خبر مرگ برد پیت

خبر مرگ برد پیت صحت ندارد؛ وارد لینک آلوده فیسبوک نشوید

به دنبال انتشار خبر درخواست طلاق آنجلینا جولی از همسر 48 ساله‌اش توسط خبرگزاری فاکس نیوز (Fox News)، لینکی خارجی با عنوان “R.I.P Brad Pitt” نیز در فیسبوک (Facebook) منتشر شد که بیانگر خبر مرگ برد پیت بود. اما حقیقت این است که برد پیت نمرده و این لینک نیز توسط یک هکر باهوش طراحی شده است. کاربرانی که با دیدن این عنوان در فیسبوک نمی‌توانستند خبر مرگ بازیگر محبوبشان را باور کنند، با کلیک کردن بر روی این لینک، به دام هکر افتاده و تمام اطلاعات شخصی آنها به سرقت می‌رفت.

هکرها با انتشار خبر مرگ برد پیت دست به سرقت اطلاعات شخصی کاربران زدند

عملیات خرابکارانه این هکر بدین صورت طراحی شده بود که کاربران با کلیک کردن بر روی لینک این خبر، به صفحه‌ای منتقل می‌شدند که باید در آن اطلاعات اصلی حساب فیسبوک خود همچون نام کاربری و کلمه عبور را وارد می‌کردند تا از ادامه داستان باخبر شوند.

یکی از سخنگویان فیسبوک در مورد آلوده بودن برخی از افزونه‌هایی که بر روی مرورگرهای اینترنتی نصب شده‌اند خبر داده و اذعان داشته که آنها با داشتن سیستم های امنیتی قدرتمند، به کاربران در پاکسازی این بدافزارها کمک خواهند کرد.

اگر پیش از این شما هم با دیدن چنین خبری و بدون اطلاع قبلی بر روی این لینک کلیک کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که با وارد شدن به حساب کاربری خود، کلمه عبور و اطلاعات شخصی‌تان را تغییر دهید. همچنین اگر از همین نام کاربری و کلمه عبور برای دیگر سایت‌های اینترنتی استفاده می‌کنید، شاید بهتر باشد که آنها را هم عوض کنید. علاوه بر این، فیسبوک پیشنهاد کرده که کاربران با استفاده از اسکنر ضد بدافزار مخصوص این شرکت می‌توانند از سلامت یا آلوده بودن سیستم خود مطلع شوند.

همچنین کاربران در صورت عدم دسترسی به حساب کاربری‌شان می‌توانند با در میان گذاشتن آن با تیم فنی فیسبوک، در کمترین زمان ممکن، مجددا از این سرویس محبوب استفاده کنند. به یاد داشته باشید که این اتفاق پیشتر رخ داده و احتمالا در آینده نیز باز هم تکرار خواهد شد، پس نیازی به نگرانی در مورد به سرقت رفتن اطلاعات نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*