دوربین دوگانه در شیائومی می نوت 2

تصاویر شیائومی MI Note 2 یک روز پیش از معرفی فاش شد؛ خبری از دوربین دوگانه نیست !

طبق گفته‌های پیشین کمپانی چینی پیشرو در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند، شیائومی، روز کنفرانس رسمی این شرکت برای معرفی گوشی می نوت 2 (Mi Note 2) امروز، یعنی ۲۵ اکتبر (۴ آبان‌ماه) خواهد بود. شیائومی هم اکنون نیز گوشی‌های قدرتمندی در بازار سراسر جهان توزیع کرده است، اما Mi Note 2 قرار است تا برای مدت‌ها پرچمداری تمام این محصولات را بر عهده بگیرد. همانند دیگر پرچمداران، تا پیش از زمان عرضه شایعات فراوانی پیرامون این گوشی منتشر شده بود و پیرو تجهیز شدن برترین گوشی‌های بازار در سال اخیر به دوربین دوگانه، وجود دوربین دوگانه در شیائومی می نوت 2 نیز جزء مهمترین‌های مشخصه‌هایی بود که در کانون تمرکز شایعات قرار گرفته داشت.

خبری از دوربین دوگانه در شیائومی می نوت 2 نیست

افزایش شایعات بخش جدا نشدنی پرچمداران گوشی‌های هوشمند تا پیش از عرضه رسمی از سوی تولیدکنندگان است. محافل مختلف بنابر حدس خود و اغلب بر اساس یافته‌ها و اخبار قابل اطمینان، ویژگی خاصی را برای یک مدل در راه بازار متصور شده و آن را با مخاطبین خود در میان می‌گذارند. هرچند این رویه‌ای است که همواره شاهد آن بوده‌ایم اما درز کردن اخباری پیرامون یک محصول، آن هم یک روز مانده به زمان معرفی رسمی آن توسط سازنده کمی عجیب به نظر می‌رسد. روز گذشته یعنی در 24 اکتبر تصویری از Mi Note 2 در اینترنت منتشر شد که به طور شفاف گویای قسمت جلویی، بدنه پشتی و همچنین ساختار بخش عکسبرداری این گوشی است که مشخش می‌کند خبری از دوربین دوگانه در شیائومی می نوت 2 نیست. آن چه این تصویر بدان اقرار می‌کند، عدم وجود دوربین دوگانه در این پرچمدار چینی است.

دوربین دوگانه در شیائومی می نوت 2
با یک نگاه ساده می‌توان به طراحی ظاهری این گوشی پی برد. علاوه بر نمایان بودن ساختار دوربین Mi Note 2، بدنه آن خمیده بوده و صفحه نمایش نیز به شکل خمیده‌ای در امتداد بدنه کشیده شده است. این نوع از طراحی بدنه در نگاه اول ما را به یاد پرچمدار کنونی سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 اج می‌اندازد. برند “Mi” کمپانی در گوشه بالایی سمت راست نمای جلویی حک شده که مجددا ظاهر گوشی دیگری را برای ما تداعی می‌کند، اما این بار محصولی دیگر از دل شیائومی با نام Mi 5 که اوایل همین سال معرفی شد. دکمه هوم (Home) بزرگتر از Mi 5 بوده و از آن جایی که حسگر اثر انگشت را نیز در خود جای داده طبیعی است که مکانی جز قسمت زیرین صفحه نمایش نتوان برای آن در نظر گرفت. انتظار می‌رود تا همانند مدل پیشین کلید هوم Mi Note 2 نیز با سرامیک پوشانده شده تا خاصیت ضد خش بودن آن به میزان چند برابر افزایش پیدا کند. برای خاموش / قفل کردن گوشی و یا افزایش و کاهش صدا برای کاربردهای مختلف باید نیم نگاهی به سمت راست آن بیندازید.

تنها دوگانه موجود در بدنه پشتی، فلش LED است و اثری از دوربین دوگانه در شیائومی می نوت 2 آنچنان که شایعات پیشین به آن دامن می‌زدند نیست. به صورت تک لنز دیده می‌شود. با توجه به شایعات پیشین این مورد کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد، چون در تصاویر منتشر شده پیشین از این گوشی، هر چند غیررسمی، دوربین دوگانه در شیائومی می نوت 2 به عنوان پایه ثابت تمامی عکس‌ها بشمار می‌رفت. البته، بعید نیست که شرکت سازنده تصمیم بگیرد تا پرچمدار خود را در مدل‌ها مختلفی عرضه کرده و تنها دوربین دوگانه در شیائومی می نوت 2 متعلق به قویترین مدل از نظر سخت افزاری باشد. همه چیز تا پیش از معرفی رسمی محتمل است، هر چند کاربران مشتاق در این مورد نیازمند صبر زیادی نبوده و امروز 25 اکتبر مصادف با 4ام آبان ماه شاهد رونمایی رسمی این گوشی خواهند بود. مشاهده پورت یو‌اس‌بی نوع C، شش گیگابایت حافظه رم و صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن QHD از دیگر مشخصه‌هایی هستند که انتظار می‌رود در Mi Note 2 دیده شوند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*