دستکش هوشمند Dexmo
دستکش هوشمند Dexmo

با دستکش هوشمند Dexmo دنیای واقعیت مجازی را لمس کنید

اغلب شرکت های سیلیکون ولی طی سال‌های اخیر به این نتیجه رسیده اند که آینده فناوری های نوین را بایستی در دنیای واقعیت مجازی جستجو کرد، از این رو هر از چند گاهی شاهد معرفی محصولاتی هستیم که ما را به این دنیا پیوند می‌دهند. در همین راستا روز گذشته استارتاپ چینی Dexta Robotics از دستکش هوشمند Dexmo رونمایی کرد که با آن می‌توانید دنیای واقعیت مجازی را لمس کنید.

دستکش هوشمند Dexmo  بازخوردهای لمسی را به شما منتقل می کند

این دستکش در حقیقت بازخوردهای لمسی را به شما منتقل کرده، با این حال می‌توانید از آن به عنوان کنترل های بازی نیز استفاده نمایید. دستکش Dexmo با برخورداری از اسکلت بندی مکانیکی و ۱۱ درجه آزادی برای انجام حرکات این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا میزان نیرو و فشار وارد از دنیای مجازی را با انگشتان خود لمس و درک کنید.

دستکش هوشمند Dexmo

دستکش هوشمند Dexmo

البته این محصول برخلاف ظاهر سنگین خود به دلیل استفاده از موارد پلاستیکی در ساخت آن بسیار سبک بوده و از طریق وایرلس می‌تواند به سایر گجت های مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی متصل شود. گفته می‌شود که مهندسین Dexta Robotics حدود دو سال بر روی ساخت این دستکش هوشمند زمان صرف کرده‌اند که در نهایت پس از ۲۰ طرح پیشنهادی، شکل نهایی آن چیزی است که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید.

ناگفته نماند از آنجا که این محصول اول راه دنیای واقعیت مجازی قرار دارد، بایستی منتظر بمانیم تا شرکت های نرم افزاری از طریق کیت توسعه‌دهندگان VR/MR، برنامه های سازگار با آن را ارائه دهند، از این رو سخت به نظر می رسد لااقل طی چند سال آینده شاهد عرضه آن باشیم. می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده این دستکش به محصولی برای درک هرچه بهتر عموم از فناوری های نسل جدید تبدیل شوند، از این رو Dexmo را می‌توان در حوزه‌های آموزشی، پزشکی و حتی انجام بازی‌های نسل بعدی استفاده نمود. تاکنون اطلاعاتی در رابطه با قیمت احتمالی Dexmo به بیرون درز پیدا نکرده، با این حال از آنجا که کارایی آن شبیه به چیزی است که پیش‌تر در هدست واقعیت مجازی HTC Vive’s مشاهده کرده بویدم، می‌توان حدس زد داد که این دستکش در چه بازه قیمتی در نهایت عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*