اندروید ۷.۰ نوقا را می‌توان به طور غیر رسمی بر روی گوگل نکسوس ۴ نصب کرد

اندروید ۷.۰ نوقا را می‌توان به طور غیر رسمی بر روی گوگل نکسوس ۴ نصب کرد

چند روز پیش مشخص شد که کاربران گوگل نکسوس ۵ توانسته‌اند سیستم عامل اندروید ۷.۰ نوقا را برای دیوایس‌های خود دریافت کنند و از جدیدترین امکانات سیستم عامل موبایل گوگل بهره ببرند. در همان زمان هم به طور غیر رسمی مشخص شد که گوگل نکسوس ۴ نمی‌تواند این نسخه را دریافت کند و کاربران این محصول قدیمی از دریافت جدیدترین نسخه‌ی اندروید محروم خواهند ماند.
اما خب این چیزی است که گوگل تصور می‌کند و مطمئنا جامعه‌ی هکرهای خلاق با آن مخالفت و در برابر آن، مقاومت خواهند کرد! گروهی از کاربران انجمن اینترنتی XDA-Developers توانسته‌اند سیستم عامل اندروید ۷.۰ نوقا را توسط یک پورت بر روی گوگل نکسوس ۴ نصب کنند تا کاربران این دیوایس ۴ ساله هم بتوانند از جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید لذت ببرند!

این در حالی است که نکسوس ۴ دارای یک پردازنده‌ی مدل S4 Pro از سری پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام است و با برخورداری از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و یک باتری با ظرفیت ۲۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، مطمئنا فرسنگ‌ها از پرچمداران حال حاضر دنیای اندروید فاصله دارد. بنابراین می‌توانیم عرضه‌ی این پورت را یک کار بسیار ارزشمند از جانب این هکرها و یک نقطه‌ی اعتبار برای نکسوس چهار ساله‌ی گوگل بدانیم.

برخی از قابلیت‌های سخت افزاری گوگل نکسوس ۴ با اندروید ۷ سازگار نیستند

اندروید ۷.۰ نوقا را می‌توان به طور غیر رسمی بر روی گوگل نکسوس ۴ نصب کرد

گفتنی است که اندروید ۷.۰ نوقا بر روی نکسوس ۵ دارای شماره ساخت مشخصی نبوده است و برخی از قابلیت‌های سخت افزاری نظیر جی پی اس، ان اف اسی و شتاب سنج نیز عملکرد درستی بر روی آن ندارند. هرچند که مشخصات اصلی نظیر بلوتوث، وای فای و دیگر قطعات سخت افزاری عملکرد درستی از خود نشان داده اند و این می‌تواند برای بسیاری از کاربران کافی باشد.

حالا این موضوع بر روی گوگل نکسوس ۴ کمی حادتر است و از آنجا که این پورت فعلا در دست توسعه قرار دارد، نصب و استفاده از آن بر روی دیوایسی که به طور روزمره از آن استفاده می‌کنید و کار کردنش برایتان حیاتی است، چندان توصیه نمی‌شود. اما به هر حال اگر شما عزیزان گجت نیوزی دارای یکی از این مدل‌های بسیار قدیمی هستید و علاقه دارید که با نصب جدیدترین ورژن اندروید بر روی آن، حیاتی تازه برایش فراهم کنید، می‌توانید به این لینک در انجمن مربوطه بروید و دستور العمل های نصب و اجرا را مطالعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*