لیست مشخصات آیفون 7

لیست مشخصات آیفون 7 و آیفون 7 پلاس لو رفت؛ دوربین بهتر و عمر شارژدهی بالا

کمتر از چند هفته تا رونمایی اهالی کوپرتینو از پرچمداران جدید این شرکت باقی مانده است؛ پس از معرفی گلکسی نوت 7 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 7) در شهر نیویورک، حالا باید شاهد رونمایی اپل از بزرگترین رقیبان این فبلت – آیفون 7 و آیفون 7 پلاس – باشیم. اپل تصمیم دارد تغییرات بزرگ در ظاهر پرچمدارانش را به سال آینده موکول کند، با این حال اخیرا لیست مشخصات آیفون 7 (Apple iPhone 7) و نسخه پلاس آن، از تغییرات زیاد در بخش درونی آنها خبر می‌دهد.

لیست مشخصات آیفون 7 لو رفت

طبق اطلاعات لو رفته در لیست مشخصات آیفون 7 و آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus)، پرچمداران جدید اپل کماکان با ابعاد 4.7 و 5.5 اینچ و رزولوشن مشابه با نسل کنونی آیفون‌ها روانه بازار می‌شوند.

اما در بخش سخت افزاری شاهد تغییرات خاصی هستیم و به لطف این لیست جدید می‌توان برخی از این تغییرات را مشخص کرد. آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل با پردازنده A10 این شرکت به دست مشتریان سپرده می‌شوند. این تراشه توسط کمپانی TSMC با مهندسی 16 نانومتری فین FET ساخته شده است. البته این موضوع تا حدی پیش بینی می‌شد، چرا که تراشه‌های 10 نانومتری TSMC و سامسونگ در سال 2017 به مرحله تولید انبوه می‌رسند.

طبق اطلاعات لو رفته از بنچمارک تراشه A10 اپل، عملکرد این چیپست به نسبت A9 در آیفون 6 اس، حدود 20 الی 30 درصد رشد داشته است. البته شایان ذکر است که در سال گذشته عملکرد تراشه A9 به نسبت چیپست A8 اپل، رشد 50 درصدی داشت. با این حال شاید مهندسان اپل به این نتیجه رسیده‌اند که قدرت پردازنده پرچمدارانشان کافی است و بیشتر به میزان مصرف انرژی و کاهش تعداد تراشه‌های درونی دستگاه پرداخته‌اند. تکنولوژی Fan out حالا به اپل کمک کرده است تا آیفونی باریک‌تر با باتری بزرگتر و مشخصات بهتر را طراحی و تولید کند.

شایعات گذشته از قرار گرفتن باتری بزرگتر 1960 میلی آمپری در پرچمدار امسال اپل خبر داده بودند و لیست مشخصات آیفون 7 در این گزارش نیز مهر تاییدی بر این موضوع زده است. با این حال گوشی iPhone 7 به لطف حذف درگاه 3.5 میلیمتری هدفون، طراحی باریکتری به نسبت آیفون 6 اس دارد.

لیست مشخصات آیفون 7

اما جالب‌ترین جزئیات لو رفته در لیست مشخصات آیفون 7 مربوط به حافظه رم 2 الی 3 گیگابایتی DDR4 یا ظرفیت باتری نیست، بلکه مشخصات مربوط به دوربین این گوشی بیشتر از هر چیز توجه ما را به خود جلب کرده است. همچون آیفون‌های کنونی اپل، آیفون 7 و نسخه پلاس آن نیز از سنسورهای 12 مگاپیکسلی دوربین بهره می‌برند، اما گشادگی لنز آنها خبر از تغییرات زیاد در این بخش می‌دهد.

گشادگی لنز دوربین پشتی آیفون اپل حالا از f/2.2 (در آیفون 6 اس) به f/1.9 رسیده است. تغییرات در ابعاد لنز دوربین نیز احتمالا به بهبود عملکرد آن در فضاهای کم نور کمک خواهد کرد؛ بنابراین برآمدگی بزرگتر دوربین آیفون 7 در شایعات گذشته تایید می‌شود.

در نهایت باتری گوشی آیفون 7 پلاس نیز از ظرفیت 2750 میلی آمپری به 2910 میلی آمپر ارتقا یافته است. ابعاد لنز دوربین پشتی این محصول ثابت مانده، اما گشادگی لنز آن به f/1.9 رسیده است. علاوه بر این گفته می‌شود نسخه پلاس از پرچمدار امسال اهالی کوپرتینو با دوربین دوگانه همراه خواهد بود. نظر شما در مورد این خبر چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*