby Lake اینتل استفاده نکند و مک بوک خود را تنها به صورت یک ارتقای معمولی نسبت به سال گذشته و با تغییرات اندک ظاهری روانه‌ی بازار کند؛ اتفاقی که در آیفون ۷ نیز به احتمالا زیاد رخ خواهد داد تا اپل تمام توانش را برای سال آینده بگذارد و یک سال رویایی را بعد از یک دوره‌ی رکود نسبی به علاقه‌مندان خود هدیه دهد.

اما حالت دوم که احتمال رخ دادن آن نیز بسیار بالاتر است، این است که اپل معرفی مک بوک پرو ۲۰۱۶ را به تاخیر بیاندازد و تا زمان عرضه‌ی سری Kaby Lake اینتل دست نگه دارد. در این صورت اپل فرصت بیشتری هم برای اعمال تغییرات جذاب‌تر بر روی نسل بعدی لپتاپ‌های خود خواهد داشت و می‌تواند با ارائه‌ی یک طراحی جذاب و متفاوت در کنار بالاترین قدرت سخت افزاری، یکی از بهترین سال‌های دنیای مک را برای طرفداران این پلتفرم سخت افزاری جذاب رقم بزند؛ به هر حال این موضوع تا کمتر از یک ماه دیگر مشخص خواهد شد و خواهیم دید که کدام یک از این دو احتمال عملی می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*