اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه مبتنی بر VDSL2

شرکت مخابرات تهران اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه مبتنی بر VDSL2 را آزمایش کرد

شرکت مخابرات استان تهران از راه اندازی اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه مبتنی بر VDSL2 به صورت آزمایشی خبر داد. اینترنت 100 مگابیتی مبتنی بر فناوری نوین «وی دی اس ال 2» بر بستر کابل مسی در برخی از مناطق تهران تست شد و با موفقیت همراه بود.

سخنگوی شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد که برنامه ارائه اینترنت پر سرعت 100 مگابیتی جزو پروژه‌های در دست اجرای این شرکت است. چندی پیش در جریان نمایشگاه تله کام از این سرویس رونمایی شد و هم اکنون اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه مبتنی بر VDSL2 در برخی از مراکز مخابراتی تهران در حال آزمایش است.

محمدرضا بیدخام عنوان کرد که سرویس VDSL2 دسترسی به اینترنت پر سرعت 100 مگابیتی را برای کاربران ممکن می‌سازد. VDSL2 یا به طور کامل Very High Bit Rate Digital Subscriber Line در بیشتر موارد عملکردی شبیه به اینترنت ADSL دارد و تنها تفاوت آن امکان ارائه سرعت 100 مگابیت بر ثانیه تا فاصله 1200 متری بر بستر کابل مسی است.

وی همچنین بیان کرد که در صورت موفقیت فاز آزمایشی این پروژه، می‌توان سرویس VDSL2 را برای استفاده‌های خانگی و تجاری به کار برد و به این ترتیب مشترکان از سرعت دسترسی چندین برابر بیشتر به اینترنت برخوردار خواهند بود.

اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه مبتنی بر VDSL2 بر بستر کابل مسی ارائه می‌شود

گفتنی است که فناوری VDSL2 بر بستر کابل مسی ارائه می‌شود و به فیبر نوری نیازی ندارد. پیش از این نیز سرویس TD-LTE در ایران معرفی شده بود که در آن با استفاده از فناوری mimo می‌توان به سرعت بیش از یک گیگابیت بر ثانیه نیز دست یافت با این تفاوت که TD-LTE وابسته به خط تلفن ثابت نیست اما VDSL2 بر روی خط تلفن ثابت یا همان بستر کابل مسی ارائه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*