با مهمترین امکانات اکسپریا ایکس زد آشنا شوید

با مهمترین امکانات اکسپریا ایکس زد آشنا شوید

چند شب پیش سونی از مهمترین محصول خود یعنی اسمارت فون اکسپریا ایکس زد (Xperia XZ) در ایفا ۲۰۱۶ رونمایی کرد. این گوشی هوشمند که یکی از مورد انتظارترین محصولات در بین تمام گجت‌های الکترونیکی هوشمند این دوره از نمایشگاه در شهر برلین محسوب می‌شد، توانسته است طرفداران پر و پا قرصی در این چند روز برای خود پیدا کند.

سونی از همان زبان طراحی همیشگی خود که البته خیلی‌ها نیز منتقد آن هستند، برای طراحی بدنه‌ی گوشی اکسپریا ایکس زد استفاده کرده است. در بخش سخت افزاری نیز این کمپانی ژاپنی تقریبا از بهترین مشخصات و قطعات روز پرچمداران اندرویدی جهان از اسنپدراگون ۸۲۰ و رم ۳ گیگابایتی گرفته تا دوربین ۲۳ مگاپیکسلی در تولید این محصول بهره برده است تا عملا شما با یک اسمارت فون پرچمدار و قدرتمند رو به رو باشید.

در این مطلب در گجت نیوز قصد داریم نگاهی داشته باشیم به ۱۰ مورد از قابلیت‌های و امکانات اکسپریا ایکس زد که احتمالا هر خریداری قبل از پرداخت پول برای این محصول، باید با آنها آشنا شود. از شما عزیزان دعوت می‌کنیم که در ادامه با بررسی این لیست همراه ما باشید؛ این شما و این هم:

لیست مهمترین امکانات اکسپریا ایکس زد (Xperia XZ)

۱- پنل فلزی ALKALEIDO

با مهمترین امکانات اکسپریا ایکس زد آشنا شوید

شاید از روی تصاویر اینترنتی مشخص نباشد، اما پنل پشتی اکسپریا ایکس زد از جنس کاملا متفاوتی نسبت به دیگر گوشی‌های هوشمند سونی برخوردار است. به جای شیشه و یا پلاستیک براق و مات، سونی از پنل‌های فلزی ALKALEIDO برای تولید بدنه‌ی این دیوایس استفاده کرده است. این پنل‌ها که از استاندارد IP68 نیز برای مقاومت در برابر برخورد آب و غبار برخوردار هستند، به شما اجازه حس کاملا متفاوتی را از لمس دیوایس‌تان می‌دهند.

شما نه آن حس سرد و سخت ناشی از لمس فلز را خواهید داشت و نه آن حس انعطاف لمس پلاستیک را، در واقع همه چیز بین این دو حالت قرار دارد و البته ظاهر شفاف‌تری هم در اسمارت فون جدید سونی به وجود آورده است.

۲- طیف رنگی جدید

شیشه‌ی خمیده و گوشه‌های منحنی اکسپریا ایکس زد آنطور که سونی می‌گوید، یک «چرخه‌ی سطحی» بی پایان را به وجود آورده اند که این موضوع با ترکیب در طیف‌های رنگی آبی جنگلی، مشکی و پلاتینیومی باعث می‌شود حس تازه‌ای از ظاهر یک اسمارت فون تولید شده توسط داشته باشید.

۳- یو اس بی نوع سی

با مهمترین امکانات اکسپریا ایکس زد آشنا شوید

سونی هم سرانجام مانند خیلی از کمپانی‌های دیگر از جمله سامسونگ تسلیم شد و گوشی جدید خود را با پورت یو اس بی نوع سی تولید کرد. کمپانی ژاپنی با قرار دادن این پورت در اکسپریا ایکس زد با آغوش باز به سراغ نسل آینده‌ی کابل‌ها و لوازم ارتباطی رفت و البته دیگر نیازی نیست که برای تنظیم سمت درست ورود کابل شارژر به خود زحمت بدهید!

۴- سنسور RGBC-IR در دوربین

سونی یکی از پیشگامان تولید سنسورهای دوربین و تجیهزات سخت افزاری این حوزه در میان تمام برندهای سازنده در سطح جهان محسوب می‌شود. این کمپانی در تولید دوربین اکسپریا ایکس زد از یک سنسور RGBC-IR استفاده کرده است که تعادل نور سفید را در تمام عکس‌ها و تصاویر به شیوه‌ای کاملا دقیق تنظیم می‌کند؛ RGB نماد سه رنگ اصلی آبی، سبز و قرمز هستند و حرف C نماد کلمه‌ی Clear به معنای شفاف است.

این سیستم بدون توجه به این که در فضای داخل خانه در حال تصویربرداری هستید و یا در فضای باز و طبیعت، خود را با نور دریافتی تطبیق می‌دهد و با اعمال تغییرات بر روی رنگ‌ها، باعث می‌شود که نمای متفاوتی را در انتها به دست بیاورید.

۵- فوکوس خودکار هیبریدی Predictive برای روز؛ فوکوس خودکار لیزری در شب

سونی سیستم تشخیص صحنه را با قابلیت فوکوس خودکار در دوربین اکسپریا ایکس زد ترکیب کرده است و این سیستم در طول روز قادر است که بعد از فوکوس کردن بر روی سوژه‌ی مورد نظر، حرکات آن را پیش‌بینی کند تا حرکت احتمالی آن سوژه باعث بلوری شدن و کاهش کیفیت عکس نشود. این سیستم در ساعات پایانی شب و در محیط‌هایی که نور کمی دارند، جای خود را به فوکوس لیزری می‌دهد تا با آنالیز و تشخیص فاصله از سوژه‌ی مورد نظر، کیفیت تصویر نهایی را بالا ببرد.

۶- سیستم ۵ محوره‌ی تثبیت دیجیتال تصویر؛ برای اولین بار در دنیای اسمارت فون‌ها

با مهمترین امکانات اکسپریا ایکس زد آشنا شوید

سیستم تثبت تصاویر SteadyShot به کار رفته در تولید دوربین اکسپریا ایکس زد بهبودهای فراوانی نسبت به نسل‌های قبلی و دیگر اسمارت فون‌های سونی داشته است و در واقع این قابلیت از سری دوربین‌های هندی کم این کمپانی وام گرفته شده است. این سیستم با این که اپتیکال نیست و به صورت دیجیتالی عمل می‌کند، اما قدرت فراوانی برای تثبت دوربین بر روی سوژه‌ی مورد نظر دارد و انواع پارازیت‌ها شامل لرزش و تکان‌های ناگهانی را خنثی می‌کند.

۷- فیلمبرداری با کیفیت 4K

شاید این قابلیت دیگر به یک امکان تکراری و پیش پا افتاده در دنیای اسمارت فون‌ها تبدیل شده باشد، اما خب با توجه به این که اکسپریا پرفورمنس با وجود مجهز بودن به اسنپدراگون ۸۲۰ از این قابلیت برخوردار نبوده است، می‌توانیم آن را به عنوان یکی از مهمترین امکانات اکسپریا ایکس زد به حساب بیاوریم. البته توجه داشته باشید که قابلیت شماره‌ی ششم که آن را در بالا مطرح کردیم، تنها در فیلمبرداری با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی عمل می‌کند و هنگام فیلمبرداری با کیفیت 4K نمی‌توانید از آن بهره ببرید.

۸- سیستم صوتی قدرتمند

یکی از مهمترین امکانات اکسپریا ایکس زد که سونی هم توجه ویژه‌ای به آن داشته است، بخش امکانات صوتی و قابلیت‌های پخش صدای آن است. سیستم این گوشی دارای دو میکروفون و بلندگوهای استریو است که با برخورداری از فناوری حذف نویزهای محیطی و نویزهای پس زمینه، قابلیت ضبط صدا و پخش صدا به صورت سه بعدی و با کیفیت بالا را در اختیار کاربر می‌گذارد.

این مدل از اسمارت فون‌های سونی به طور پیشفرض از فرمت‌های صوتی باکیفیت بسیار بالای DSEE-HX و LDAC پشتیبانی می‌کند.

۹- امکانات بیشتر برای کنترل دستی دوربین

با مهمترین امکانات اکسپریا ایکس زد آشنا شوید

تنظیمات دوربین بر روی حالتی تنظیم می‌شود که کاربران با هر سطحی از دانش عکاسی بتوانند تصاویر زیبا و باکیفیتی را ثبت کنند و از تجربه‌ی عکاسی خود لذت ببرند. اما خب تعدادی از عکاسان حرفه‌ای هم هستند که ترجیح می‌دهند تنظیمات مورد علاقه‌ی خود را برای دوربینشان تنظیم کنند و تصویربرداری را دقیقا با مشخصات مورد نظر خود به انجام برسانند. به همین دلیل یکی از مهمترین امکانات اکسپریا ایکس زد این است که شما می‌توانید با انتخاب حالت دستی، تمام تنظیمات مهم نظیر سرعت شاتر، مقدار نوردهی و فوکوس را به صورت کاملا دستی و مطابق خواست خود تعیین کنید.

۱۰- سیستم مدیریت شارژ Qnovo

سونی از فناوری مدیریت شارژ Qnovo در تولید گوشی هوشمند جدید خود استفاده کرده است و این قابلیت باعث می‌شود که علاوه بر قطع ورود انرژی الکتریسیته بعد از شارژ شدن کامل دیوایس، عمر کلی باتری نیز در حدود دو برابر افزایش یابد. بدین ترتیب شما می‌توانید دو برابر بیشتر از اسمارت فون‌های دیگر سونی از گوشی خود استفاده کنید، بدون این که شاهد افت مزمن در میزان شارژدهی باتری این محصول باشید.

فروشگاه اینترنتی جانبی بهترین قیمت رم موبایل و متنوع ترین مدل های شارژر وایرلس موبایل حامی گجت نیوز در پوشش ویژه نمایشگاه IFA 2016

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*