صدای سیری در آی او اس ۱۰ بیشتر به انسان شبیه خواهد بود

صدای سیری در آی او اس ۱۰ بیشتر به انسان شبیه خواهد بود

دستیاران صوتی و در واقع هوش‌های مصنوعی رباتیک، زمانی که بتوانند کاملا مشابه انسان‌ها صحبت کنند و لحن روایی عامه‌پسند‌تری داشته باشند، مطمئنا از سوی کاربران با استقبال بیشتری مواجه خواهند شد. گویا قرار است با تغییراتی که در صدای سیری ایجاد خواهد شد، دستیار صوتی آی او اس با صدای انسانی‌تری صحبت کند.
طبق اظهارات آقای تام گرابر (Tom Gruber) سرپرست بخش توسعه‌ی پیشرفته‌ی سیری، دستیار صوتی اپل قرار است که در آی او اس ۱۰ با صدای متفاوتی صحبت کند و لحن آن به انسان بیشتر شبیه خواهد بود. سیری کلمات را از یک پایگاه داده‌ی متنی و به صورت رشته‌‌های متنی (String) فراخوانی می‌کند و با کنار هم گذاشتن آنها، یک جمله را تشکیل داده و برای کاربر پخش می‌کند. این موضوع قرار است به لطف یادگیری ماشینی، تغییراتی داشته باشد و به زبان طبیعی انسان‌ها نزدیک‌تر شده و کمتر به شکل یک ربات مصنوعی به نظر برسد.

صدای سیری در گذر سال‌هایی که بعد از معرفی آن در آیفون ۴ اس می‌گذرد، به یک برند مجزا تبدیل شده است و جالب است بدانید که حتی در تعدادی از برنامه‌های تلویزیونی و تبلیغات مختلف، از این صدا برای معرفی محصولات گوناگون بهره برداری شده است. سوزان بنت (Susan Bennett) خانمی است که ادعا می‌کند صدای سیری از روی صدای او که در سال ۲۰۰۵ میلادی ضبط شده بوده، برداشته و ساخته شده است.

اپل از سال ۲۰۱۴ سیستم تشخیص صدای سیری را با استفاده از یک روش به نام تور عصبی، توسعه داده و به سطح بالاتری رسانده است. دقیقا از همان زمان تا به امروز، استفاده از این قابلیت توسط اپل باعث شده است که سیری بتواند صدای کاربران را بسیار دقیق‌تر بشنود و دستور دریافتی را با دقت بالایی تجزیه و تحلیل کند.

صدای سیری هم با یادگیری ماشینی دچار تحول خواهد شد

صدای سیری در آی او اس ۱۰ بیشتر به انسان شبیه خواهد بود

این موضوع تا همین امروز هم توسط اپل به صورت سر به مهر دنبال می‌شد و رسانه‌‌ها سرنخ دقیقی از این که ماجرا چیست و قرار است چه اتفاقی رخ دهد، نداشتند. آقای فیل شیلر (Phil Schiller) از مدیران ارشد اپل و معاون ارشد بخش بازاریابی جهانی این برند کوپرتینویی در این باره می‌گوید:

ما در طول پنج سال گذشته در حال مشاهده‌ی این هستیم که محصولات ما داخل اپل در حال رشد سریع‌تری هستند و به محصولات هوشمند‌تری تبدیل می‌شوند. این موضوع به خصوص با بهره‌گیری از قابلیت‌های پردازنده‌های سری A اپل سرعت بیشتر پیدا کرده است. این باعث می‌شود که استفاده‌های بسیار بیشتری از تکنیک‌های یادگیری ماشینی انجام شود، زیرا چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد و این قابلیت برای ما فراهم شده است.

گفتنی است که علاوه بر صدای سیری ، قرار است قابلیت‌های زیاد دیگری نیز به دستیار صوتی سیستم عامل آی او اس (و مک او اس در آینده) اضافه شود. نسخه‌ی نهایی این سیستم عامل احتمالا تا کمتر از یک ماه دیگر به صورت عمومی عرضه خواهد شد و همانطور که چندی پیش در گجت نیوز برایتان نوشتیم، تیم کوک شخصا به خانم باربارا استرایسند که از بازیگران نامی هالیوود محسوب می‌شود، گفته است که که تاریخ عرضه آی او اس ۱۰ برای روز ۳۰ ام سپتامبر (نهم مهر ماه) برنامه‌ریزی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*