سامسونگ چه تغییراتی در سیستم عامل تایزن 2.4.0.4 داده است؟

۱۳ مورد از مهمترین تغییرات سیستم عامل تایزن 2.4.0.4

آخرین به‌روزرسانی عمده‌ای که سامسونگ در سیستم عامل اختصاصی خود اعمال کرد، نسخه 2.4 سیستم عامل تایزن (Tizen OS) بود که در گوشی سامسونگ زد وان (Samsung Z1) در اوایل ماه ژانویه (دی ماه سال گذشته) و برای اولین بار از آن استفاده شد. پس از آن، آپدیت‌های جزئی زیادی به منظور رفع باگ‌ها و افزایش ضریب امنیت گوشی ارائه شد، ولی هیچ‌کدام از آنها تغییر عمده‌ای در سیستم عامل تایزن نداد. اما اخیرا این شرکت کره‌ای در صفحه رسمی  سیستم عامل خود از نسخه جدیدی از تایزن با نام تایزن 2.4.0.4 سخن به میان آورده و خبر از تغییراتی مهم در آن داده است. با گجت نیوز همراه باشید.

سیستم عامل تایزن 2.4.0.4 احتمالا از ماه آینده در دسترس عموم قرار بگیرد

از تغییرات اعمال شده در تایزن 2.4.0.4 به عنوان 13 تغییر خارق‌العاده نام برده شده که به نظر می‌رسد این تغییرات عمده، به دلیل بازخوردها (feedback) و نظرات کاربران و توسط تیم تحقیق و توسعه (R&D) شرکت سامسونگ پیشنهاد شده و انجام پذیرفته است. یکی از بهترین امکاناتی که به این نسخه از سیستم عامل اختصاصی سامسونگ اضافه شده، سوئیچ کردن دیوایس به حالت Outdoor بدون نیاز به آنلاک کردن آن است.

خوشبختانه سامسونگ در صفحه خود به صورت تیتروار این 13 تغییری که قرار است در تایزن 2.4.0.4 اعمال کند را آورده و توضیح کوتاهی درمورد هر کدام از این قابلیت‌ها داده است و دیگر نیاز نیست زمان زیادی صرف گشت و گذار در اینترنت و جستجوی جملاتی مثل «آخرین تغییرات در تایزن 2.4.0.4 سامسونگ» کنیم. برای راحتی کار شما، ما نیز این تغییرات را در مقاله خود آورده‌ایم:

1. گزارش تحویل SMS

زمان آن رسیده که باخبر شویم پیام ما به دوست یا رئیسمان رسیده است یا نه. با این امکان جدید ارائه شده، شما می‌توانید به راحتی گزارش تحویل SMS را در منوی تنظیمات فعال نمایید. از این پس عقب بنشینید و راحت باشید، گزارش تحویل SMS کارش را بلد است.

2. یادآوری وضعیت باتری (Battery Reminders)

آیا شما هم سعی می‌کنید باتری گوشی خود را قبل از خواب بالاتر از 50% نگهدارید؟ چندبار تابحال این کار را فراموش کرده‌اید؟ با امکان جدید تایزن 2.4.0.4 به نام Battery Reminders، تنظیم کنید که در سطح خاصی از وضعیت باتری، اعلان‌هایی به شما داده شود. آیا تمایل دارید که وقتی سطح باتری به 30% برسد، به شما اطلاع داده شود؟ نگران نباشید؛ ما به راحتی به شما اطلاع خواهیم داد.

3. حالت بیرون از خانه (Outdoor Mode)

این ویژگی عالی، شما را قادر خواهد کرد که حالت Outdoor را بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه فعال کنید. شما هنگام قفل صفحه، این امکان را مشاهده نخواهید کرد اما می‌توانید از بالای صفحه نمایش به این امکان دسترسی داشته باشید.

4. یادداشت‌های رنگارنگ

هم‌اکنون می‌توانید یادداشت‌های خود را به صورت تمام و کمال شخصی سازی کنید. احساسات خود را بروز دهید، وضعیت مزاجی خود را اعلام کنید و با گزینه‌های رنگی جدید، آن‌ها را برجسته نمایید.

5. نور صفحه متغیر

شارژ باتری‌تان جهت استفاده از بیشترین سطح نور صفحه نمایش کم است؟ دوست ندارید هم‌اتاقی‌تان از شدت نور زیاد گوشی‌تان از خواب بیدار شود؟ در سیستم عامل جدید تایزن 2.4.0.4 به راحتی میزان نور صفحه گوشی را به دلخواه تنظیم کنید.

6. میانبرهای سفارشی در صفحه قفل گوشی

برخی از کاربران تمایلی به نمایش میانبرهای یک اپلیکیشن خاص روی صفحه قفل خود ندارند، برخی هم دوست دارند صفحه قفل گوشی‌شان خالی از میانبر باشد، و دسته‌ای هم هستند که تمایل دارند میانبرها را به سلیقه خود شخصی‌سازی کنند. از این پس می‌توانید تنظیم کنید که چه میانبری را می‌خواهید در صفحه قفل گوشی مشاهده کنید و مایل به عدم نمایش کدام یک هستید. به همین راحتی.

7. گزینه «انتخاب همه» (Select All) در اپلیکیشن My File

قصد دارید همه فایل‌های گوشی را حذف کنید، کپی کنید یا انتقال دهید؟ گزینه Select All از هم اکنون در اختیار شماست.

8. زنگ خورهای سفارشی

می‌خواهید متمایزتر از بقیه باشید؟ نمی‌توانید آهنگ مورد نظر خودتان را برای زنگ گوشی تنظیم کنید؟ در تایزن 2.4.0.4 به راحتی و با اضافه شدن امکان سفارشی کردن آهنگ زنگ خور، این کار را انجام دهید.

9. نمایش SMS در حباب گسترده‌تر

گاهی اوقات، چیزهای کوچک هم می‌توانند تأثیر بزرگی داشته باشند. با تغییری کوچک در سیستم عامل جدید تایزن، شما می‌توانید از این پس پیام‌های خود را در محیطی بزرگ‌تر مشاهده کنید.

10. حالت «چهره زیبا» (Beauty Face) در اپلیکیشن دوربین

آیا حس می‌کنید خیلی خوش عکس نیستید؟ یا اینکه می‌خواهید قبل از انتشار عکستان در شبکه‌های اجتماعی به آن کمی رنگ و لعاب دهید؟ با اضافه شدن قابلیت Beauty Face در اپلیکیشن دوربین، این کار را انجام دهید. همیشه زیبا به نظر بیایید!

11. پیام‌های ناخواسته را مسدود کنید

از پیام‌های بیشمار و مزاحم سرویس‌ها و اپراتورها خسته شده‌اید؟ دوست دارید پیام‌های دریافتی از شماره‌های خاصی را مسدود کنید؟ این کار را به راحتی در تنظیمات پیام‌ها انجام دهید.

12. ACL در SD Card

پیش آمده است که بخواهید ACL را برای داشتن فضای بیشتر به درگاه SD Card منتقل کنید؟ یا اینکه بخواهید برای راحتی کارتان بین حافظه داخلی و خارجی سوئیچ کنید؟ از الان این کار شدنی است؛ در تایزن 2.4.0.4 به راحتی می‌توانید درگاه ACL را به حافظه مورد نظرتان منتقل نمایید.

13. یادداشت سریع (Quick Memo)

متنی را از مرورگر خود برداشته و آن را به سرعت در Memo ذخیره کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خخخخخخخ ، به سرنوشت بادا تبدیل خواهد شد ، متاسفانه انقدر پول های مفت از فروش گوشیای بی کیفیتش اومده تو جیبش که نمیدونه باهاش چکارکنه بعد اومده یه سیستم عامل درپیتی و کپی از اندروید زده !!! عجب