نسخه جدید یو اس بی نوع C

اینتل از قدرت بالای نسخه جدید یو اس بی نوع C می‌گوید

شرکت اینتل اواخر سال جاری قصد دارد از نسخه به‌روز شده درگاه مدرن یو اس بی نوع C رونمایی کند. از همین رو دو طراح دخیل در ساخت این درگاه، توضیحات مختلفی را در خصوص آن در تالار گفتمان توسعه دهندگان اینتل منتشر کرده‌اند. با توجه به این مشخصات باید گفت که نسل آینده این درگاه از قدرت بالایی برخوردار خواهد بود که با مزایای جذاب خود موجب حذف تدریجی جک کلاسیک هدفون از روی گوشی‌ها خواهد شد.

با قضاوت بر نظرات ارسال شده توسط علاقه‌مندان به تکنولوژی در زیر مباحث مربوط به آیفون بعدی و گوشی هوشمند موتو زد، باید گفت که مردم چندان هم نسبت به خداحافظی با جک هدفون هراسان نیستند. به هر حال اینتل همراه با شریک تجاری خود ایده‌ای را دنبال کردند و در تالار گفتمان توسعه دهندگان این شرکت نیز رحمان اسماعیل (Rahman Ismail) و برد ساندرز (Brad Saunders) دو طراح دخیل در ساخت این درگاه توضیحاتی را ارائه کرده‌اند و دلیل این قضیه را بازگو می‌کنند. تمامی این‌ها مربوط به تغییر استاندارد است که سندرس می‌گوید: “به معنای واقعی درگاه یو اس بی نوع C، ورودی مناسبی برای صدا است.”

یو اس بی نوع C اینک بر روی گوشی‌های قدرتمندی نظیر گلکسی نوت 7 سامسونگ، وان پلاس 3 و گوشی نکسوس 6 پی ساخت هواوی همراه با کروم بوک پیکسل و لپ تاپ‌های مک بوک مورد استفاده قرار گرفته است.

علاوه بر همه این‌ها موتو زد نیز از این درگاه مدرن استفاده می‌کند و البته همراه آن نیز یک آداپتور تبدیل جک 3.5 میلی‌متری هدفون به ورودی یو اس بی نوع C عرضه می‌شود. این ایده‌ای است که به مصرف کنندگان امکان استفاده از هدفون‌هایی با خروجی یو اس بی نوع C و یا بی‌سیم را می‌دهد و یا این که موجب می‌شود تا شما بتوانید از سایر هدفون‌های قدیمی حاوی جک 3.5 میلی‌متری استفاده کنید.

نسخه جدید یو اس بی نوع C

نسخه جدید یو اس بی نوع C

استفاده از یو اس بی نوع C موجب باریک شدن دستگاه می‌شود

به هر حال ساندرز بر این باور است که کاربران برای استفاده از مزایای این تکنولوژی از خروجی استاندارد به سمت دستگاه‌هایی با خروجی نوع C حرکت می‌کنند. وی همچنین توضیح می‌دهد که حذف مدار آنالوگ به دیجیتال در گوشی‌های هوشمند، به تولیدکنندگان امکان آن را خواهد داد تا ضخامت دستگاه‌های خود را باریک و باریک‌تر کنند. این همچنین می‌تواند امکان ارائه صدایی بکر‌تر، کاهش نویز صدا و همچنین ارائه افکت‌هایی نظیر انعکاس سالن کنسرت را نیز به ارمغان آورد. این سیستم به لطف شبکه بندی منظمی که دارد به شما اجازه خواهد داد تا بتوانید به عنوان مثال از هدفون‌ها استفاده کرده و میکروفون را قطع کنید.

اینتل توضیح می‌دهد که نوع جدیدی از استاندارد ویدیویی نیز همراه با یو اس بی نوع C ارائه شده است. در حالی که این استاندارد جایگزین HDMI نخواهد شد، رحمان اسماعیل طراح شرکت اینتل می‌گوید که “این به اندازه کافی خوب است تا بتوانید به کارهای روزانه پرداخته و یا به تماشای فیلم بپردازید؛ اما قطعاً برای یک سیستم گیمینگ مناسب نخواهد بود.” حتی شما می‌توانید آن را به یک هاب وصل کرده تا چند سیستم را توسط یک درگاه یو اس بی نوع C به یکدیگر متصل کنید.

نسخه جدید یو اس بی نوع C

نسخه جدید یو اس بی نوع C

در انتها باید اشاره کرد که نسخه‌ به‌روزشده این درگاه مدرن از سیستم احراز هویت برخوردار است تا امنیت بهتری را بسازد. این نسخه اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. درست همانند تمامی استانداردها، این استاندارد نیز از مشخصات مختلفی برخوردار است؛ بنابراین درگاه یو اس بی گوشی هوشمند شما ممکن است تمامی قابلیت‌هایی که درگاه یو اس بی یک لپتاپ ارائه می‌دهد را برای شما به ارمغان نیاورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*