صفحه نمایش تاشو شیائومی

تصویری از گوشی شیائومی با صفحه نمایش تاشو به بیرون درز کرد

به تازگی تصویری از یک صفحه نمایش تاشو به بیرون درز پیدا کرده که بر روی آن سیستم عامل اندروید و رابط کاربری شیائومی اجرا شده است. با این حال از آن جا که هیچ سخت افزاری در زیر این صفحه قرار ندارد، به اعتقاد برخی از کارشناسان این تصاویر تنها می‌توانند خیالی باشند. در هر صورت قضاوت را به شما می‌سپاریم.

در دنیای تکنولوژی موبایلی، یکی از رویاهایی که هر شرکتی آن را در سر دارد ساخت گوشی‌هایی با صفحه نمایش تاشو است. از سالیانی قبل تا به حال ما رویای داشتن یک گوشی هوشمند، تبلت و یا هر گجت موبایلی دیگری را در ذهن خود داشته‌ایم که به راحتی و بدون آن که بشکند، خم شده و در جیب ما قرار بگیرد.

شاید اصلی‌ترین گوشی که ما از هر نظر نزدیک به رویای خود تا به حال دیده‌ایم، هندست ال جی جی فلکس (LG G Flex) حاوی یک صفحه نمایش تاشو باشد؛ اما هر دو مدل جی فلکس و جی فلکس 2 دارای ایرادات زیادی هستند که آن‌ها را از درجه‌ی خوب بودن به پایین می‌کشد. سامسونگ نیز با گلکسی اس 7 اج و نوت 7 صفحه لبه خمیده‌ای را ارائه می‌دهد اما اگر بخواهیم آن را با ذهنیتی که از صفحه نمایش تاشو داریم مقایسه کنیم، آن چیزی نیست که ما را از نظر تکنیکی یاد صفحه خم شونده بیاندازد.

در یک خبر جدید آمده است که تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چینی، کمپانی شیائومی مشغول دست و پنجه نرم کردن با یک صفحه نمایش تاشو است که به نظر می‌رسد مربوط به یک گوشی هوشمند می‌شود. دو رندر از این صفحه به بیرون درز کرده است و همانطور که می‌بینید تصویر زیر نشانگر اجرای اندروید و رابط کاربری اختصاصی شیائومی بر روی این صفحه نمایش تاشو است.

به هر حال هیچ سیلیکونی را زیر این صفحه نمی‌بینیم و به نوعی بر روی هوا معلق است؛ بنابراین این می‌تواند یک صفحه نمایش مستقل باشد و یا چیز دیگری خواهد بود که هنوز مشخص نیست. ولی اگر چنین چیزی به حقیقت بپیوندد، باید بگوییم که شیائومی موفق به تولید صفحه نمایشی شده که شما می‌توانید به هر طرفی که خواستید آن را خم کنید.

صفحه نمایش تاشو شیائومی

ایده‌ی داشتن یک اسمارت فون حاوی صفحه نمایش تاشو قطعا گول‌زننده است؛ اما در این برهه از زمان، واقعیت داشتن این طرح مفهومی شاید کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد. این صفحه نمایش ثابت کرده است که هزینه زیادی را به روی دست تولیدکنندگان می‌گذارد. سامسونگ و ال جی به عنوان دو غول در صنعت صفحات نمایش گزارش داده‌اند که میلیاردها دلار بر روی تولید صفحه نمایش OLED که صفحاتی انعطاف‌پذیر هستند، سرمایه گذاری کرده‌اند؛ اما داشتن یک صفحه نمایش منعطف در گوشی‌های هوشمند (نظیر ال جی جی فلکس) بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی خواهد بود که شما آن را می‌بینید.

در این تصویر صفحه نمایش تاشو فاقد هیچگونه سخت افزاری است

این طرح مفهومی هرچند که به نوبه خود خیلی جذاب به نظر می‌رسد، ولیکن شما باید به این قضیه فکر کنید که چگونه یک گوشی هوشمند بدون اینکه در زیر خود از سخت افزاری میزبانی کند می‌تواند کار کند. به همین خاطر ما می‌گوییم که این ایده کمی مشکل‌دار به نظر می‌رسد.

در هر صورت ما هیجان‌زده هستیم که ببینیم جریان این صفحه نمایش تاشو شیائومی چه چیزی خواهد بود. ما قطعا امیدوار هستیم که این شایعه واقعیت داشته باشد؛ چرا که بسیاری از کمپانی‌ها توسعه این صفحات را آغاز کرده‌اند و احتمالا به زودی ما می‌توانیم رویای بزرگ خود، داشتن یک گوشی هوشمند با صفحه نمایشی کاملا منعطف را تجربه کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*