ایجاد لینک‌ در وردپرس

آموزش جامع وردپرس قسمت بیستم و یکم؛ ایجاد لینک‌ در وردپرس

در این آموزش به نحوه ایجاد لینک‌ در وردپرس خواهیم پرداخت. اگر قصد دارید تا لینک‌هایی را از طریق محتوای سایتتان به سایر صفحات وب ارجاع دهید، به راحتی می‌توانید از طریق ویرایشگر وردپرس آن را انجام دهید.

لینک‌ها یا پیوندها (hyperlink) در واقع به منزله پلی هستند که صفحات وب را به یکدیگر مرتبط می‌سازند یا به بیان ساده‌تر صفحات وب را به یکدیگر ارجاع می‌دهند. یک لینک می‌تواند قسمتی از متن (به صورت یک عبارت)، یک تصویر، یک صدا و یا یک ویدیو باشد که به صفحه دیگری از وب اصطلاحا لینک شده باشد.

در واقع یک لینک را می‌توان نماینده یک آدرس اینترنتی (آدرس URL) دانست که با کلیک بر روی آن به صفحه وب مورد نظر منتقل می‌شویم. لینک‌های متنی معمولا زیر خط‌دار، و با رنگی مجزای رنگ متن  اصلی (معمولا به رنگ آبی) نمایش داده می‌شوند که در ادامه چگونگی ایجاد و به‌کارگیری آن در وردپرس آموزش داده شده است.

ایجاد لینک‌ در وردپرس

ایجاد لینک‌ در وردپرسبرای ایجاد لینک‌ در وردپرس می‌بایست از طریق پست یا برگه ویرایشگر مربوط به آن، متنی را که قصد hyperlink کردن آن را دارید، انتخاب نمایید. همانطور که متن انتخاب شده است؛ بر روی آیکون hyperlink (گذاشتن/ ویرایش پیوند) در نوار ابزار که به شکل یک سنجاق است کلیک نموده تا پنجره‌ای مشابه تصویر زیر گشوده شود.

ایجاد لینک‌ در وردپرسدر قسمت نشانی می‌بایست آدرس اینترنتی URL مقصد مورد نظر را درج کنید. بخش متن پیوند نیز مربوط به توضیحاتی است که زمانی که اشاره‌گر ماوس را بر روی لینک قرار می‌دهید، به نمایش گذاشته می‌شود. با زدن دکمه «افزودن پیوند» تغییرات اعمال می‌گردد. اگر تمایل دارید که صفحه وب مقصد در صفحه و یا زبانه‌ای جدید گشوده شود، باید گزینه Open Link in a new window/tab را فعال کنید.

برای حذف لینک نیز می‌بایست پس از انتخاب متن مربوط، آیکون «پاک کردن پیوند» را که به شکل یک زنجیر شکسته است انتخاب کنید.

ایجاد لینک‌ در وردپرس

برای دسترسی به فهرست این دوره شامل لینک به تمامی مطالب منتشر شده، می‌توانید به مطلب آموزش جامع وردپرس مراجعه کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*