ویدیوی مقایسه دستیارهای صوتی گوگل پیکسل و آیفون 7

تماشا کنید: مقایسه دستیار صوتی گوگل و اپل در دو گوشی پیکسل و آیفون 7

با خارج شدن یک محصول قدرتمند، ارزشمند و پرتوان از سری نوت سامسونگ از گردونه رقابت‌ها، اکنون مبارزه اصلی برای کسب بهترین موقعیت در بازار گوشی‌های هوشمند میان گوگل پیکسل (Google Pixel) و همچنین آیفون 7 (iphone 7) شکل گرفته است. این دو مدل را از جنبه‌های مختلفی می‌توان با یکدیگر مقایسه نمود، اما با در نظر گرفتن این موضوع که از جمله ویژگی‌های مهم مورد توجه سازندگان گوشی‌های هوشمند، نحوه عملکرد گوشی بدون لمس کردن آن به کمک دستیار صوتی است، با مشاهده ویدیوی مقایسه دستیارهای صوتی گوگل پیکسل و آیفون 7 سعی میکنیم تا قدرت هر دو مدل را در این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم.

ویدیوی مقایسه دستیارهای صوتی گوگل پیکسل و آیفون 7

در ویدیوی مقایسه دستیارهای صوتی گوگل پیکسل و آیفون 7 ، فرد سرشناس یوتیوب، مارکز برانلی (Marques Brownlee)، طی یک مقایسه جالب قدرت دستیار صوتی هر دو گوشی یاد شده را به چالش کشیده است. در این مقایسه که با گذشت حدود یک هفته از زمان انتشار آن، در حدود دو میلیون در سراسر دنیا بازدید داشته است، وی با قرار دادن محصول گوگل و محصول اپل در کنار یکدیگر، اقدام به ارسال فرمان‌های صوتی خود به هر دوی آن‌ها به طور همزمان می‌کند تا به این وسیله نحوه بازخورد و سرعت گوشی‌ها در گوش دادن به فرمان‌های صوتی را مورد ارزیابی قرار دهد.

ویدیوی مقایسه دستیارهای صوتی گوگل پیکسل و آیفون 7در ویدیوی مقایسه دستیارهای صوتی گوگل پیکسل و آیفون 7 با وجود مشاهده شدن میزان کم تفاوت در سرعت دستیارهای مجازی، سیری (siri) به میزان کمی در جوابگویی به فرمان‌ها سریعتر عمل می‌کرد، در حالی که دستیار گوگل نتایج دقیق‌تر و مفصل‌تری را در ادامه صدور هر فرمان صوتی در اختیار کاربر قرار می‌داد. از دیگر دلایل برتری Google Assistant در ویدیوی مقایسه دستیارهای صوتی گوگل پیکسل و آیفون 7 می‌توان به مد نظر قرار دادن جستجوهای پیشین برای ارائه پاسخ‌های مرتبط تر اشاره کرد.

البته دلیل برتری سرویس گوگل در ویدیوی مقایسه دستیارهای صوتی گوگل پیکسل و آیفون 7 تنها به همین موارد ختم نمی‌شود. الگوریتم جدید و ارتقا یافته‌ی گوگل، علاوه بر محاوره‌ای بودن به میزان بیشتر، یاد گرفته تا چگونه محتوای سوالات پرسیده شده را درک کرده و به عنوان فاکتوری مهم برای نحوه بازخورد خود مورد استفاده قرار دهد. در برابر آن، سیری به دفعات، محتوای گفته شده را نادیده گرفته و ترجیح داده تا کاربر را برای گرفتن جواب مورد نظر به سمت بینگ و سایر موتورهای جستجو هدایت کند. زمینه دیگری که دستیار گوگل توانسته تا در آن از رقیب خود پیشی بگیرد، توانایی طنزپردازی است. اگرچه سیری به عنوان دستیار صوتی اپل همواره به خاطر داشتن این ویژگی‌ به میزان کمی محبوب و شناخته شده بوده است، اما در هر صورت در ویدیوی مقایسه دستیارهای صوتی گوگل پیکسل و آیفون 7 ، گوگل توانایی بالاتری را در مقایسه با رقیب دیرینه خود در این زمینه نشان داده است.

مارکز برانلی در ویدیوی مقایسه دستیارهای صوتی گوگل پیکسل و آیفون 7 کار خود را با پرسیدن سوال هوا چطور است (?what’s the weather) آغاز می‌کند، سوالی که آیفون 7 به مراتب سریع‌تر به آن پاسخ می‌دهد، اما این سرعت تنها برای نمایش وضعیت هوای چند روزی آینده بر روی صفحه است، در حالی که پیکسل به صورت صوتی به بیان وضعیت هوا پرداخته و اشاره به بارانی بودن روز می‌کند. در ادامه به بررسی قدرت دو گوشی در ریاضیات پرداخته و با پرسیدن حاصل یک ضرب و تفریق سه عددی، در فاصله زمانی یکسان پاسخ دریافت می‌کند. از آنجایی که هر دو سیستم قابلیت باز کردن هر اپلیکیشنی را با بردن نام آن‌ها دارند، مارکز همچنین از دستیاریان خود تقاضا می‌کند تا شبکه اجتماعی اینستاگرام را برای وی باز کنند.

سپس، قدرت این سیستم‌ها در بخش زمان تست می‌شود تا در ابتدا با فرمان صوتی یک شمارشگر دو دقیقه‌ای ست شده و همچنین برای بیدار شدن راس ساعت 7:30 صبح، ساعت ساعت هشدار تنظیم شود. تقاضای ثبت یک یادآور، فرمانی است که پیش از پرسیدن سوال “نزدیک‌ترین اداره پست کجاست؟” صادر می‌شود. بعد از نمایش نزدیکترین شعب به شما در قالب یک لیست، با انتخاب هر یک اطلاعات بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. بهتر است تا بقیه قابلیت‌های این فرمانبرهای صوتی را در ویدیوی مقایسه دستیارهای صوتی گوگل پیکسل و آیفون 7 مشاهده کنید:

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*