صفحه شطرنج هوشمند Square Off

تماشا کنید: حرکت خودکار مهره‌ها در صفحه شطرنج هوشمند Square Off

شطرنج جادویی ویزارد در فیلم هری پاتر که می‌توانست مهره‌های خود را بدون دخالت کسی تکان دهد را به یاد دارید؟ به نظر می‌رسد حالا ایده این شطرنج به حقیقت تبدیل شده است. به تازگی طرحی جدید در سایت KickStarter با نام صفحه شطرنج هوشمند Square Off مطرح شده که در آن مهره‌ها بدون دخالت هیچ دستی، خود به خود تکان می‌خورند.

با صفحه شطرنج هوشمند Square Off توانایی خود در بازی شطرنج را محک بزنید

علاوه بر این، سازندگان یک اپلیکیشن مخصوص برای این صفحه شطرنج هوشمند طراحی کرده‌اند که به واسطه آن، امکان رقابت با افراد واقعی سراسر جهان وجود دارد. در واقع با اتصال صفحه شطرنج هوشمند Square Off به اپلیکیشن آن، می‌توانید شاهد حرکت مهره‌ها با توجه به تصمیمی که رقیب آنلاین شما می‌گیرد، باشید.

زمانی که کسی آنلاین نباشد نیز می‌توانید با استفاده از حالت تمرینی آن، مهارت خود را در برابر هوش مصنوعی صفحه شطرنج هوشمند Square Off محک بزنید. امکان تنظیم میزان سختی هوش مصنوعی این صفحه، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

سازندگان در مورد عملکرد صفحه شطرنج هوشمند Square Off اینگونه توضیح داده‌اند:

این صفحه شطرنج با استفاده از دو بازوی مکانیکی و یک هد مغناطیسی که زیر جعبه آن قرار گرفته، می‌تواند مهره‌ها را در دو جهت مختلف حرکت دهد. استفاده از تراشه AtMega 2560 در کنار شبکه Bluetooth BLE نیز می‌تواند علاوه بر ارتباط صحیح و روان با تلفن همراه، عملکرد سیستم رمزگذاری و نحوه صحیح فعالیت Square Off را تضمین کند. همچنین مهم‌ترین بخش از طراحی این صفحه شطرنج، روش برنامه‌نویسی آن در حرکت کردن مهره‌ها و عدم برخورد با یکدیگر است.

در حال حاضر ایده صفحه شطرنج هوشمند Square Off در وب‌سایت KickStarter مطرح شده و هنوز به مرحله تولید نرسیده است. هر چند، اخیرا اطلاعات از به حد نساب رسیدن بودجه این طرح (45 هزار یورو/50 هزار دلار) منتشر شده که استقبال کاربران را نشان می‌دهد. با این حال هنوز هم امکان پیوستن به این طرح و پیش‌خرید کردن آن تا 25 روز دیگر وجود دارد. هفته گذشته نیز ایده پردازان با مراجعه به دفتر Maker Faire در شهر رم، به دنبال انعقاد قراردادی برای پیاده کردن Square Off بوده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*