سیم کارت های NFC

ایرانسل از بانکداری همراه و پرداخت آفلاین با سیم کارت های NFC رونمایی کرد

شرکت ایرانسل برای نخستین بار در خاورمیانه از سیم کارت های NFC رونمایی کرد. به وسیله فناوری NFC امکان ارائه خدمات پرداخت و بانکداری همراه از طریق شبکه ارتباطی سیم کارت فراهم می‌شود.

ان اف سی (NFC) نوعی ارتباط رادیویی است که بین دو دستگاه دارای ماژول این فناوری، در فاصله کمتری از 10 سانتی متری برقرار شده و تراکنش انجام می‌پذیرد.

سیم کارت‌های NFC بستری را فراهم کرده تا اطلاعات کارتهای بانکی را روی آن به صورت ایمن ذخیره کرده و از طریق شبکه شتاب، پرداختهای آنلاین انجام بگیرد. علاوه بر آن، این امکان نیز فراهم شده که انواع کیف پول را روی سیم کارت تعریف کرده و تمامی پرداختها و تراکنش ها را به صورت آفلاین انجام داد. این فرایند آفلاین در خریدهای خرد یک مزیت به شمار می‌رود چرا که بدون نیاز به وارد کردن رمز و با نزدیک کردن گوشی به پذیرنده صورت می‌پذیرد.

از سیم کارت های NFC در نمایشگاه تله کام رونمایی شد

در جریان نمایشگاه تله کام، شرکت ایرانسل برای اولین بار در خاورمیانه از سیم کارت های NFC رونمایی کرد. در این نمایشگاه غرفه‌ای نیز برای شبیه سازی خرید مجازی با سیم کارت NFC طراحی شد که در آن علاقه مندان می‌توانستند با گوشی تلفن همراه و سیم کارت مخصوص، خرید خود را با خواندن تگ NFC محصول انجام داده و مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند.

این فناوری در تمام کشورهای پیشرفته دنیا برای انجام خرید آسان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به زودی سیم کارت های NFC به بازار ایران نیز راه پیدا خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*