هیوندای و گوگل

هیوندای و گوگل همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند

طبق دسته‌ای از گزارشات که به‌ تازگی منتشر شده‌اند، شرکت‌های هیوندای و گوگل در حال مذاکره برای گسترش همکاری‌های عمیق‌تر در توسعه‌ی خودرو‌های خودران هستند. کمپانی گوگل در حال حاضر از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های مخصوص خودرو‌های بدون راننده بهره‌مند است.

مدیرعامل هیوندای اخیرا طی مصاحبه‌ای خبر از گسترش همکاری‌های خود با شرکت گوگل داده است. جئون جین هائنگ (Jeong Jin Haeng) در گزارشی که با بلومبرگ داشت، اذعان کرد که هیوندای و گوگل در حال حاضر بر سر نقطه نظرات موردعلاقه‌ خود به توافق رسیده‌‌اند تا در آینده، همکاری‌های خود را به شکل عمیق‌تری دنبال کنند.

این گزارش فاقد جزئیات تکمیلی بوده، اما می‌توان از گفته‌های مدیر کمپانی هیوندای این گونه تفسیر کرد که خودروساز کره جنوبی به هیچ وجه دوست ندارد از رقبای دیرینه‌ی خود که به شدت به دنبال برنامه‌های آزمایشی و طرح‌های تحقیقاتی روی برخی از پروژه‌های اشتراکی با کمپانی‌های حوزه فناوری ساکن سیلیکون هستند، عقب بماند.

هیوندای و گوگل
هیوندای و گوگل به دنبال توسعه ناوگان تاکسی خودران!

گوگل سرمایه‌گذاری‌های قابل‌ توجهی را در توسعه‌ی تکنولوژی خودروهای خودران اعمال کرده است تا نهایتا ناوگان تاکسی مستقلی را طراحی و روانه‌بازار کند. از دیدگاه این غول موتور جستجو، همکاری با سایر شرکت‌ها بهترین راه برای دستیابی به چنین هدفی است.

هیوندای-کیا نیز در کنار دیگر کمپانی‌های بزرگ خودروسازی، در حال حاضر مشغول توسعه‌ی خودروهای بدون راننده خود است. این گروه خودروسازی قرار است تا سال 2020 نخستین محموله خودروی نیمه‌ خودران را روانه‌ی بازارها کند. هیوندای-کیا همچنین برنامه‌ریزی کرده است تا سال 2030 خودرو تماما خودران و مستقل خود را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

قابل ذکر است، مدیر اجرایی اسبق بخش آمریکای شمالی هیوندای، جان کرفسیک (John Krafcik)، در حال حاضر مدیریت پروژه خودرو گوگل را بر عهده دارد. این کهنه سرباز صنعت خودرو نیز به تازگی پس از خروج کریس اورمسون (Chris Urmson)، از  مسئولیت و نقش بیشتری برخوردار شده است. گفته می‌شود خروج اورمسون از گوگل به دلیل نارضایتی از سیاست‌های کرفسیک بوده است.

با جابجایی مقامات گوگل، احتمال می‌رود ضریب همکاری این کمپانی با هیوندای افزایش پیدا کرده باشد. باید صبر کرد تا دید در آینده‌ی نزدیک، همکاری این دو شرکت مطرح بین‌المللی، چه ثمراتی را به دنبال خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*