سامسونگ در آستانه توقف تولید گلکسی نوت 7

سامسونگ در آستانه توقف تولید گلکسی نوت 7

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی وب سایت کره ای Yonhap News، سامسونگ توقف تولید گلکسی نوت 7 را کلید زده است. همان طور که احتمالا می‌دانید گوشی هوشمند سطح بالای گلکسی نوت 7 بعد از مشکلات بسیاری که برای باتری آن به وجود آمد نتوانست آن طور که پیش بینی می‌شد در بازار بدرخشد. 

بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی وب سایت خبری Yonhap News، سامسونگ مجبور به توقف تولید گلکسی نوت 7 شده و از این رو دیگر نسخه های جدید یا امن این گوشی هوشمند را در بازار نخواهیم دید. از طرفی یکی از مسئولان رسمی شرکت سامسونگ که هنوز نام او افشا نشده است به این خبرگزاری اعلام کرده که کمپانی کره ای با شرکت های مخابراتی و اپراتورهای کشورهای کره جنوبی، امریکا و چین به توافق رسیده و توقف فروش گلکسی نوت 7 آغاز شده است.

توقف تولید گلکسی نوت 7 از سوی سامسونگ

البته شرکت سامسونگ هنوز به وب سایت های مشهوری همچون CNET در این زمینه رسما پاسخی نداده است. اما در هر صورت گوشی گلکسی نوت 7 در میانه ماه آگوست معرفی شد و همه می‌دانستند که این فبلت بهترین گوشی هوشمند اندرویدی است که تا به آن تاریخ ساخته شده است. محصولی که سامسونگ به کمک آن می‌توانست سهم خود در فروش گوشی های هوشمند در بازارهای فروش را افزایش و یا حداقل تثبیت و تضمین کند. اما مشکلات درست بعد از عرضه رسمی نوت 7 شروع شد. باتری این گوشی به صورت غیر طبیعی داغ می‌شد و گاهی نیز آتش گرفته و منفجر می‌شد.

پس از این رسوایی بزرگ یک ماه پیش شرکت سامسونگ پروژه بزرگ جمع آوری و فراخوانی تمامی گوشی های گلکسی نوت 7 معیوب از سرتاسر دنیا  را آغاز کرد. پس از گذشت مدت زمانی شرکت سامسونگ اعلام کرد که نیمی از گوشی های معیوب نوت 7 جمع آوری شده است و 90 درصد از کاربرانی که این سری از گوشی ها را در اختیار داشتند، آن را برای جایگزین شدن با مدل جدید پس داده‌اند. هر چند تعداد بسیار زیادی از نسخه های معیوب در انبار شرکت های مختلف واسطه ای، اپراتورها و همچنین فروشگاه های خرده فروشی وجود داشت.

اما از هفته گذشته دوباره موج خبرهای جدید و البته ناامید کننده برای گلکسی نوت 7 منتشر شد. این که نسخه جدید و تعویض شده گلکسی نوت 7 نیز دارای باتری معیوب بوده و از این رو مستعد آتش گرفتن و انفجار است. موردی که طی پرواز Southwest رخ داد یا نسخه ای جدید از گوشی گلکسی نوت 7 که در ایالت ویرجینیا منفجر شد. تمامی این موضوعات باعث شدند شرکت های مخابراتی بزرگی همچون AT&T و تی موبایل از ادامه همکاری به منظور فروش گلکسی نوت 7 صرف نظر کرده و توقف فروش گلکسی نوت 7 را موقتا در برنامه آینده خود قرار دهند. هر چند طرح تعویض نسخه های مختلف نوت 7 با تغییراتی در حال انجام است. حالا کاربران می‌توانند با پس دادن هر نسخه از گلکسی نوت 7، گوشی هوشمند دیگری تحت قرارداد با این شرکت ها را دریافت کرده و یا این که هزینه خود را باز پس گیرند.

البته لازم به ذکر است که شرکت سامسونگ هیچ بیانه یا صحبتی رسمی به منظور توقف تولید گلکسی نوت 7 ارائه نکرده است. اما در هر صورت چند روز پیش رسما اعلام شد که سامسونگ به دقت در حال بررسی موضوعات و حادثه های مربوط به آتش گرفتن نسخه های جدید و جایگزین شده گلکسی نوت 7 بوده و از طرفی در این حوزه کمپانی های باتجربه ای نیز در حال همکاری با شرکت کره ای هستند.

از سویی دیگر سامسونگ اعلام کرده است که در صورت وجود هر گونه خطر و نقص باتری در نسخه جدید و رفع عیب شده گلکسی نوت 7، سریعا وارد عمل خواهیم شد و فعلا در حال بررسی دقیق حوادث هستیم. این موضوع از سوی کمیسیون امنیت مصرف کنندگان نیز تایید شده است.

اما موضوعی که در مورد گلکسی نوت 7 بسیار محتمل خواهد بود، احتمال آغاز رسمی دومین فراخوانی این فبلت از سوی سامسونگ است. پاتریک مورهد، تحلیلگر برجسته وب سایت Moor Insights & Strategy در این رابطه این طور اذعان داشت که:

اگر باتری گوشی گلکسی نوت 7 جدید، نقص یا مشکلی دارد، باید فروش آن از سوی سامسونگ رسما متوقف گردد. از طرفی شاید بهتر باشد این کمپانی کمی استراحت کرده و هم اکنون به فکر فروش بیشتر نسل گلکسی اس 7 خود باشد و بر روی طراحی گلکسی نوت 8 به منظور عرضه هر چه بهتر آن در سال آینده برنامه ریزی کنند.

همان طور که می‌دانید مشکلات گلکسی نوت 7 در بدترین شرایط زمانی نیز رخ داد. زیرا هنگامی که گوشی های گلکسی نوت 7 در حال انفجار و آتش سوزی بودند، نسخه های جدید گوشی های شرکت اپل با نام آیفون 7 و آیفون 7 پلاس معرفی شده و آماده به منظور عرضه با بازار شدند. از سویی دیگر با تازگی شرکت گوگل از گوشی های هوشمند سری پیکسل خود نیز رونمایی کرده است. در هر حال دو بار فراخوانی برای یک گوشی هوشمند شاید در دنیای تکنولوژی نادر باشد. از سویی دیگر حالا رقبای گلکسی نوت 7 در بازار بیشتر خود را نشان داده و این موضوع می‌تواند به معنای شکست سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند حداقل تا پایان سال 2016 باشد.

کوریلینا میلانسی، تحلیلگر وب سایت Creative Strategies نیز در این زمینه اعلام کرده است که:

فراخوانی اول سامسونگ برای نسخه های معیوب گلکسی نوت 7 قابل پذیرش بود اما زمانی که مشکلات باتری برای نسخه های جایگزین شده نیز تکرار شد، خاطره ای بسیار تلخ  از سری نوت سامسونگ در ذهن کاربران پدیدار شد.

نظر شما در مورد توقف تولید گلکسی نوت 7 از سوی سامسونگ چیست؟!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. سلام به نظرم باید برای ایفون یک رقیب باشه چون با ایران مشکل داره ونمیخواهد گوشی هاش دسته مردم ایران باشه من امیدوارم مشکل سامسونگ حل شه تا یک سامیسونگ بخرم در حاله حاضرم گوشیم ایفون اس ۶ وای نه ازکیفیتش راضی هستم نه مهم تر ازون از خدماتش که نمیزارد اپدیت یا برنامه های جدید رو بگیرم.ادم این ٢.۵میلیون پول بده بعدش نذاارنداز محصولاتش استفاده کنی.واقعا متاسفم برای ایرانی ها

  2. سامسونگ شده توفیق اجباری،متاسفانه گوشی انچنانی که در حد امکانات و برند سا مسونگ (البته به غیر از شرکت apple) و تعدادی پرچمدار از شرکتهای ال جی وسونی وhtcانهم بعضی از مدلهای این برندها مردم از سر ناچاری این گوشی لگن سامسونگ را انتخاب میکنند.

  3. هیچ یک از محصولاتش ارزش خرید نداره

  4. محصولات سامسونگ واقعا افتضاحه . من از زمانی که گوشی سونی اکسپریا خریدم متوجه بی کیفیت بودن گوشیهای سامسونگ شدم اصلا قابل مقایسه نیست . تلوزیونهای سامسونک هم خیلی بی کیفیت و آشغالند و وقتی با تلوزیونهای سونی مقایسه می کنید اینجاست که می فهمید کیفیت یعنی چی …

  5. اولا. خخخخخخخخخخخخخخخ

    که داره جمعش میکنه

    نشد نه ؟

    نتونست سر مردم کلاه بزاره ؟

    حالاااا بماند

    مساله بعدی اینه که من خندم میگیره وقتی بعضی دوستان میان میگن باشه این ممکنه برای هر شرکتی اتفاق بیفته

    اخه داداش

    اخه برادر

    اخه اخوی اینو باید در مورد شرکتی بگی که نه ادعایی داره نع سابقه ای نه اینکه قیمت خون پدرشو میزاره رو گوشیاش

    وقتی یه همچین کارخونه پر ادعایی یه همچین قیمتی روی گوشیش میزاره و بعد گوشیش میترکه

    باید هم خودش و هم خریداراش برن خودشونو تحویل داعش بدن

    یه جوری میگن اشکالی نداره انگار اصلا پولی ندادن

    بسه دیگه واقعا بسه دیگه

    اگه یه گوشی گمنام که ادعاش نمیشه این اتفاق براش بیفته اصلا من حساسیتی نشون نمیدم

    اما این باید اصلا اشتباه نکنه تازه نه یه بار برای بار دوم هم این اتفاق افتاده

    بابا ول کنید این لگنو

    برید یکم تحقیق کنید مقایسه کنید امکانات گوشیهایی که یک سوم قیمت اینو دارن اما امکاناتشون دوبرابر اینه

    مثل نارنجک هم نمیترکن

  6. سلام. چه توقق تولید شه چه نشه , فرقی به حالش نمیکنه .علتشم اینه این افتضاحشون همیشه یاد مردم میمونه . سامسونگ فقط باید امیدوار شه این مشکل به بقیه گوشیهاش سرایت نکنه. در ضمن این مشکل میتونه سر هر شرکتی بیاد , دلیل به بی کیفیت بودنش . به نظرم از گوشی گالکسی اس 5 به بد کیفیت سامسونگا بالا امدن ولی نوت 7 واقعا یه افتضاحیه که سامسونگ باید دوباره اعتماد طرفداراشو جلب کنه.

  7. خداکنه بتونن مشل باتریشو حل کنن که توقف تولید دائمی نشه…دلمو خوش کرده بودم که بگیرم سریع اصلاح شدشو…

  8. سامسونگ note 7 هنوزم با فاصله بهترین اسمارت فون حهانه اگه باتریش اینجوری نمیشد هیج گوشی به گردش هم نمیرسید الانم دیر نشده و سامسونگ با note 8 میترکونه دویاره , شما جوش نزن 🙂

  9. خدا کنه نسل سامسونگ تو جهان کاملا منقرض بشه

    • من از سامسونگ خوشم نمیاد ولی این دلیل نمیشه که این حرفو بزنیم.سامسونگ شرکت بزرگیه و قابل احترام.این مشکلات برا هر شرکتی میتونه پیش بیاد مهم اینه درس عبرتی بشه برا سامسونگ تا کیفیتو فدای کمیت نکنه

      • اصلا فقط انفجار نوت ۷ نیست که هیچ کدوم از محصولاتش کیفیت لازم رو ندارن. سامی فقط ادعای بزرگترین تولیدکننده موبایل رو داره و الا همه موبایل هاش بی کیفیته و ارزش خرید نداره

    • اگه سامسونگ منقرض بشه قیمت آیفون ده برابر میشه چون یکی از رقیبای اصلیش کنار رفته همیشه تو بازار وقتی رقابت باشه به نفع مشتری میشه و اگر بازار انحصاری بشه هر قیمتی که دوست داشته باشن محصولشونا می فروشن