گوشی وان پلاس ایکس یک قدم به دریافت اندروید 6.0.1 نزدیک‌تر شد

گوشی وان پلاس ایکس یک قدم به دریافت اندروید 6.0.1 نزدیک‌تر شد

یک ماه پس از عرضه اندروید 6.0 مارشمالو توسط گوگل، گوشی وان پلاس ایکس (OnePlus X) توسط شرکت چینی وان پلاس معرفی شد و این یکی از دلایلی بود که گوشی وان پلاس ایکس را به یک سیستم عامل جدیدتر به‌روز نماید. شرکت وان پلاس قول داده است که این گوشی، بروزرسانی اندروید 6.0.1 مارشمالو را در نهایت دریافت خواهد کرد، اما حرفی از زمان این بروزرسانی به میان نیاورد. با گجت نیوز همراه باشید.

دیروز این شرکت چینی نسخه جدید سیستم عامل اختصاصی خود با نام اکسیژن او اس 3.1.0 (OxygenOS 3.1.0) را به نمایش عموم گذاشت که بر مبنای اندروید 6.0.1 مارشمالو طراحی شده است. اگرچه این نسخه، آخرین نسخه این سیستم عامل نخواهد بود، اما حداقل این دستاورد را داشته که گوشی وان پلاس ایکس را یک قدم به دریافت اندروید M نزدیک‌تر کند. همزمان با نمایش عمومی OxygenOS 3.1.0 ، وان پلاس برخی از مهمترین تغییراتی که این سیستم عامل به خود خواهد دید را معرفی کرد.

با بروزرسانی گوشی وان پلاس ایکس ، شاهد اضافه شدن اپلیکیشن‌های جدیدی خواهیم بود

گذشته از بهبود ظاهری ایجاد شده در لانچر این گوشی (آیکون‌های جدید، اضافه شدن باکس جستجوی گوگل و والپیپرهای تازه)، گوشی وان پلاس ایکس تغییراتی را در بخش Shelf UX نیز دریافت خواهد کرد (کاربران می‌توانند با نگهداشتن انگشت روی بوردها، آن‌ها را حذف یا جابجا کنند).

با آپدیت گوشی وان پلاس ایکس ، دو اپلیکیشن جدید به آن اضافه خواهد شد: وان پلاس موزیک پلیر و وان پلاس گالری. سیستم عامل OxygenOS 3.1.0 آخرین بسته امنیتی اندروید خود را در تاریخ 1 آگوست (11 مرداد) دریافت کرده که قطعا آخرین بسته امنیتی نیست و با توجه به متن‌باز بودن اندروید، شاهد بروزرسانی‌های جدیدتر برای اکسیژن او اس خواهیم بود.

با همه این تفاسیر، هنوز شاهد برخی مشکلات (مانند عدم پایداری شبکه و بومی‌سازی زبان) در این سیستم عامل هستیم. مشکلاتی که امیدواریم در نسخه‌های بعدی شاهد کاهش یا حذف آن‌ها باشیم. البته کاربران می‌توانند با نصب اپلیکیشن‌های جانبی، تا حدود زیادی بر این مشکلات فائق آیند.

بنا به گفته مسئولین شرکت وان پلاس، در صورتی که از رام‌های غیر رسمی برای آپدیت به سیستم عامل اکسیژن 3.1.0 استفاده شود، کلیه اطلاعات گوشی حذف و گوشی به اصطلاح «فکتوری ریست» خواهد شد. نکته آخر اینکه، این بروزرسانی محدودیت دانلود دارد. پس اگر واقعا قصد بروزرسانی گوشی خود را دارید، سریعا اقدام نمایید.

در زیر، تصاویری از گوشی وان پلاس ایکس را بعد از دریافت سیستم عامل OxygenOS 3.1.0 خواهیم دید. نظر خود در خصوص این گوشی و سیستم عامل جدید آن را با ما درمیان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*