سونی دوربین a99 II را معرفی کرد؛ حسگر فول فریم 42 مگاپیکسلی

شرکت سونی  دوربین فول فریم جدید خود را با نام a99 II معرفی کرد. دوربین a99 II در سری SLT قرار می‌گیرد؛ دوربین های SLT محصولاتی هستند که آینه آنها نیمه شفاف بوده و از این رو می‌توان فناوری های فوکوس خاصی را بر روی آن اعمال کرد. این دوربین از لنزهای سری A پشتیبانی خواهد کرد. 

سونی دوربین a99 II را معرفی کرد؛ حسگر فول فریم 42 مگاپیکسلی

دوربین a99 II سونی دارای یک حسگر از نوع Exmor R CMOS با ابعاد فول فریم است که دقت تصویر 42.4 مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد. علاوه بر آن سنسور این دوربین دارای فناوری gapless-on-chip نیز هست که به افزایش سرعت و میزان دریافت نور توسط پیکسل ها کمک شایانی خواهد کرد. با استفاده از این تکنولوژی جدید نویز تصویر کاهش یافته و گستره دینامیکی نیز به میزان بسیار زیادی در تصاویر افزایش خواهد یافت. محدوده ایزو (میزان حساسیت سنسور) در این دوربین معادل 100 تا 25600 (قابل افزایش در محدوده 50 تا 102400 در شرایط خاص) است.

شرکت سونی برای اولین بار است که سیستم 4D Focus خود را در یک دوربین فول فریم جای می‌دهد. بله درست است. دوربین a99 II مجهز به چنین سیستمی است که با استفاده از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز هیبریدی، این دوربین می‌تواند از 79 نقطه فوکوس بهره گرفته و با کمک 399 صفحه مخصوص به فاصله های کانونی گوناگون با سرعت بسیار بیشتری به انجام فوکوس خودکار بپردازد. این فناوری به جهت انجام فوکوس خودکار بر روی سوژه های متحرک زمانی که فرد در حال فیلم برداری است بسیار موثر خواهد بود.

سونی دوربین a99 II را معرفی کرد؛ حسگر فول فریم 42 مگاپیکسلی (5)

از آن جایی که آینه موجود در دوربین a99 II از نوع نیمه شفاف است بنابراین دیگر به بالا رفتن آینه در هنگام عکاسی نیازی نخواهد بود. بنابراین عکاس می‌تواند در هنگام عکاسی از سیستم فوکوس بادقت مربوط به حسگر کمک گرفته و در هنگام ثبت عکس یا ضبط فیلم به صورت ممتد در حالت لایو ویو بر روی سوژه ها فوکوس انجام دهد. علاوه بر آن هم اینک با استفاده از این فناوری، عکاسی و فوکوس در محیط های تاریک نیز بسیار راحت و آسانتر از گذشته شده است.

سونی دوربین a99 II را معرفی کرد؛ حسگر فول فریم 42 مگاپیکسلی (1)

از سویی دیگر سونی برای اولین بار سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر 5 جهته خود را بر روی یک دوربین با مانت A یعنی همان دوربین a99 II به کار گرفته است. این دوربین قادر است تا 4.5 استاپ به جبران نوردهی پرداخته و از دیگر قابلیت های جدید این محصول آن است که با نیم فشار بر روی کلید شاتر می‌توانید پیش نمایشی از نتیجه عملکرد سیستم لرزشگیر دوربین داشته باشید. زمانی که در حال عکاسی در یک محیط بسته که دارای نور مصنوعی چراغ است هستید، دوربین a99 II چشمک های مربوط به نور لامپ ها را تشخیص داده و شاتر را طوری تنظیم می‌کند تا این چشمک ها بر روی تصاویر نهایی اثر بدی نداشته باشند.

سونی دوربین a99 II را معرفی کرد؛ حسگر فول فریم 42 مگاپیکسلی (4)

در بخش ضبط ویدئو دوربین a99 II قادر به فیلم برداری با دقت 4K است. این فیلم ها در فرمت XAVC S ذخیره خواهند شد. فیلم های 4K ضبط شده توسط این دوربین دارای نرخ حجمی 100 مگابیت بر ثانیه هستند. دیگر قابلیت های موجود در این دوربین شامل picture profiles و time code و clean HDMI output و gamma assist به همراه zebra mode و همچنین S-Log3 و S-Log2 gamma هستند. در بخش زیر شاهد نمایش نمونه هایی از فیلم های ضبط شده توسط دوربین a99 II هستید:

این دوربین نسبت به نسل گذشته خود (a99) به میزان 8 درصد کوچکتر شده است. طراحی گریپ در این دوربین تغییر کرده است و علاوه بر آن هم اینک بدنه این دوربین از جنس منیزیوم بوده و در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت مقاوم است. در بخش پشتی دستگاه منظره یاب الکترونیکی از نوع OLED Tru-finder با ابعاد 0.5 اینچی و همچنین با دقت 2.36 میلیون نقطه ای وجود دارد که می‌تواند تا 0.78 برابر بزرگنمایی انجام دهد. نمایشگر اصلی دوربین 3.0 اینچی و چرخان بوده و دقت 1.23 میلیون نقطه ای را ارائه می‌دهد.

سونی دوربین a99 II را معرفی کرد؛ حسگر فول فریم 42 مگاپیکسلی (2)

دیگر ویژگی های ناگفته مربوط به دوربین a99 II سونی شامل توانایی ثبت تصاویر خام (RAW)، عدم وجود فیلتر لوپس (که باعث افزایش شارپنس تصاویر در رزولوشن های بالا می‌شود)، عکاسی پیاپی 12 فریم بر ثانیه به همراه فوکوس خودکار (قابل تنظیم در 4 6 یا 8 فریم بر ثانیه)، شیار دوگانه کارت حافظه جانبی میکرو اس دی،‌ عمر مفید شاتر 300 هزار عددی و همچنین اتصال بی سیم بلوتوث هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*