کامیون آیرون نایت ولوو

کامیون آیرون نایت ولوو ؛ عظیم الجثه‌ای سریع با 2400 اسب بخار قدرت

در حال حاضر کامیون آیرون نایت ولوو (Iron Knight) سریع ترین کامیون جهان است. رکورد سرعت شوالیه آهنی ولوو در دو مسافت 500 متر و 1000 متر به ثبت رسید و رکورد قبلی را شکست. شکستن این رکورد به غیر از موتور سفارشی ساز آن به تولیدات کلاچ دوگانه I-Shift نیز بستگی زیادی داشت.

کامیون آیرون نایت ولوو به رانندگی Boije Ovebrink توانست در فواصل 500 و 1000 متر رکورد سرعت را جا به جا کند. این غول آهنی در مسافت 500 متر با میانگین سرعت 131.29 کیلومتر بر ساعت و در زمان 13.71 ثانیه و در مسافت 1000 متر با میانگین سرعت 169 کیلومتر بر ساعت و در زمان 21.29 ثانیه رکورد جهان را به نام خود به ثبت رساند.

کامیون آیرون نایت ولوو رکورد جهانی سرعت را به نام خود به ثبت رساند

کلز نیلسون (Claes Nilsson) رئیس و مدیرعامل Volvo Trucks می‌گوید: “این به وضوح نشان می‌دهد که گیربکس دو کلاچه I-Shift پتانسیل بالقوه‌ای داشته و اجازه نمی‌دهد که در موقعیت‌های سخت کم بیاورید. واقعیت این است که شکستن رکورد سرعت جهانی با استفاده از همان گیربکسی صورت گرفت که در سری کامیون های FH به کار گرفته شد. ما واقعا به این موضوع افتخار می‌کنیم.”

شوالیه آهنی 1000 کیلوگرم سبک تر از مدل Mean Green بوده و دارای 600 اسب بخار قدرت بیشتر است! این غول آهنی 4.5 تنی به منظور ادای احترام به محصولات ولوو اف هاچ (Volvo FH) ساخته شد و تنها موتور D13 وسط نصب شده و گیربکس دو کلاچ آی شیفت آن به صورت سفارشی ساخته شده است.

موتور آیرون نایت ولوو در حداکثر عملکرد خود طراحی شده است. این موتور غول پیکر می‌تواند 2400 اسب بخار قدرت و 6000 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و این هیکل آهنی سنگین را تنها در عرض 4.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. شتاب صفر تا صد 4.6 ثانیه‌ای برای کوهی از آهن می‌تواند بسیار شگفت انگیز باشد!

برای این که ثبت این رکورد بتواند توسط فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) به رسمیت شناخته شود. کامیون آیرون نایت ولوو مجبور به انجام ثبت دو رکورد سرعت در یک ساعت شد. در ثبت رکورد 500 متر شوالیه آهنی ولوو میانگین سرعت 131.291 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد و در 1000 متر به میانگین سرعت 169.093 کیلومتر بر ساعت دست یافت. جالب اینجاست که این غول آهنی توانست در این رکورد شکنی به حداکثر سرعت 276 کیلومتر بر ساعت دست یابد. یادتان نرود ما در حال صحبت درباره یک کامیون هستیم، نه یک خودروی اسپرت!

این رکورد شکنی در مرکز رانندگی کخلفتئا که یک فرودگاه قدیمی در خارج از شهر کخلفتئا انجام شد و مورد تایید فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) قرار گرفت. Boije Ovebrink یک راننده حرفه‌ای با سابقه 30 ساله است که تجربه زیادی در مسابقات کامیون‌رانی دارد. او قبلا 5 رکورد سرعت را در مسابقات کامیون‌رانی اروپا در سال 1994 جا به جا کرد او درباره این ثبت رکورد جدید می‌گوید: “ آیرون نایت ولوو را می‌توان در یک کلام خلاصه کرد؛ تکامل. این کامیون بسیار زیباست و زمانی که در یک مسیر صاف حرکت می‌کنید شتاب بی نظیری دارد. این سومین کامیونی است که من با آن رکورد شکنی کرده‌ام؛ اما دیگر نمی‌توانم به کامیون Wild Viking یا Mean Green فکر کنم.”

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام من عاشق رانندگی با کامیون هستم.و از این سایت ممنونم که این همه مطالب خوب و دانستنی را یکجا جمع کرده.سپاسگذارم