ابزارک‌ ها در وردپرس

آموزش جامع وردپرس قسمت سی‌ام، ابزارک‌ ها در وردپرس

در این آموزش به شرح ابزارک‌ ها در وردپرس و چگونگی کار با آن‌ها می‌پردازیم. ابزارک‌ ها یا ویجت ها در وردپرس (Widgets) قابلیت‌ های جدیدی را به این سیستم مدیریت محتوا اضافه می‌کنند.

ابزارک‌ ها در وردپرس

نوار جستجو، لیست دسته‌بندی‌‌های سایت، منوهای سفارشی، تقویم، جستجو، متن سفارشی و نظایر آن نمونه‌هایی از ابزارک‌ ها هستند. مهمترین ویژگی ابزارک‌ ها در وردپرس عدم نیاز به تجربه یا تخصصی در زمینه کدنویسی است. ابزارک‌ ها به سادگی حذف و اضافه می‌شوند و دارای قابلیت مرتب‌سازی (به ترتیب دلخواه) هستند.

ابزارک‌ها در وردپرس

همانطور که به آن اشاره شد، ابزارک‌ ها می‌بایست در بخش / بخش‌هایی از سایت به نمایش درآیند. به بخش‌هایی که ابزارک‌ ها در وردپرس قابلیت نمایش دارند اصطلاحا موقعیت (Positions) می‌گویند.

ابزارک‌ها در وردپرس

به همین دلیل پوسته‌های وردپرس موقعیت‌هایی (Positions) را برای نمایش ابزارک‌ ها دارند که بسته به هر پوسته، مکان آن‌ها در سایت متفاوت است. به عنوان مثال در ستون کناری صفحه (سایدبار راست) و یا در پایین صفحه بالاتر از فوتر و هر موقعیت دیگری که طراح قالب (پوسته) آن را برای ابزارک‌ ها تعریف کرده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پوسته‌ها، می‌توانید به مقاله «نصب پوسته در وردپرس» مراجعه کنید.

چگونگی استفاده از ابزارک‌ها

کار با ابزارک‌ها (Widget) بسیار ساده است، به طوری که می‌توان از ویژگی کشیدن و انداختن (Drag and Drop) برای به‌ کارگیری و نمایش آن‌ها استفاده کرد. برای آن که بتوانید به چگونگی کار ابزارک‌ ها پی ببرید، می‌بایست وارد بخش «نمایش» و سپس «ابزارک‌ها» شوید.

ابزارک‌ها در وردپرس

در ستون راست صفحه گشوده شده لیست «ابزارک‌های در دسترس» مشاهده می‌شود. با کشیدن ابزارک مورد نظر خود به سمت چپ صفحه و قرار دادن آن در موقعیت‌های تعریف شده قادر به تعیین مکان نمایش آن خواهید بود. برای حذف نیز بر روی ابزارکی که در موقعیت مربوط قرار گرفته (ستون سمت چپ صفحه) کلیک کرده تا جزئیات آن به صورت کشویی باز شود. سپس بر روی «پاک کردن» کلیک کنید.

گاهی اوقات با نصب یک افزونه (پلاگین) ابزارک یا ابزارک‌هایی برای نمایش در موقعیت‌های سایت به سیستم مدیریت محتوای وردپرس شما اضافه می‌شوند. به عنوان مثال با نصب افزونه فروشگاه‌ساز ووکامرس ابزارک‌هایی چون آخرین محصولات به بخش ابزارک‌ها اضافه می‌گردند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با افزونه‌ها، می‌توانید به مقاله «نصب افزونه در وردپرس» مراجعه کنید.

برای دسترسی به فهرست این دوره شامل لینک به تمامی مطالب منتشر شده، می‌توانید به مطلب آموزش جامع وردپرس مراجعه کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*