گوشی های پیکسل و پیکسل XL

رونمایی گوگل از گوشی های پیکسل و پیکسل XL در 4 اکتبر (13 مهر ماه)

مدت‌ها بود که از مشخصات و ویژگی‌های دو گوشی جدید گوگل گزارشات متعددی به دستمان می‌رسید. در تمامی این گزارشات این دو گوشی با کد پروژه خود – مارلین (Marlin) و سیلفیش (Sailfish) – شناخته می‌شدند و از نام نهایی آنها اطلاعی نداشتیم. نام‌های نکسوس سیلفیش و نکسوس مارلین آنقدر در گزارشات مختلف تکرار شد که به این باور رسیدیم نام نهایی هر دو گوشی همین خواهد بود. اما به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد سری پیکسل خود را گسترش دهد. بدین ترتیب باید با گوشی‌های سری نکسوس گوگل خداحافظی کنیم. در همین راستا گفته می‌شود گوگل در تاریخ چهارم اکتبر (سیزدهم مهر ماه) از گوشی های پیکسل و پیکسل XL خود رونمایی خواهد کرد.

همانطور که گفتیم، دو گوشی جدید گوگل که با نام‌های نکسوس مارلین و نکسوس سیلفیش می‌شناختیم، با نام‌های پیکسل (Pixel) و پیکسل ایکس ال (Pixel XL) از راه خواهند رسید. با این حال بر خلاف نام‌ها، مشخصات این دو گوشی با همان اطلاعات گذشته از گزارشات مختلف مطابقت دارد. گوشی پیکسل (یا همان سیلفیش) با صفحه نمایش 5 اینچی خود به عنوان نسخه ارزان‌تر شناخته می‌شود و گوشی پیکسل XL (یا همان مارلین) با صفحه نمایش 5.5 اینچی نسخه گران قیمت از نسل جدید گوشی‌های گوگل به حساب می‌آید.

جدیدترین گزارشات منتشر شده خبر از این موضوع می‌دهند که این گوشی‌های جدید در واقع اولین محصولاتی هستند که تحت برند اختصاصی گوگل روانه بازار می‌شوند، با این حال هنوز هم برخی از گزارشات به دخالت اچ تی سی در تولید گوشی های پیکسل و پیکسل XL اشاره دارند. بنابراین در این زمینه هنوز نمی‌توان سازنده اصلی را مشخص کرد.

گوشی های پیکسل و پیکسل XL

شایان ذکر است که گوشی های پیکسل و پیکسل XL تنها محصولاتی نیستند که گوگل در چهارم اکتبر (سیزدهم مهر ماه) معرفی می‌کند. گفته می‌شود دستیار خانگی گوگل (Google Home assistant) و یک کروم کست 4K – با نام کروم کست پلاس یا کروم کست الترا – در رویداد ماه اکتبر رونمایی خواهند شد. علاوه بر این خبرهایی مبنی بر پرده برداری گوگل از هدست واقعیت مجازی Daydream در فضای وب منتشر شده‌اند.

هنوز ساعت و مکان برگزاری این رویداد گوگل مشخص نیست، اما این احتمال وجود دارد که مسئولان این شرکت شهر سان فرانسیسکو را انتخاب کنند. بنابراین به علاقه‌مندان کمپانی گوگل و محصولاتش پیشنهاد می‌کنیم از همین حالا سیزدهم مهر ماه را در تقویم خود علامت بزنند.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا با چشم پوشی گوگل از گوشی‌های سری نکسوس خود موافق هستید؟‌ نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*