تصویر ماژول دوربین آیفون ۷ به قابلیت تثبیت اپتیکال تصویر در مدل کوچکتر اشاره دارند

تصویر ماژول دوربین آیفون ۷ به قابلیت تثبیت اپتیکال تصویر در مدل کوچکتر اشاره دارند

در ادامه‌ی روند افشا کردن قطعات و ویژگی‌های مختلف نسل بعدی پرچمدار اسمارت فون‌های اپل، به تازگی تصویری از ماژول دوربین آیفون ۷ لو رفته است که به ما این سرنخ را می‌دهد که دوربین این مدل با نمایشگر ۴.۷ اینچی نیز از قابلیت تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) برای افزایش پایداری تصاویر برخوردار خواهد بود.
ویژگی تثبیت اپتیکال تصویر پیش از این تنها برای مدل بزرگتر ۵.۵ اینچی و در واقع فبلت‌های اپل که پسوند پلاس به آنها اطلاق می‌شود، قابل استفاده بود. اما حالا به لطف اشاره‌ای که ماژول دوربین آیفون ۷ به این قابلیت داشته است، متوجه می‌شویم که این مدل هم از OIS برخوردار خواهد بود؛ در تمام شایعات و گزارش‌ها هم به این موضوع اشاره شده است که قابلیت‌های دوربین و اضافه شدن ویژگی‌های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری، به عنوان یکی از مهم‌ترین تغییرات در آیفون‌های سری ۷ اپل مطرح خواهند شد.

در گذشته هم به این موضوع اشاره شده بود که دوربین آیفون ۷ قرار است به این قابلیت مجهز شود و در صورت عملی شدن، یکی از مهمترین تفاوت‌های بین دو مدل معمولی و فبلت این سری از بین خواهد رفت. البته این به معنای آن نیست که اپل از ارتقا و توسعه‌ی قابلیت‌های مدل پلاس دست کشیده است، بلکه این کمپانی کوپرتینویی قصد دارد که با یک ساختار دو گانه برای دوربین ۷ پلاس، همچنان هم دوربین این مدل را به عنوان یکی از دلایل اصلی خرید آن در نزد کاربران مطرح کند.

چگونه از روی تصویر ماژول دوربین آیفون ۷ به قابلیت OIS پی می‌بریم؟

تصویر ماژول دوربین آیفون ۷ به قابلیت تثبیت اپتیکال تصویر در مدل کوچکتر اشاره دارند

اگر با دقت به عکس ماژول دوربین آیفون ۷ که در مرکز تصویر قرار دارد، نگاه کنید، متوجه می‌شوید که برش‌هایی در اطراف لنز دوربین وجود دارد که این فضای خالی به همراه فنرها و دیگر امکانات مورد نیاز، این قابلیت را به دوربین می‌دهد که کمی در جای خود جابجا شود و همین امر هم آن را برای برخورداری از قابلیت OIS آماده می‌کند؛ برای متوجه شدن این تفاوت، کافی است که به ماژول دوربین آیفون‌های ۶ و ۶ اس در سمت چپ نگاه کنید و بعد هم به سمت راست توجه کنید تا متوجه شباهت دوربین آیفون ۷ با مدل‌های ۶ پلاس و ۶ اس پلاس بشوید.

گفتنی است که اپل هنوز هیچ کدام از قابلیت‌های دوربین نسل جدید اسمارت فون‌های خود را تایید نکرده است و حتی تاریخ رونمایی از این محصول نیز هنوز مشخص نیست. هرچند که شایعاتی وجود دارند که اشاره می‌کنند این نسل در روز ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) رونمایی خواهد شد و بعد از دریافت سفارشات پیش فروش در روز ۹ سپتامبر، فروش عمومی از روز بیست و سوم همان ماه آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*