گوشی‌ های پیکسل گوگل

10 دلیلی که می‌تواند شما را به خرید گوشی‌ های پیکسل گوگل ترغیب کند

هرچند دست کم یک هفته تا آغاز رسمی فروش گوشی‌ های پیکسل گوگل زمان باقی مانده، با این حال ساکنین ماونتن ویو از هم اکنون تبلیغات وسیعی را پیرامون قابلیت‌های این محصولات آغاز کرده‌اند؛ به طوری که برآورد می‌شود هزینه تبلیغات 3 روز اخیر گوگل در این رابطه به رقم 2.3 میلیون دلار برسد!

در سوی دیگر همان‌طور که در جریان هستید، تولید و عرضه گوشی‌‌های گلکسی نوت 7 سامسونگ نیز در همین حین متوقف شده است و این بهترین شرایط برای گوگل محسوب می‌شود که بتواند علاقه مندان نوت 7 سامسونگ را به خرید گوشی‌‌های پیکسل خود مجاب کند. در همین راستا ما را در ادامه در گجت نیوز همراهی گنید تا 10 دلیلی که می‌تواند شما را به خرید گوشی‌ های پیکسل گوگل ترغیب کند را مرور کنیم.

پیش از بررسی دلایل مذکور، لازم به یادآوری است که گوشی‌‌های جدید گوگل از تراشه قدرتمند و جدید کوالکام اسنپدراگون 821 نیرو گرفته‌اند. گوگل پیکسل مجهز به نمایشگر 5 اینچی 1080 پیکسل و نمایشگر گوشی گوگل پیکسل ایکس ال نیز یک نمایشگر 5.5 اینچی با کیفیت تصویر 1440 پیکسل است. هر دو گوشی از 4 گیگابایت رم، دوربین‌های 12 مگاپیکسلی و باتری‌هایی با ظرفیت مناسب برخوردارند.

گوگل اعلام کرده که گوگل پیکسل (Pixel) و پیکسل ایکس ال (Pixel XL) مجهز به اندروید 7.1 نوقا خواهند بود، از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream پشتیبانی می‌کنند و فضای ذخیره‌سازی بی‌نهایتی برای ذخیره تصاویر و ویدیوها (حتی ویدیوهای 4K) در اندازه واقعی خود به کاربران ارائه می‌دهند.

دستیار صوتی Google Assistant

گوشی‌ های پیکسل گوگل

گوشی‌ های پیکسل گوگل اولین محصولاتی هستند که از دستیار صوتی Google Assistant به طور پیش‌فرض بهره می‌برند. البته از آنجا که به تازگی SDK این قابلیت در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته، بدون شک دیر یا زود شاهد عرضه آن برای سایر تولید‌کنندگان گوشی همراه مبتنی بر اندروید خواهیم بود.دستیار صوتی Google Assistant به نوعی پلتفرم نسل جدید دستیار هوشمند گوگل محسوب می‌شود که در آینده جایگزین Google Now خواهد شد. البته مطمئناً دستیار صوتی جدید گوگل هنوز در آن سطح قرار ندارد، اما هدفی که این کمپانی برای آن در نظر گرفته است، تبدیل شدن به یک یار همیشگی با صدایی به مراتب شبیه‌تر به صدای انسانی برای کاربران در تمام محیط‌های کاربری است.

داشتن بهترین دوربین در نوع خود

گوشی‌ های پیکسل گوگل

دوربین 12.3 مگاپیکسلی این گوشی توانست در تست‌های وب سایت DXOMark امتیاز بسیار بالای 89 را به خود اختصاص دهد و به همین دلیل از این حیث در رتبه اول قرار بگیرد. بر اساس موارد ذکر شده از سوی گوگل، کیفیت تصاویر دوربین گوگل پیکسل مشابه با دوربین‌های کامپکت بوده و شارپنس و همچنین دقت رنگ آن بسیار بالاست. با توجه به حسگر نسبتا بزرگ قرار گرفته در درون دوربین این گوشی و همچنین دقت تصویر 12.3 مگاپیکسلی آن می‌توان با محاسبه‌ای ساده دریافت که ابعاد هر پیکسل از سنسور دوربین این گوشی برابر با 1.55 میکرون است. این ابعاد بزرگ پیکسلی به دوربین گوگل پیکسل این اجازه را خواهد داد تا در محیط‌هایی با شرایط نوری ضعیف تصاویر بسیار باکیفیتی را به ثبت برساند.

دسترسی به فضای نامحدود ذخیره‌سازی سرویس Google Photos

گوشی‌ های پیکسل گوگل

خریداران گوشی‌های پیکسل گوگل ، اکانت نامحدود سرویس Google Photos را به طور رایگان دریافت خواهند کرد. البته ناگفته نماند که در این اکانت، کاربران قادر هستند تصاویر خود را با بالاترین رزولوشن در سرورهای ابری گوگل ذخیره نمایند و خبری از کاهش کیفیت در هنگام آپلود نیست. در این گوشی‌ها برنامه Google Photos به طور پیش‌فرض نصب بوده و به همین دلیل می‌توانید به سادگی میان تصاویر ثبت شده خود جستجو کرده یا از آن‌ها نسخه پشتیبان بگیرید.

بهره‌مندی از اندروید 7.1 و پیکسل لانچر

گوشی‌ های پیکسل گوگل

ساکنین ماونتن ویو، گوشی‌های گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال را به اندروید 7.1 تجهیز کرده‌اند که به طور رسمی هنوز در اختیار تولید‌کنندگان سخت افزار هم قرار نگرفته است. در هر حال بر اساس تجربه گوشی‌‌های سری نکسوس، بدون شک با خرید گوشی‌‌های پیکسل قادر خواهید بود استفاده از اندروید خالص 7.1 را برای اولین بار تجربه کنید.

علاوه بر این در پیکسل لانچر به جای استفاده از تعدادی تصویر محدود، در درون خود یک نرم افزار گالری آنلاینی از والپیپرهای زیبا دارد که کاربر می‌تواند در هر زمان تصویر پس‌زمینه گوشی خود را به تصاویر دلخواه تغییر دهد. این نرم افزار تصاویر را در 5 دسته‌ی تصاویری از زمین، چشم‌انداز، منظره، زندگی و بافت‌های ویژه تقسیم‌بندی کرده است که هر یک از آن‌ها دارای گزینه‌ی «والپیپر روزانه» هستند. پس از انتخاب یک والپیپر می‌توانید اطلاعات بیشتری از آن مانند مکان تصویر و عکاس آن را ببینید. به عنوان مثال اگر یکی از تصاویر بی‌نظیر ماهواره گوگل را انتخاب کرده و گزینه‌ی Explore را لمس کنید، می‌توانید لینکی برای باز کردن عکس در نرم افزار نقشه گوگل و دسترسی به مکان این عکس داشته باشید.

تجربه اندروید خالص

گوشی‌ های پیکسل گوگل

به عنوان تازه ترین دستاورد دنیای موبایل‌ها، گوگل پیکسل شما از هرگونه Bloatware یا اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده‌ی اضافی و ‌بی‌مصرف تهی خواهد بود. شاید این مسئله‌ی چندان مهمی برای شما نباشد اما بسیاری از کاربران در قبال این مسئله همیشه از خود واکنش نشان می‌دهند. رابط کاربری این گوشی اندرویدی نیز فوق‌العاده بوده و بدون شک در هیچ گوشی دیگری نمی‌توانید آن را تجربه کنید.

اولین سری از گوشی‌های قدرت گرفته از انسپدراگون 821

گوشی‌ های پیکسل گوگل

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز بیان شده، گوشی‌ های پیکسل گوگل از نسخه ارتقا یافته اسنپدراگون 821 قدرت گرفته‌اند که قرار است در کنار ایسوس زنفون 3 دیلاکس به بازار عرضه شوند. طبق گفته‌های رسمی کوالکام، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ که دارای همان ساختار چهار هسته‌ای مدل ۸۲۰ خواهد بود، در حداکثر سرعت خود و با درگیر شدن هر چهار هسته می‌تواند در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی فعالیت کند و این در حالی است که فرکانس اسنپدراگون ۸۲۰ در نهایت می‌توانست تا ۲.۲ گیگاهرتز بالا برود. سرعت این تراشه‌ی جدید حدودا ۱۰ درصد بیشتر از اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد بود و به لطف بهینه‌ بودن بسیار بالاتر طبیعت آن، مصرف باتری اسمارت فون‌هایی که از آن برخوردار باشند تا ۵ درصد کاهش خواهد یافت.

پشتیبانی از پلتفرم Daydream VR

گوشی‌ های پیکسل گوگل

همان‌طور که انتظار می‌رود، گوشی‌ های پیکسل گوگل اولین محصولاتی هستند که به طور کامل با پلتفرم واقعیت مجازی Daydream VR سازگاری خواهند داشت، به طوری که حتی در آینده نیز به معیاری برای سنجش حداقل سخت افزار برای پشتیبانی از این پلتفرم تبدیل خواهند شد. دی دریم ویو نیز همانند گوگل کاردبورد و گیِر وی آر، هدستی تو خالی‌ست که برای کار کردن نیاز به یک گوشی هوشمند دارد و کاربران می‌توانند با قرار دادن اسمارت فون خود در آن، طعم دنیای واقعیت مجازی را بچشند.

زمانی که پلتفرم Daydream و دستگاه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند روانه بازار شوند، بدون هیچ شک و تردیدی نسخه جدید واقعیت مجازی یوتیوب، Google Play Movies و دیگر سرویس‌ها نیز منتشر می‌شود.

سخت افزاری قدرتمند در لباسی ساده

گوشی‌ های پیکسل گوگل

بدون شک گوشی‌ های پیکسل گوگل به دلیل بهره‌مندی از مشخصات سخت افزاری قدرتمند همچون تراشه 8 هسته‌ای، 4 گیگابایتی حافظه رم، دوربین 12 مگاپیکسلی و یا بهره‌مندی از اندروید 7.1 به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های انتخاب افرادی تبدیل خواهند شد که خواهان در اختیار گرفتن یک پرچم‌دار اندرویدی هستند.

برای دسترسی به منابع سخت افزاری قوی‌تر، حتما نباید مدل بزرگ‌تر را انتخاب کنید

گوشی‌ های پیکسل گوگل

گوشی‌ های پیکسل گوگل با اندروید 7.1 به بازار عرضه میشوند

یکی دیگر از مزیت‌های گوشی‌ های پیکسل گوگل، بهره‌مندی از مشخصات تقریبا یکسان است. این رویه برخلاف چیزی است که سال گذشته در زمان معرفی نکسوس‌های 2015 شاهد بودیم. هرچند نکسوس 5X از بسیاری از ابعاد یک گوشی خوب و ایده آل محسوب می‌شود، با این حال افرادی که به منابع سخت افزاری بیشتری نیاز داشتند، حتما بایستی مدل 6P را انتخاب می‌کردند. معمولاً در این صنعت طرفداران گوشی‌‌های نسبتا کوچک نمی‌توانند از مشخصات قدرتمندی بهره‌مند باشند و ناچار هستند تا گوشی بزرگی را خریداری کنند.

خوشبختانه امسال گوگل برای افرادی که خواهان استفاده از گوشی‌‌هایی با ابعاد نه چندان بزرگ هستند، توانسته سخت افزاری قدرتمند را در گوگل پیکسل گردآوری کند و در سوی دیگر مشابه با آن را برای علاقه‌مندان و فبلت دوستان در پیکسل ایکس ال نیز گنجانده است. البته ناگفته نماند که تراکم پیکسلی مدل بزرگ‌تر 534 پیکسل در هر اینچ بوده و این در حالی است که این رقم در گوگل پیکسل 441ppi می‌باشد.

بهره‌مندی از USB Type-C و فناوری شارژ سریع

گوشی‌ های پیکسل گوگل

گستره دستگاه‌هایی که با بهره‌مندی از درگاه USB Type-C وارد بازار می‌شوند، روز به روز در حال افزایش بوده، از این رو گوگل نیز پرچم‌داران جدید خود را برای جا نماندن از قافله، به این قابلیت تجهیز کرده که از یک سو می‌تواند سرعت انتقال اطلاعات را به مراتب افزایش دهد و از سوی دیگر باعث کاهش زمان شارژ دستگاه خواهد شد. در سوی دیگر باتری 3490 میلی‌آمپر ساعتی گوگل پیکسل ایکس ال، با توجه به تکنولوژی شارژ سریع، با 15 دقیقه شارژ تا 7 ساعت جوابگوی نیازهای روزمره خواهد بود.

لازم به ذکر است که هر دو جهت USB Type-C یکسان است و دیگر لازم نیست برای یافتن جهت درست، فلش یا کابل یواس‌بی را برگردانید. علاوه بر این کابل‌های USB 3.1 Type-C می‌توانند با سرعت حداکثر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه، اطلاعات منتقل کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام
    دلایلی که گفتین همشونم میشه تو یه گوشی رده بالا تجربه کرد ! فقط کافیه به نسخیه 7 اپدیت شه

  2. اصلا طرحش به دلم نمیشینه و خیلی زشته گوشیش ,رم گوشی هم 4 هستش و با توجه به اینکه گوشی های پیش رو همه رم 6 گیگی رو دارن بنظر با این قیمنی که گوگل گذاشته خریدش توجیهی نداره و اگه برا دوربین میخواین بخرینش که همون برین یه دوربین عکاسی حرفه ای کنون بگیرین به همین قیمت والا