آموزش برطرف کردن ریپورت در تلگرام به روشی ساده

چندین سال است شبکه اجتماعی تلگرام به صورت همه‌گیر بین مردم ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد و به راهی امن و پر سرعت برای تبادل اطلاعات میان کاربران تبدیل شده است. اما در این میان برخی ویژگی‌های تلگرام مانع از عملکرد آزادانه کاربر در این شبکه اجتماعی می‌شوند. در ادامه روشی مطمئن برای برطرف کردن ریپورت در تلگرام به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.
اگر در محیط تلگرام برای افراد ناشناسی که شماره شما را در تلفن خود ندارند پیام ارسال کنید، امکان ریپورت اسپم کردن شما وجود خواهد داشت؛ بدین ترتیب که ممکن است مخاطب شما را به عنوان یک فرد مزاحم برهم زننده آرامش شناسایی کند و با لمس گزینه «Report as spam» شما را به عنوان فردی مزاحم به تلگرام معرفی می‌کند. سرورهای تلگرام قادر به ذخیره شکایت‌هایی که از سوی کاربران درباره افراد مزاحم ارسال می‌شوند هستند و پس از دریافت چندین شکایت از افراد مختلف در مورد ایجاد مزاحمت از سوی یک شخص، حساب کاربری او را به اصطلاح ریپورت می‌کنند.

اینک برطرف کردن ریپورت در تلگرام ساده‌تر از همیشه صورت می گیرد

اگر حساب شما ریپورت شود، در صورتی که تا حدود یک هفته به اشخاصی که شماره تلفن شما را ندارند در چت خصوصی (Private) به تبادل پیام نپردازید، به طور خودبه‌خود محدودیت شما برداشته می‌شود اما در صورت مداومت ارسال پیام به افراد ناشناس، مدت زمان ریپورت ماندن اکانت افزایش می‌یابد تا جایی که هیچ‌گاه امکان برداشته شدن این محدودیت وجود نخواهد داشت.

گاهی اوقات شکایات صورت گرفته از اشخاص به اشتباه صورت می‌گیرد، به طرزی که شخص شکایت کننده از کرده خود پشیمان می‌شود و کاربر را از حالت ریپورت خارج می‌کند، اما متاسفانه سرورهای تلگرام نمی‌توانند اطلاعات موجود درباره شکایات پیشین را حذف کنند و نهایتا ممکن است درحالی که حساب شما از سوی هیچ کسی ریپورت معرفی نشده باشد به دلیل اشتباهات سابق دوستانتان، اکانت شما محدود شود. محدودیت اعمال شده سخت و ملال آور است، به خصوص برای کسانی که به دلیل نوع شغلشان مجبور به برقرار کردن ارتباط با افراد جدید گوناگونی دارند. جالب است اگر بدانید حتی در صورت پاک کردن حساب و ثبت نام دوباره در شبکه اجتماعی تلگرام، محدودیت اکانت شما همچنان پابرجاست و نمی‌توانید با این ترفند به برطرف کردن ریپورت در تلگرام بپردازید.

افراد بسیار کمی خبر از وجود ربات رسمی تلگرام با نام Spam Info Bot دارند که وضعیت حساب هریک از کاربران را اطلاع می‌دهد و قصد داریم عملیات برطرف کردن ریپورت در تلگرام را به وسیله همین بات انجام دهیم. این ربات از طریق این آدرس قابل دسترسی است. با لمس دکمه شروع (Start)، این ربات در قالب یک پیام وضعیت حساب شما را اطلاع می‌دهد. در صورتی که اکانت شما ریپورت نباشد پیامی با مضمون «Good news, no limits are currently applied to your account. You’re free as a bird!» به معنای «خبر خوش!‌ درحال حاضر هیچ محدودیتی بر روی حساب شما اعمال نشده. شما مثل یک پرنده آزاد هستید!» نمایان می‌شود.

برطرف کردن ریپورت در تلگرام

بدین ترتیب محدودیت شما به مرور زمان از بین رفته و در ادامه می‌توانید با لمس گزینه Cool, thanks به عملیات پایان دهید. اما این نیمه پر لیوان است و در نیمه خالی آن، ممکن است از سوی تلگرام چنین پیغامی ارسال شود:

Dear user,
I’m afraid some Telegram users found your messages annoying and forwarded them to our team of moderators for inspection. The moderators have confirmed that you’ve been sending spam.

Unfortunately, your account is now limited. You will not be able to send messages to people who do not have your number in their phone contacts or adding them to groups and channels. Of course, when people contact you first, you can always reply to them.

برگردان فارسی این پیام بدین صورت است:

کاربر گرامی،

به نظر می‌رسد برخی کاربران تلگرام پیام‌های شما را اذیت‌کننده تشخیص داده و این موضوع را به اطلاع تیم بازرسی ما رسانده‌اند. همچنین مدیران بازرسی ایجاد مزاحمت شما را تایید می‌کنند.

متاسفانه درحال حاضر حساب شما محدود شده است. شما نمی‌توانید برای افرادی که شماره تلفن شما را در موبایل خود ندارند پیام بفرستید یا آنان را به گروه یا کانال دعوت کنید. با این وجود امکان پاسخ به پیام‌هایی که از سوی دیگران فرستاده می‌شوند همچنان به قوت خود باقی است.

برطرف کردن ریپورت در تلگرام

اگر فکر می‌کنید حساب شما به اشتباه ریپورت شده، گزینه «This is a mistake» را لمس کنید و اولین گام برای برطرف کردن ریپورت در تلگرام خود را بردارید. در ادامه برای شما پیامی با این مضمون دریافت خواهید کرد:

اگر فکر می‌کنید محدودیت‌های اعمال شده روی حساب شما به اشتباه صورت گرفته، می‌توانید شکایتی به ثبت برسانید. همه شکایات توسط تیم ناظر ما بررسی خواهند شد. در نظر داشته باشید این شکایت روی محدودیت‌هایی که به دلایل واضح و محکم اعمال شده‌اند اثری نخواهد داشت. آیا مایل به ثبت شکایت نامه هستید؟

با لمس گزینه «Yes»، یک گام دیگر به برطرف کردن ریپورت در تلگرام نزدیک می‌شوید. سپس به فاصله کوتاهی یک پیام جدید دریافت می‌کنید:

بسیار خوب! لطفا از عدم ارسال پیام‌هایی با مضمون تبلیغات نامناسب و ناخواسته و پیام‌هایی با محتوای تبلیغاتی یا تکان دهنده مطمئن شوید. آیا تا به حال چنین پیام‌هایی ارسال کرده‌اید؟

برطرف کردن ریپورت در تلگرام

در صورتی که جواب شما مثبت است، باید بپذیرید که محدودیت حساب شما یک امر طبیعی بوده و تلگرام به درستی اکانت شما را اسپم شناسایی کرده است. اما در صورتی که پاسخ منفی است، گزینه «No! Never did that!» را لمس کنید. بدین ترتیب آخرین گام‌ها را برای برطرف کردن ریپورت در تلگرام را برمی‌دارید. پیغام بعدی این ربات به شرح زیر است:

بسیار خوب! ما از اینکه حساب شما به اشتباه محدود شده بسیار شرمساریم. لطفا کمی اطلاعات درباره چگونگی رخ دادن این اتفاق برایم بنویسید تا آن را به اطلاع ناظر برسانم. چرا فکر می‌کنید حساب شما به اشتباه محدود شده؟

در این قسمت باید دلیل منطقی خود را به زبان انگلیسی برای ناظر تلگرام توضیح دهید. برای نمونه ما این دلیل را شوخی با یکی از دوستان بیان کرده‌ایم و اینکه شخص مورد نظر به اشتباه دکمه Report as spam را فشار داده و هم‌اکنون از کرده خود پشیمان است. با ارسال دلیل خود برای ربات، پیام دیگری به شما ارسال می‌شود:

متشکریم! شکایت شما با موفقیت ثبت شد. تیم ناظر ما هرچه زودتر به بررسی شکایت شما خواهد پرداخت. در صورتی که محدودیت اعمال شده اشتباه تشخیص داده شود، اکانت شما به حالت عادی خود باز خواهد گشت.

برطرف کردن ریپورت در تلگرام

در اینجا اقدامات شما برای برطرف کردن ریپورت در تلگرام به پایان می‌رسد. اینک باید منتظر باشید تا یکی از ناظرین تلگرام شکایت شما را بررسی کرده و محدودیت شما را از بین ببرد. پس از حدود 5 ساعت، دوباره دکمه استارت را لمس کنید تا از آخرین وضعیت حساب خود مطلع شوید. در صورتی که پیامی با محتوای «Good news, no limits are currently applied to your account. You’re free as a bird!» را مشاهده کردید، یعنی محدودیت اکانت شما با موفقیت برداشته شده و قادر به ارسال پیام به افراد ناشناس خواهید شد. در غیر این صورت، ممکن است اکانت شما با دلایل محکمی بسته شده و تلگرام شکایت شما را نادیده گرفته باشد و یا به دلیل تعدد شکایات، هنوز شکایت شما مورد بررسی تیم ناظر تلگرام قرار نگرفته است.

با توجه به اینکه این روش کاملا جدید بوده و هنوز افراد بسیار کمی از وجود آن خبر دارند، احتمال رد شدن درخواست آنریپورت شما بسیار پایین تخمین زده می‌شود و توصیه می‌کنیم پیش از شلوغ شدن سرورهای این ربات، برای برداشتن محدودیت‌های حساب خود اقدام کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. زحمت کشدید واقعا این رو که خودمون هم میدونستیم احتیاجی نبود شما بگی

  2. عالی بود واقعا ممنون از شما

  3. متاسفانه این روش هم جواب نداده
    برای من پیش اومده و همه این مراحل رو انجام دادم ولی جواب ربات این هست که لغو محدودیت امکان پذیر نمی باشد و شما باید تا تاریخ ……………… ساعت …………. صبر کنید.

    • هدف ما هم از این مطلب بازگرداندن آزادی عمل به کاربر بود. به هرحال شما هم پس از تاریخ معینی از حالت ریپورت خارج خواهید شد و به مراد خودتان می‌رسید.