راهنمای خرید بهترین گوشی‌های ال‌جی در رده‌های قیمتی مختلف (آبان ماه 95 + قیمت)

خرید یک گوشی مناسب با بالاترین امکانات و قیمتی اقتصادی به یکی از معضل‌های کاربران امروزی بدل شده است. امروز قصد داریم نه تنها گوشی‌های پایین رده و میان رده، بلکه بهترین گوشی‌های ال جی در بازار کشورمان را زیر ذره بین ببریم.

محصولات کمپانی ال جی به دلیل طراحی خاص و ویژگی‌های منحصر به فردشان، طرفداران بسیار زیادی از جمله در ایران پیدا کرده‌اند. در چند سال اخیر کره‌ای ها در کنار پرچمداران قدرتمند سری جی و وی، نمایندگان شایسته‌ای نیز برای بازار میان رده‌ها و پایین رده‌ها معرفی کرده‌اند و توانسته‌اند سهم نسبتا بالایی از بازار موبایل را به خود اختصاص دهند.

طبیعتا اگر می‌خواهید در میان تلفن‌های هوشمند ال جی انتخابی مطمئن و کارآمد داشته باشید باید سخت افزار و مشخصات فنی آن‌ها را بشناسید. در این مقاله سعی داشته‌ایم بیشترین اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا گزینه مورد نظر خود را با آگاهی کامل خریداری کنید. در نظر داشته باشید به هنگام خرید تلفن همراه حتما به نمایندگی‌های رسمی ال جی در سراسر ایران مراجعه کنید. این موضوع ربطی به میزان مبلغ پرداختی شما ندارد و چه بخواهید یک موبایل پرچمدار بخرید و چه ارزان قیمت‌ترین آن‌ها را، بهتر است از نمایندگی مورد اعتماد خرید کنید؛ چرا که در این صورت علاوه بر اطمینان از اصل بودن دستگاه نگرانی بابت معیوب بودن قطعات داخلی موبایلتان نیز از بین خواهد رفت.

بهترین گوشی های ال جی در بازار (آبان ماه 95 + قیمت)

ال جی ال 30 – LG L30

قیمت: 180 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی3.2 اینچ

320×240 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی
2 مگاپیکسل
بدون دوربین جلو
 بهترین گوشی های ال جی
Mediatek MT6572M
دو هسته‌ای 1 گیگاهرتزی
 رم: 512 مگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 1540 میلی آمپر
حافظه: 4 گیگابایت
قابلیت خاصکوچک و خوش دست – مناسب برای سالمندان

ارزان قیمت‌ترین تلفن هوشمند کمپانی ال جی در بازار ایران، ال 30 برشمرده می‌شود. با توجه به بازه قیمتی این گوشی طبعا نباید انتظار عملکرد پرقدرتی از آن داشته باشیم و تنها قادر به برطرف کردن نیازهای روزمره و ابتدایی خواهیم بود. کیفیت دوربین اصلی ال 30 نامطلوب ارزیابی می‌شود و نمی‌توان روی آن حساب باز کرد. با این وجود برای رفع اضطرار می‌تواند نقش همراه مناسبی بازی کند. بدنه پلاستیکی محصول ال جی در برابر خط و خش مقاومت چندانی از خود بروز نمی‌دهد و رنگ سفید آن، به راحتی لک می‌گیرد اما در مجموع طراحی کوچک و مینیمالیستی دارد. نسخه 4.4 سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض روی این گوشی نصب شده که با پوسته رابط کاربری ال جی همراه می‌شود و ظاهری زیبا پیش روی کاربر قرار می‌دهد. خوشبختانه برخی قابلیت‌های رابط کاربری کره‌ای ها قابل استفاده روی ال 30 هستند؛ نظیر دابل ناک (Double Nock).

 ال جی لئون – LG Leon

قیمت: 310 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی4.5 اینچ

854×480 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی
8 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
اسنپدراگون 410
دو هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی
 رم: 1 گیگابایتبهترین گوشی های ال جی
باتری: 1900 میلی آمپر
حافظه: 8 گیگابایت
قابلیت خاص –

ال جی لئون یکی از  گوشی‌های پرفروش چشم بادامی‌ها در بازار جهانی به شمار می‌رود که با توجه به قیمتش، امکانات قابل قبولی ارائه می‌دهد؛ اما عملکرد این گوشی به زیبایی ظاهرش نیست و نباید انتظار اجرای برنامه‌های سنگین را از لئون داشته باشید. کیفیت دوربین‌های موبایل در حد قابل قبولی ارزیابی می‌شوند و شما را ناامید نخواهند کرد. لئون همانند ال 30 برای کاربرانی که از تلفن همراه خود استفاده چندان سنگینی ندارند یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

ال جی مگنا – LG Magna

قیمت: 450 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی5.0 اینچ

1280×820 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی
8 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
Mediatek MT6582
دو هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی
 رم: 1 گیگابایتبهترین گوشی های ال جی
باتری: 2540 میلی آمپر
حافظه: 8 گیگابایت
قابلیت خاص دوام بالای باتری

مگنا حدود یکسال پیش درحالی معرفی شد که ال جی در بازار میان رده‌ها نماینده درخشانی نداشت؛ اما به مرور زمان سهم کره‌ای ها از این قسمت بازار به لطف مگنا افزایش یافت. توان پردازشی سخت افزار مگنا به حدی قوی و سریع است که در راهنماهای خرید سال 2016 نیز برای خود جای باز کرده است و رقیبان زیادی مغلوب عملکرد بی نقص این تلفن هوشمند می‌شوند. ال جی با قرار دادن باتری 2540 میلی آمپری در مگنا و پردازنده کم مصرف، دوام باتری محصول خود را تا حد زیادی افزایش داده است. اگر علاقه‌ای به حمل شارژر دستگاهتان به محل‌های مختلف ندارید و نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت تلفن همراهتان بپردازید، مگنا را در لیست خرید خود جای دهید.

ال جی کی 8 – LG K8

قیمت: 460 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی5.0 اینچ

1280×820 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی
8 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
Mediatek MT6735
چهار هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی
 رم: 1.5 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 2125 میلی آمپر
حافظه: 8 گیگابایت
قابلیت خاصبه روز بودن سیستم عامل

معمولا پس از حدود دو تا سه ماه از معرفی نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید، کمپانی‌های سازنده تلفن هوشمند آپدیت مربوطه را برای دستگاه‌های منتخب منتشر می‌کنند. اما ال جی در کی 8 از جدیدترین نسخه اندروید زمان خود استفاده کرده و این موضوع به یکی از قابلیت‌های کلیدی این موبایل تبدیل شده است. گرچه سخت افزار پردازشی کی 8 تعریف چندانی ندارد اما اگر می‌خواهید از جدیدترین امکانات اندروید روی تلفن همراهی با قیمت اقتصادی بهره بگیرید، کی 8 را فراموش نکنید. عملکرد سایر بخش‌های گوشی نظیر دوربین، نمایشگر و باتری بسیار مشابه هم‌رده‌هایش ارزیابی می‌شود اما با این وجود پس از کار با کی 8 لبخند رضایت روی لبانتان خواهد نشست.

ال جی ال 90 – LG L90

قیمت: 500 هزار تومان

 

بهترین گوشی های ال جی4.7 اینچ

960×540 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی
8 مگاپیکسل
1.3 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
اسنپدراگون 400
چهار هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی
 رم: 1 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 2540 میلی آمپر
حافظه: 8 گیگابایت
قابلیت خاصعمر بالای باتری

سری ال کمپانی ال جی از محبوب‌ترین خانواده‌ها در بازار موبایل‌های میان رده به شمار می‌روند و ال 90 نیز از این موضوع مستثنی نیست. گرچه سخت افزار پردازشی این موبایل به چندین سال پیش بازمی‌گردد اما همچنان سرعت و قدرتی برابر با رقیبان کنونی از خود به نمایش می‌گذارد و به گزینه‌ای مناسب برای خوره‌های باتری بدل شده است. در بازار کشورهای مختلف، ممکن است رزولوشن دوربین‌های اصلی و سلفی دستگاه کمی متفاوت باشد اما در مجموع کیفیت تصاویر ثبت شده با آن کیفیت قابل قبولی دارند؛ گرچه می‌توانستند بهتر هم باشند.

ال جی جی 4 استایلوس – LG G4 Stylus

قیمت: 550 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی5.7 اینچ

1280×720 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
اسنپدراگون 410
چهار هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی
 رم: 2 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 8/16 گیگابایت
قابلیت خاصقلم استایلوس

ارزان قیمت‌ترین گوشی ال جی با پسوند جی در لیست بهترین گوشی های ال جی در بازار. جی 4 استایلوس ظاهری بسیار شبیه به پرچمدار سابق کره‌ای ها دارد اما برخلاف نام گول زننده‌اش، خبری از پردازنده پرسرعت و نمایشگر با کیفیت نیست. پس از جی 3، ال جی هرسال با معرفی نسخه استایلوس پرچمدار خود با سخت افزاری بسیار ضعیف‌تر، به رقابت با سری نوت سامسونگ می‌پردازد و بدیهی است که استایلوس‌های ال جی هیچ شانسی در برابر گلکسی نوت‌های سامسونگ ندارند. با این وجود ال جی میدان را خالی نگذاشته و در عین حال، این رقابت را چندان جدی نگرفته است. جی 4 استایلوس از پردازنده‌ای مشابه با گوشی‌های میان رده و حتی پایین رده استفاده می‌کند که لکه ننگی برای نام جی 4 به حساب می‌رود. اما در نیمه پر لیوان، شاهد کیفیت بالای تصاویر ثبت شده توسط دو دوربین اصلی و سلفی دستگاه هستیم که با تصاویر ثبت شده جی 4 شباهت زیادی دارند. گرچه باتری 3000 میلی آمپری جی 4 استایلوس به نظر بزرگ و حجیم می‌آید اما نمایشگر باعث کاهش بسیار سریع شارژ باتری می‌شود و بهتر است همیشه نور صفحه نمایش در حالت اتوماتیک تنظیم شود. ناگفته نماند قلم استایلوس این تلفن هوشمند چندان دقیق عمل نمی‌کند و نوک پهنی دارد که نقاشی و طراحی را به چالش می‌کشد.

ال جی کی 10 – LG K10

قیمت: 560 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی5.3 اینچ

1280×720 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
Mediatek MT6753
هشت هسته‌ 1.14 گیگاهرتزی
 رم: 2 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 2300 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاص

خانواده تلفن‌های هوشمند کی سال جاری میلادی با امکانات فراوانی معرفی شدند. در این میان کی 10 محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین در بازار ایران پیدا کرده و اگر نگاهی به جدول مشخصات و برچسب قیمتی آن داشته باشیم، این موضوع را طبیعی می‌یابیم. ال جی در بدنه کی 10 از پلاستیک با کیفیتی استفاده کرده که امکان لیز خوردن موبایل را کاهش می‌دهد. با وجود فرکانس پایین پردازنده، سرعت لود اپلیکیشن‌ها مناسب هستند، به خصوص زمانی که کی 10 را به نسخه ششم از اندروید به روز رسانی کنیم. کیفیت تصاویر دوربین اصلی و سلفی دستگاه متناسب با بازه قیمتی اسمارت فون بوده و نمی‌توان انتظاری بیش از این داشت؛ گرچه در مقایسه با رقیبان یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرند و به هیچ عنوان شما را ناامید نخواهند ساخت.

ال جی ایکس اسکرین – LG X Screen

قیمت: 660 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی4.93 اینچ

1280×720 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی13 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
اسنپدراگون 410
چهار هسته‌ 1.2 گیگاهرتزی
 رم: 2 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 2300 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصنمایشگر دوم

ایکس اسکرین ادامه دهنده راه گوشی پرطرفدار ال جی وی 10 (LG V10) به شمار می‌رود و همانند برادر ناتنی اش از دو نمایشگر بهره می‌برد. به نوعی می‌توان ایکس اسکرین را نسخه ارزان قیمت وی 10 نامید که به سخت افزار ضعیف‌تری مجهز شده است. رابط کاربری ال جی در نسخه ششم از سیستم عامل اندروید بدون لگ و کندی اجرا می‌شود و حس در دست داشتن یک گوشی گران قیمت را به کاربر منتقل می‌کند. کیفیت تصاویر ثبت شده دو دوربین ایکس اسکرین نیز در نوع خود ستودنی بوده و از رزولوشن بالایی برخوردارند.

ال جی ایکس پاور – LG X Power

قیمت: 680 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی5.3 اینچ

1280×720 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
Mediatek MT6735
چهار هسته‌ 1.3 گیگاهرتزی
 رم: 2 گیگابایتبهترین گوشی های ال جی
باتری: 4100 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصباتری با دوام بالا

کارایی مهم تلفن‌های هوشمند سری ایکس ال جی را می‌توان از نام آن‌ها حدس زد. برای نمونه کلمه پاور در گوشی ایکس پاور اشاره به توان زیاد باتری دستگاه برای شارژدهی مداوم دارد و چشم بادامی‌ها با گنجاندن باتری حجیم 4100 میلی آمپری به ادعای خود جامه عمل پوشانده‌اند. متاسفانه کره‌ای ها در ایکس پاور تنها به عمر باتری توجه ویژه داشته‌اند و سخت افزار پردازشی دیوایس را به فراموشی سپرده‌اند. انتظار داشتیم برای یک موبایل در این بازه قیمتی شاهد پردازنده‌ای قوی‌تر از چیپست چهار هسته‌ای مدیاتک باشیم اما ال جی به منظور کاهش قیمت کلی دستگاه، سخت افزار قدرتمندی درون ایکس پاور قرار نداده است. ناگفته نماند کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی این گوشی بسیار خوب ارزیابی می‌شود. تصاویر سلفی نیز روشنایی خوب و کیفیت مطلوبی دارند اما در شرایط نوری ضعیف از کیفیت آن‌ها به طرز محسوسی کاسته می‌شود.

ال جی استایلوس 2 – LG Stylus 2

قیمت: 730 هزار تومان

 

بهترین گوشی های ال جی5.7 اینچ

1280×720 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی13 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
اسنپدراگون 410
چهار هسته‌ 1.2 گیگاهرتزی
 رم: 1.5 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصقلم استایلوس

نسل جدید اسمارت فون‌های ال جی موسوم به استایلوس 2 در حالی به بازار عرضه شد که رقیبان سرسختی نظیر سری نوت شیائومی و سامسونگ در میان مردم جولان می‌دادند. طبیعتا با توجه به سخت افزار بسیار ضعیف استایلوس 2، مقایسه این گوشی با گوشی‌های استایلوس دار بازار بیهوده به نظر می‌رسد و بهتر است آن را با نمونه‌های میان رده و حتی پایین رده مقایسه کنیم. اسنپدراگون 410 یکی از ضعیف‌ترین چیپست‌های کوآلکام به حساب می‌رود که روی استایلوس 2 به کار رفته است. بنابراین نمی‌توان روی آن برنامه‌های سنگینی به اجرا در آورد. بیشتر گوشی‌های ال جی از دوربین‌های با کیفیت و رزولوشن بالایی مجهز هستند و استایلوس 2 از این قاعده مستثنی نیست. همانند جی 4 استایلوس، این موبایل نیز از قلمی نا دقیق با نوک پهن برخوردار شده که تنها نوشتن روی صفحه را آسان می‌سازد.

ال جی آکا – LG AKA

قیمت: 750 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی5.0 اینچ

1280×720 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی8 مگاپیکسل
2.1 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
اسنپدراگون 410
چهار هسته‌ 1.2 گیگاهرتزی
 رم: 1.5 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 2610 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصقاب مخصوص

به نظر شما چگونه احساسات بین یک تلفن هوشمند و صاحبش منتقل می‌شود؟ اگر نگاهی به ال جی آکا داشته باشیم، نحوه برقراری این ارتباط را متوجه خواهیم شد. اهالی سئول با طراحی قاب‌های مخصوصی برای آکا تبادل احساسات بین کاربر و گوشی را راحت‌تر کرده‌اند. گرچه حالات مختلف احساسی که توسط گوشی نمایش داده می‌شوند مفهوم واقعی ندارند اما باید خلاقیت ال جی در تولید تلفن‌های هوشمند را ستود. تنها ویژگی جالب و منحصر به فرد آکا قاب‌های مخصوص آن شناخته می‌شود و ال جی توجه چندانی به سخت افزار درون گوشی نداشته است. گرچه به هنگام انجام کارهای روزمره و سبک مشکلی به وجود نخواهد آمد اما حتی فکر اجرای برنامه‌های سنگینی نظیر فوتوشاپ روی این موبایل را از سرتان بیرون کنید. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آکا نیز در حد متوسطی قرار می‌گیرند و در قیاس با رقبا، چند پله عقب‌تر هستند.

ال جی جی فلکس 2 – LG G Flex 2

قیمت: 830 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی5.5 اینچ

1920×1080 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی13 مگاپیکسل
2.1 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
اسنپدراگون 810
چهار هسته‌ 1.5 گیگاهرتزی و
چهار هسته 2 گیگاهرتزی
 رم: 2 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصبدنه مقاوم و منعطف

چندین سال پیش ال جی با معرفی جی فلکس، شانس خود را در بازار تلفن‌های هوشمند خمیده و منعطف آزمود و اینک شاهد نسخه دوم از این گوشی در ویترین فروشگاه‌ها هستیم. جی فلکس 2 از بدنه‌ای بسیار مقاوم برخوردار است که به دلیل جنس ژله مانندش می‌تواند خط و خش‌های کوچک را خودبخود برطرف کند. کره‌ای ها به ویژگی‌های ملموس و ظاهری بسنده نکرده و این گوشی را به یکی از قدرتمندترین چیپست‌های کوآلکام مجهز کرده است. تقریبا هیچ کاری وجود ندارد که بتواند خم به ابروی جی فلکس 2 بیاورد و تمامی تسک‌ها در حداقل زمان و حداکثر سرعت انجام می‌شوند. گرچه دوربین اصلی فلکس 2 به سنسوری با کیفیت مجهز شده اما دوربین دوم آن چنگی به دل نمی‌زند و در تصاویر جزییات زیادی از دست می‌روند.

ال جی ایکس کم – LG X Cam

قیمت: 850 هزار تومان

 

بهترین گوشی های ال جی5.2 اینچ

1920×1080 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی13 و 5 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
MediaTek MT6753
چهار هسته‌ 1.14 گیگاهرتزی
 رم: 2 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 2520 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصدوربین دوگانه

اولین شرکتی که از دوربین دوگانه در خط تولید محصولاتش استفاده کرد اچ تی سی شناخته می‌شود. اما حالا محصولات تایوانی فروغ چندانی در بازار ندارند و ال جی با قرار دادن دوربین دوگانه در ایکس کم، نماینده گوشی‌های میان رده خود، سعی در گسترش استفاده از نسل جدید دوربین‌ها را در میان مردم داشته است. دوربین‌های دوگانه به دو لنز مجهز هستند و علاوه بر ایجاد عمق در تصاویر، می‌توانند تصاویری واید به ثبت برسانند. جالب است بدانید دوربین‌های دو لنزه پیش‌تر تنها در گوشی‌های پرچمدار و بالا رده دیده می‌شد و اینک ال جی فرصت تجربه عکاسی با دوربین‌های دوگانه را روی ایکس کم با قیمتی اقتصادی را فراهم کرده است. نکته منفی در مورد گوشی مورد بحث، توجه انحصاری کره ای ها به دوربین اصلی دستگاه برشمرده می‌شود و سخت افزار پردازشی دستگاه همانند دوربین سلفی آن تعریف چندانی ندارند. بدین ترتیب باید قید بازی‌های سنگین و پر حجم را بزنید و تنها به کارهای روزمره و سبک بپردازید. در تصاویر ثبت شده دوربین سلفی ایکس کم کمی نویز دیده می‌شود که با نام اسمارت فون در تضاد بوده و کمی ما را ناامید می‌کند. در سمت دیگر دوربین دوگانه اصلی ایکس کم با کیفیتی مثال زدنی لحظات خاطره‌انگیز کاربر را ثبت می‌کند. لنز 5 مگاپیکسلی با زاویه 120 و لنز 13 مگاپیکسلی با زاویه 78 درجه‌ای عکس می‌گیرد. عکاسی با ایکس کم برای دوست داران عکاسی تجربه‌ای بسیار لذت بخش خواهد بود و اگر فکر خرید یک موبایل اقتصادی با دوربین با کیفیت را در سر دارید، ایکس کم را در لیست خرید خود بگنجانید.

ال جی جی 3 – LG G3

قیمت: یک میلیون و 70 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی5.5 اینچ

2560×1440 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی13 مگاپیکسل
2.1 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
اسنپدراگون 801
چهار هسته‌ 2.5 گیگاهرتزی
 رم: 3 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاص

پرچمداران ال جی بیشتر با پیشوند حرف جی شناخته می‌شوند. جی 3 پرچمدار سال 2014 بود که پس از مدل بسیار موفق جی 2 به بازار عرضه شد. طراحی خاص سری جی ممکن است به مذاق برخی خوش نیاید؛ برای مثال تمامی دکمه‌های فیزیکی دستگاه زیر دوربین و روی بدنه پشتی گوشی تعبیه شده‌اند. عملکرد سخت افزاری جی 3 در سطح یک پرچمدار واقعی است و هیچ اپلیکیشنی نمی‌تواند عرق پردازنده قدرتمند آن را در بیاورد. گرچه کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی گوشی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و بهترین در زمان خود شناخته می‌شد اما کیفیت تصاویر دوربین سلفی کیفیت خارق العاده‌ای ندارند و نمی‌توان از سنسور 2.1 مگاپیکسلی این دوربین انتظار زیادی داشت. متاسفانه شاهد از دست رفتن جزییات زیادی از عکس‌های سلفی هستیم اما در مجموع شما را راضی نگه خواهد داشت.

ال جی جی 4 – LG G4

قیمت: یک میلیون و 250 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی5.5 اینچ

2560×1440 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی16 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
اسنپدراگون 808
چهار هسته‌ 1.8 گیگاهرتزی +
چهار هسته 1.4 گیگاهرتزی
 رم: 3 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصفناوری شارژ سریع کوآلکام 2.0

حدود یک سال پس از معرفی جی 3، پرچمدار جدید ال جی موسوم به جی 4 پا به میدان رقابت گذاشت. عمده تغییرات جی 4 نسبت به نسل پیشینش به رزولوشن دوربین‌ها، تغییر پردازنده و جنس بدنه دستگاه مربوط می‌شود. دوربین سلفی از 2.1 مگاپیکسل جهش بزرگی به 8 مگاپیکسل را تجربه کرده و همچنین دوربین اصلی به 16 مگاپیکسل ارتقا یافته است. بدین ترتیب ال جی جی 3 عنوان بهترین دوربین تلفن‌های هوشمند در سال 2014 را تصاحب کرد و تمامی رقیبان خود را به کنار زد. چیپست اسنپدراگون 808 نسخه محدود شده اسنپدراگون 810 محسوب می‌شود و چشم بادامی‌ها به منظور فرار از حاشیه‌های مربوط به داغ شدن بیش از حد اسنپدراگون 810، به این جیپست روی آوردند. گرچه فرکانس پردازشی این چیپست روی کاغذ کمتر از برادر بزرگترش است اما در عمل اختلاف چندانی مشاهده نمی‌شود و تمامی کارها با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شوند. فناوری شارژ سریع کوآلکام که در جی 4 به کار گرفته شده می‌تواند پس از 30 دقیقه شارژ باتری دستگاه را از صفر به 60 درصد برساند. این قابلیت برای کسانی که زمان زیادی برای شارژ تلفن هوشمندشان در اختیار ندارند یک ویژگی کلیدی به شمار می‌رود.

ال جی نکسوس 5 ایکس – LG Nexus 5X

قیمت: یک میلیون و 200 هزار تومان 

بهترین گوشی های ال جی5.2 اینچ

1920×1080 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی12.3 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
اسنپدراگون 808
چهار هسته‌ 1.8 گیگاهرتزی +
چهار هسته 1.4 گیگاهرتزی
 رم: 2 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 2700 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت

تلفن‌های هوشمند گوگل پیش از آنکه تنها توسط گوگل تولید شوند (نظیر گوگل پیکسل)، با همکاری شرکت‌های مطرح تکنولوژی به تولید می‌رسیدند. نکسوس 5 ایکس نیز یکی از تولیدات مشترک گوگل و ال جی شناخته می‌شود که از سخت افزار به روز و قدرتمندی بهره می‌برد. کیفیت دوربین‌های اصلی و سلفی 5 ایکس در حد یک میان رده بوده و از رزولوشن بالایی برخوردارند. زیر لنز دوربین اصلی حسگر تشخیص اثر انگشت قرار گرفته که حالا با سیستم عامل یکپارچه شده و با سرعت بالایی قفل دستگاه را باز می‌کند. به طور کلی برای گوشی‌های سری نکسوس به روز رسانی‌های اندروید زودتر از سایرین منتشر می‌شود و 5 ایکس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ال جی وی 10 – LG V10

قیمت: یک میلیون و 600 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی5.7 اینچ

2560×1440 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی16 مگاپیکسل
5 + 5 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
اسنپدراگون 808
چهار هسته‌ 1.8 گیگاهرتزی +
چهار هسته 1.4 گیگاهرتزی
 رم: 4 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – نمایشگر دوم – گواهینامه نظامی – دوربین دوگانه سلفی – فناوری شارژ سریع

وی 10 آغازگر نسل جدیدی از گوشی‌های ال جی به شمار می‌رود که هرچه از آن بگوییم، کم گفته‌ایم. بالای نمایشگر با کیفیت 5.7 اینچی دستگاه دو دوربین سلفی قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها تصاویری با عرض 120 درجه و دیگری با عرض 80 درجه ثبت می‌کند. انتخاب لنز برای ثبت عکس‌های سلفی بر عهده کاربر گذاشته شده است و می‌توان برحسب نیاز، لنز مورد نیاز را برگزید.  سمت راست دوربین‌های سلفی، نمایشگر دوم دستگاه جای گرفته که در کنار نمایش امکانات بیشتر، از شلوغ شدن نمایشگر اصلی دستگاه جلوگیری می‌کند. وقتی به بدنه پشتی دستگاه می‌نگریم، اولین چیزی که توجهمان را جلب می‌کند جنس خاص بدنه است که از لاستیک ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش از خود نشان می‌دهد. عملکرد دوربین اصلی گوشی نیز ستودنی است و تصاویری شارپ با جزییات بالا می‌گیرد. زیر لنز دوربین اصلی دکمه پاور گوشی به چشم می‌خورد که با حسگر تشخیص اثر انگشت ادغام شده و به سرعت قفل دستگاه را باز می‌کند. سخت افزار پردازشی وی 10 شباهت زیادی به جی 4 دارد و از همان چیپست اسنپدراگون 808 بی حاشیه در کنار 4 گیگابایت رم استفاده می‌کند. ال جی با استفاده از فناوری شارژ سریع کوآلکام امکان شارژ صفر تا 60 درصد دستگاه را طی نیم ساعت فراهم کرده است. وی 10 مجموعه‌ای از امکانات منحصر به فرد و جالبی است که می‌تواند هر کسی را مجذوب خود کند.

ال جی جی 5 اس ایی – LG G5 SE

قیمت: یک میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی5.3 اینچ

2560×1440 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی16 + 8 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
اسنپدراگون 652
چهار هسته‌ 1.8 گیگاهرتزی +
چهار هسته 1.2 گیگاهرتزی
 رم: 3 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 2800 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین دوگانه  – فناوری شارژ سریع – درگاه جادویی

جی 5 اس ایی نسخه ضعیف شده پرچمدار سال 2016 ال جی شناخته می‌شود که از مشخصاتی شبیه به جی 5 بهره می‌برد. شاید بتوان تفاوت اصلی بین این دو گوشی را سخت افزار پردازشی آن‌ها برشمرد.  جی 5 اس ایی به چیپست اسنپدراگون 652 در کنار 3 گیگابایت رم مجهز شده و عملکرد پرسرعتی از خود به جای می‌گذارد. دوربین دوگانه دیوایس تصاویری بسیار با کیفیت و عریض ثبت می‌کند؛ دقیقا همانند برادر بزرگترش. برخلاف بیشتر موبایل‌های میان رده و بالا رده بازار، باتری جی 5 اس ایی قابل تعویض بوده و می‌توان علاوه بر باتری، اسپیکرهای جداگانه‌ای به دستگاه متصل کرد. ال جی با استفاده از فناوری شارژ سریع 3.0 کوآلکام امکان شارژ 83 درصدی باتری در 30 دقیقه را فراهم کرده است.

ال جی جی 5 – LG G5

قیمت: یک میلیون و 700 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی5.3 اینچ

2560×1440 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی16 + 8 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
اسنپدراگون 820
چهار هسته‌ 2.2 گیگاهرتزی
 رم: 4 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 2800 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین دوگانه  – فناوری شارژ سریع – درگاه جادویی

تلفیقی از نوآوری و خلاقیت را می‌توان در پرچمدار 2016 ال جی به خوبی مشاهده کرد. جی 5 به دوربین دوگانه اصلی مجهز شده که تصاویری با عرض‌های 75 و 135 درجه ثبت می‌کند. دوربین سلفی گوشی نیز تصاویری با کیفیت و روشن به ثبت می‌رساند و هیچ صحنه‌ای را با جی 5 از دست نخواهید داد. سخت افزار قدرتمند بر پایه اسنپدراگون 820 با 4 گیگابایت رم، حسگر پر سرعت تشخیص اثر انگشت، فناوری شارژ سریع 3.0 کوآلکام و از همه مهم‌تر درگاه جادویی برای اتصال باتری، اسپیکر و سایر ماژول‌ها جی 5 را به انتخابی مطمئن و به روز برای طرفداران تکنولوژی تبدیل می‌کند.

ال جی وی 20 – LG V20

قیمت: دو میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی های ال جی5.7 اینچ

2560×1440 پیکسل

 بهترین گوشی های ال جی16 + 8 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
 بهترین گوشی های ال جی
اسنپدراگون 820
چهار هسته‌ 1.6 و 2.15 گیگاهرتزی
 رم: 4 گیگابایت بهترین گوشی های ال جی
باتری: 3200 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین دوگانه  – فناوری شارژ سریع – نمایشگر دوم

وی 20 جدیدترین پرچمدار ال جی است که به دنبال جبران کاستی‌های جی 5 به بازار عرضه می‌شود. این گوشی ظاهری بسیار شبیه به نسل پیشین خود دارد ولی از درون به کلی متحول شده و تغییرات بزرگی به خود دیده است. وی 20 نمایشگر دوم دوست داشتنی خود را همچنان حفظ کرده ولی دیگر خبری از دوربین سلفی دوگانه نیست. در عوض، دوربین اصلی دستگاه به دو لنز مجهز شده که با عرض‌های مختلف به ثبت تصاویر می‌پردازد. سخت افزار پردازشی قدرتمند وی 20 نیازی به تمجید ندارد و به اندازه کافی از قدرت و سرعت آن در نقد و بررسی‌ها خوانده‌ایم اما برای خالی نبودن عریضه باید بگوییم سرعت پردازش اطلاعات روی آن بی نظیر است. وی 20 در حقیقت نسخه تکمیل شده جی 5 به حساب می‌رود که حالا بسیار جذاب‌تر و کارآمدتر جلوه می‌کند.

به نظر شما چه تلفن‌های هوشمند دیگری می‌توانستند در لیست بهترین گوشی های ال جی بازار قرار بگیرند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. بنده چندین توگوشی الجی استفاده کردم و یکی ازبهترین گوشیکه تابحال دیدم چون حدودا90 ازدرصد گوشی دونیاراستفاده
    الجی بحق یکی بهترینهاست

  2. سلام من از ال جی خیلی رازی بودم اما اماش اینکه من یه دوسالی هس ال جی جی 2 دارم الان هم استفاده میکنم این گوشی من دستم استفاده میکردم خود به خود صفحش رفت و نمیاد الان هم طریق استفادم شب ها صفش میاد روز ها صفحش نمیدونم افتاب میخوره به صفحش میره دوستان اگر یه نظری داشتید که چی کنم به من بگید

  3. سلام
    بابا چخبره گفتین وی 20 قیمت 2و 500
    دیجی کالا که کلی واسه خودش گرون میگه و سودشو میذاره رو قیمت گوشی
    زده 2 تومان
    تازه یه رم سن دیسک 200 گیگ مخصوص الجی هم کادو روشه
    2و 500 کجا بوده
    توو بازار بیاد 1و800 و 1و700 هستش

    • محمدمصطفی آسیابی

      سلام
      با توجه به تازه وارد بودن این گوشی در بازار ایران، چنین قیمتی از وی۲۰ بعید نیست. پرواضحه که این قیمت حبابی بوده و میترکه و در نظر داشته باشید این قیمت مربوط به آبان ۹۵ بوده و به طور قطع در آینده نزدیک شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.
      از دقت شما متشکریم.

  4. ممنون خیلی خوب بود
    بنظرم v10 و v20 بهترین گوشی ها هستن