خودروی الکتریکی پژو

رونمایی از پنج خودروی الکتریکی پژو تا سال 2021

مدیرعامل کمپانی خودروسازی پژو در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس خبر داد که تا پنج سال آینده از 5 خودروی الکتریکی پژو رونمایی خواهد شد. این برنامه شامل 3 خودروی تمام الکتریکی و 2 خودروی هیبریدی می‌شود و بخشی از استراتژی جدید گروه پژو سیتروئن است.

جان فیلیپه ایمپاراتو (Jean-Philippe Imparato) مدیرعامل پژو اعلام کرد که بر اساس استراتژی جدید گروه پژو سیتروئن (PSA) که Push to Pass نام‌گذاری شده، تا سال 2021 از 5 خودروی الکتریکی جدید رونمایی خواهد شد. خودروهای تمام الکتریکی پژو 208 و 2008 و خودروهای پلاگین هیبریدی پژو 3008، 5008 و 508 مدل‌هایی هستند که ظرف 5 سال آینده معرفی می‌شوند. این خودروها بر روی دو پلتفرم جداگانه عرضه خواهند شد؛ خودروهای تمام الکتریکی بر روی پلتفرم CMP عرضه شده و پلتفرم EMP2 نیز فضای کافی را برای اتصال پلاگین هیبرید در اختیار قرار می‌دهد.خودروی الکتریکی پژوایمپاراتو افزود که مدل 3008 هیبریدی توانایی پیمودن مسافت 60 کیلومتر به وسیله موتور الکتریکی را دارد. وی تاکید کرد که حفظ پیشرانه‌های فعلی خودرو از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که این پیشرانه‌ها در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردارند و نیاز به تقویت آنچنانی نخواهند داشت. مدیر عامل پژو همچنین به خودروهای دیزلی کمپانی اشاره کرد و از محبوبیت 50 درصدی این خودروها نزد مصرف‌کنندگان خبر داد.

2 مدل از پنج خودروی الکتریکی پژو در نمایشگاه پاریس معرفی شد

به گفته رئیس برند پژو خودروهای الکتریکی و هیبریدی پژو در سال 2019 یا 2020 عرضه خواهند شد. در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 نیز، کمپانی پژو از مدل‌های کراس اور 3008 و 5008 رونمایی کرد.

خودروی پژو 3008 از پلتفرم EMP2 بهره می‌برد و نسبت به گذشته بسیار سبک‌تر شده است. کابین این خودرو بسیار جادار بوده و طراحی آن بر اساس دیزاین i-Cockpit پژو صورت گرفته است. برای این مدل چند موتور در نظر گرفته شده که موتور 1.2 لیتری PS 130 و موتور 2 لیتری PS BlueHDI 180 دو نمونه از موتورهای قابل انتخابی هستند که دست مشتری را باز می‌گذارد. قرار است خودروی پژو 3008 در سال آینده وارد بازار شود.خودروی الکتریکی پژوخودروی الکتریکی پژوخودروی الکتریکی پژومدل 5008 دیگر خودروی الکتریکی پژو است که در نمایشگاه پاریس توسط این خودروساز فرانسوی معرفی شد. این مدل به یک شاسی بلند تبدیل شده که قابلیت‌های یک خودروی MPV را در خود دارد. موتور این خودرو با موتور مدل 3008 یکی بوده و به مانند آن، طراحی i-Cockpit در داخل خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. به علاوه استفاده از پلتفرم EMP2 موجب سبک‌تر شدن خودرو شده است.خودروی الکتریکی پژوخودروی الکتریکی پژوخودروی الکتریکی پژو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*