پتنت‌های جدید اپل مپس

پتنت‌های جدید اپل مپس خبر از نقشه برداری سه بعدی می‌دهد

سه پتنت جدید اپل مربوط به اپلیکیشن اپل مپس (Apple Maps) به انتشار رسیده است که نشان از اضافه شدن نقشه برداری سه بعدی به این اپلیکیشن را می‌دهد. بدین ترتیب در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم انتظار کارهای بزرگی را از این برنامه داشته باشیم. از مهم‌ترین جذابیت‌های این پتنت، نمایش نقشه‌ی راه‌ها و خیابان‌ها به صورت سه بعدی است.

اپل مپس از زمان راه اندازی خود در سال 2012 تا به حال راه طولانی را طی کرده است اما ظاهراً این کمپانی کوپرتینویی قصد دارد این سیستم را بهبود یابد. اخیراً سه پتنت جدید از اپل به انتشار رسیده است که نشان می‌دهد این شرکت چگونه در حال کار بر روی نقشه برداری سه بعدی و همچنین توسعه برنامه اپل مپس برای ارائه امکاناتی به مراتب بهتری و جذاب‌تر است.

نمایش سه بعدی نقشه‌ها؛ مأموریت جدید اپل مپس

نخستین پتنت، یک سیستم برای رندر سه بعدی نقشه‌ها در مناطقی با دیتای کم را نشان می‌دهد. اپل می‌گوید که این تکنولوژی می‌تواند با ارائه اطلاعات مناطق نزدیک به شما، اقدام به ساخت نقشه‌های سه بعدی کند. دومین پتنت نشان دهنده آن است که چطور اپل می‌تواند مدل‌های سه بعدی را با استفاده از ترکیب چندین دیتا ایجاد کند. به عنوان مثال اپل مپس می‌تواند از فوت پرینت‌های 2 بعدی ساختمان‌ها همراه با اطلاعات سه بعدی آن‌ها برای عمق دادن به مدل سه بعدی آن‌ها استفاده کند.

سرانجام پتنت سوم نشان می‌دهد که چگونه اپل مپس می‌تواند با ترکیب نقشه‌های ماهواره‌ای همراه با اطلاعاتی اضافی، یک محیط نمایش هیبریدی جدید را تولید خواهد کرد. در حال حاضر حالت نمایش ماهواره‌ای این برنامه حاوی لایه‌هایی مبتنی بر اطلاعاتی خاص است، اما این نسخه جدید می‌تواند اطلاعات بسیار بیشتری را به نمایش بگذارد.

هر سه این پتنت‌ها چند سالی می‌شود که توسط اپل به ثبت رسیده‌اند و اینک اپل خود را آماده اتفاقاتی بزرگ می‌کند. همچنان ما امیدوارانه می‌خواهیم ببینیم که چگونه اپل برنامه‌ی اپل مپس (Apple Maps) را ارتقاء خواهد داد و رو به جلو گام برمی‌دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*