ساخت دوربین جدیدی که محتوی کتاب‌های بسته

ساخت دوربین جدیدی که محتوی کتاب‌های بسته را نمایان می‌کند!

به تازگی محققین مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) موفق به توسعه دوربین جدیدی شده‌اند که با استفاده از امواج تراهرتز، امکان خواندن کتاب‌ها زمانی که بسته هستند را فراهم می‌کند. البته این روزها شاهد توسعه فناوری های عجیب و زیادی هستیم که شاید مورد استفاده آنها نیز مشخص نباشد، اما به نظر می‌رسد که تکنولوژی جدید MIT بتواند در موارد امنیتی، کاربرد زیادی داشته باشد.

با دوربین جدید MIT می‌توانید از محتوای کتاب بسته نیز مطلع شوید!

امواج تراهرتز جایی میان امواج مایکروویو و فرو سرخ قرار می‌گیرند و تیم تحقیقاتی MIT متشکل از افرادی همچون جاستین رومبرگ، آلبرت ردو سانچز، علیرضا آغاسی و … از بخش طمع‌دار این موج استفاده کردند، بخشی که همراه با مواد شیمیایی مختلف، واکنش نشان می‌دهد. طی واکنش با این مواد، فرکانس متمایزی تولید می‌شود که آنها نیز با امواج تراهرتز مختلف، واکنش داده و نتیجه آن، قابل اندازه‌گیری خواهند بود. شاید اگر بخواهیم مثالی بزنیم که موضوع برای شما بهتر جا بیفتد، بتوان گفت که محققین به کمک این روش، قادر خواهند بود تا تفاوت برگه سفید و جوهری را از یکدیگر تشخیص دهند.

در این روش از الگوریتم‌های پیچیده و همچنین تکنولوژی نرم افزاری، برای تبدیل ردن این فرکانس‌ها به زبانی قابل درک برای دوربین استفاده می‌شود که در نتیجه آن، دوربین قادر به تمییز دادن حروف مختلف از یکدیگر خواهد بود. البته مواد دیگری نیز در روند این کار دخالت دارند که از جمله مهم‌ترین آنها باید به طول موج امواج تراهرتزی که در حال انفجار هستند، اشاره کنیم. همچنین ضخامت لایه هوا میان ورق‌های کتاب باید به 20 میکرومتر برسند و در این حالت، دوربین می‌تواند حروف مختلف را از یکدیگر تشخیص دهد.

در حال حاضر، تکنولوژی جدید MIT قادر خواهد بود تا امواج تراهرتز را تا صفحه بیستم از کتاب بفرستد، اما این دوربین تنها می‌تواند حروف مربوط به 9 صفحه اول از کتاب را از یکدیگر تشخیص دهد. همچنین باید اشاره کنیم که این دوربین برای تشخیص دقیق حروف، نیاز دارد تا ورقه‌های کتاب، درجه‌ای پایین از شفافیت را داشته باشند.

با اینکه این تکنولوژی هنوز به مرحله نهایی نرسیده و محققین می‌توانند آن را بیش از این توسعه دهند، می‌توان از آن در مطالعه و خواندن کتاب‌های قدیمی که امکان صدمه دیدن آن وجود دارد، استفاده نمود. شاید چنین چیزی بتواند در موزه‌ها نیز به کار گرفته شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*