یک بازیگر آمریکایی تاریخ عرضه آی او اس ۱۰ را لو داد؟

یک بازیگر آمریکایی تاریخ عرضه آی او اس ۱۰ را لو داد؟

خانم باربارا استرایسند (Barbara Streisand) از بازیگران نامی سینمای آمریکا و هالیوود است که به تازگی مکالمه‌ای تلفنی با مدیر ابر کمپانی اپل یعنی شخص تیم کوک داشته است. بعد از این مکالمه، او اخیرا مصاحبه‌ای انجام داده است که به نظر می‌رسد تاریخ عرضه آی او اس ۱۰ را در آن لو داده است؛ البته به صورت غلط!
ماجرا از این قرار است که این ستاره‌ی ۷۴ ساله‌ی سینما متوجه می‌شود که نام او توسط دستیار صوتی سیستم عامل آی او اس از زمان آیفون ۴ اس تا حالا به طور اشتباهی تلفظ می‌شده است. در واقع اون از این ناراحت است که سیری، نام خانوادگی او را به گونه‌ای تلفظ می‌کند که حرف S میان کلمه‌ی استرایسند، به صورت Z شنیده می‌شود. همین اتفاق هم باعث میشود که او به تیم کوک زنگ بزند و قضیه را به طور مستقیم با شخص اول اپل مطرح کند!

حالا این که او چگونه موفق به انجام این کار می‌شود و چگونه می‌تواند در میان برنامه‌ی کاری شلوغ تیم کوک با او تماس تلفنی برقرار کند، جای تعجب دارد، اما اتفاق اصلی بعد از این مکالمه رخ می‌دهد. باربارا استرایسند در گفتگو‌ی رادیویی که بر روی رادیوی عمومی ملی کشور آمریکا (NPR) پخش می‌شده است، اعلام می‌کند که تاریخ عرضه آی او اس ۱۰ برای روز ۳۰ ام سپتامبر (نهم مهر ماه) برنامه‌ریزی شده است!

البته او به طور مستقیم این موضوع را اعلام نمی‌کند، بلکه می‌گوید تیم کوک بعد از شنیدن مشکل تلفظ نام او توسط سیری، به او این اطمینان را داده است که در آپدیت بعدی سیستم عامل آی او اس این اتفاق رخ خواهد داد. از آنجا که به غیر از آی او اس ۱۰ و تا زمان برگزاری کنفرانس اپل، آپدیت دیگری در برنامه‌ی این برند کوپرتینویی قرار ندارد، بنابراین این آپدیت همان آی او اس ۱۰ خواهد بود.

اما چرا می‌گوییم تاریخ عرضه آی او اس ۱۰ اشتباه است؟

دلیل این موضوع این است که اپل در اواسط ماه سپتامبر یعنی تا حدود ۲۰ روز دیگر، از نسل جدید آیفون‌های خود رونمایی خواهد کرد. این آیفون‌ها طبق گزارش‌هایی که قبلا منتشر شده است، قرار است که در روز ۲۴ سپتامبر وارد بازار شوند. حالا نکته‌ اینجاست که اگر با روال کاری اپل آشنا باشید، می‌دانید که تاریخ عرضه آی او اس ۱۰ برای دارندگان دیگر دیوایس ها، در روزی زودتر از آیفون ۷ و ۷ پلاس برنامه ریزی خواهد شد. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نهایتا تا قبل از بیستم سپتامبر شاهد عرضه‌ی عمومی نسخه‌ی نهایی iOS 10 برای تمام کاربران اپل باشیم.

حالا اینجا یک احتمال به وجود می‌آید: از آنجا که بین تاریخی که احتمالا درست باشد و تاریخی که توسط خانم استرایسند اعلام شده، حدود ۱۰ روز فاصله قرار دارد، احتمال زیادی وجود دارد که تیم کوک به او تاریخ عرضه‌ی اولین آپدیت این سیستم عامل را اعلام کرده باشد. در واقع در روز سی سپتامبر احتمالا آی او اس ۱۰.۰.۱ عرضه خواهد شد و تلفظ نام این هنرمند نیز در آن نسخه برطرف خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*