صفحه لمسی آیفون 6

صفحه لمسی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اپل با مشکلاتی مواجه شده است

طبق گزارشی که اخیرا توسط سرویس iFixit منتشر شده، صفحه لمسی آیفون 6 (Apple iPhone 6) و آیفون 6 پلاس اپل (Apple iPhone 6 Plus) اخیرا با مشکلاتی مواجه بوده‌اند که اهالی کوپرتینو آنها را قبول کرده، اما هنوز راهکاری در نظر نگرفته‌اند. در تالار گفتمان کاربران اپل می‌توانید گزارش چندین کاربر را در زمینه مشکلات صفحه لمسی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس مطالعه کنید.

صفحه لمسی آیفون 6 با مشکلاتی مواجه شده است

کاربران این دو گوشی مدل 2015 اپل، از عدم پاسخگویی مناسب صفحه نمایش و همچنین نوار خاکستری در بالای صفحه شکایت کرده‌اند. سرویس معتبر تعمیراتی iFixit این مشکل را با نام بیماری لمسی معرفی کرده‌ است و بسیاری از تعمیرکاران شخص ثالث با این مشکل در صفحه لمسی آیفون 6 و نسخه پلاس آن مواجه شده‌اند. یکی از تعمیرکاران ایالات متحده آمریکا طی یک ماه گذشته بیش از 100 گوشی آیفون 6 و نسخه پلاس آن را با مشکل صفحه نمایش دیده است! برخی دیگر از تعمیرکاران نیز شاهد رسیدن آیفون‌های 2015 با صفحات نمایش خراب در طول هفته‌های قبل بوده‌اند.

این مشکل به حدی شایع شده است که فکر می‌کنم تمامی گوشی‌های مربوطه به آن مبتلا هستند و هر لحظه ممکن است علائمی از خود نشان دهند – جیسون ویلمر، میزوری

با اینکه اکثر کارکنان اهالی کوپرتینو با این مشکل آشنایی دارند، به کاربران گفته‌‌اند که اپل این مورد را به عنوان یک مشکل نمی‌شناسد! اگر گارانتی کاربران به اتمام رسیده باشد، که احتمالا همین گونه است، اپل پیشنهاد می‌کند کاربران گوشی جدیدی بخرند.

این مشکل به شدت شایع شده است و اپل تاکنون باید راهکاری برای آن ارائه داده و آن را به صورت رایگان تعمیر می‌کرد. اگر یک گوشی آیفون 6 پلاس در اختیار دارید و هنوز با چنین مشکلی مواجه نشدید، این احتمال وجود دارد که در طول عمر محصول با آن مواجه گردید – مایکل هیو، کارشناس تعمیر

در این میان کاربران با روش‌هایی به دنبال رفع مشکل به صورت محدود بوده‌اند. اما با این حال این مشکل صفحه لمسی آیفون 6 همچنان ادامه‌دار است و گریبان‌گیر کاربران می‌شود؛ حتی این نوار خاکستری در بالای صفحه برای برخی کاربران روز به روز بزرگتر می‌شود. اوضاع صفحه نمایش کم کم بدتر و بدتر شده و در نهایت از کار می‌افتد! حتی تعویض صفحه نمایش دستگاه نیز یک راهکار کوتاه مدت به شمار می‌رود، چرا که نوار مربوطه بر روی صفحه جدید می‌آید.

متخصصان معتقدند این مشکل مربوط به برخی چیپست‌های کنترلی صفحه نمایش دستگاه می‌شود. این تراشه‌ها فشار لمس کاربر را ثبت کرده و به گوشی ارائه می‌کنند. متاسفانه تعمیرکاران فروشگاه‌های اپل استور تخصص کار بر روی مادربرد دستگاه را ندارند و کاری از دست آنها بر نمی‌آید.

اکثر کارهایی که کاربران آیفون 6 و آیفون 6 پلاس باید انجام بدهند گران تمام می‌شود؛ خرید یک گوشی جدید (احتمالا آیفون) یا تعویض مادربرد هر دو راه‌هایی گران قیمت هستند. تعویض چیپست‌های آی سی دستگاه کمی ارزان‌تر تمام می‌شود. با این حال کماکان منتظر پاسخ رسمی مسئولان اپل به این مشکل بزرگ هستیم.

نظر شما در مورد این موضوع چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*