نگاه نزدیک به شیائومی می Note 2

نگاه نزدیک به شیائومی می Note 2 ؛ یک جایگزین جدی برای گلکسی نوت 7؟

شیائومی می Note 2 یکی از فبلت‌های جذاب سال 2016 لقب گرفته است. محصولی مقرون به صرفه که با ارائه مشخصات و تجربیاتی جذاب به کاربران، همچنان از گوشی های هم رده خود با قیمتی ارزان‌تر روانه بازار خواهد شد. در این مقاله قصد داریم نگاهی نزدیک به این فبلت غول پیکر 5.7 اینچی بیندازیم.

شیائومی همین چند روز پیش در شهر پکن چین از دو گوشی هوشمند پرچمدار خود رونمایی کرد. در حالی که گوشی مفهومی شیائومی می میکس به خوبی توانست دل طرفداران این حوزه تکنولوژی را ببرد، نباید از دیگر گوشی بالارده معرفی شده توسط شیائومی نیز غافل شد؛ چرا که این محصول اگر از مدل می میکس جذاب‌تر نباشد، بی‌تردید چیزی از آن کم نخواهد داشت. در اینجا قصد داریم تا نگاهی نزدیک را به دردانه جدید چینی‌ها، شیائومی می نوت 2 بیندازیم که تا چندی دیگر به صورت رسمی روانه بازار خواهد شد.

نگاه نزدیک به شیائومی می Note 2

در نخستین نگاه شیائومی می Note 2 با شیشه‌ای منحنی یا همان 3D Glass که در دو سمت پشتی و جلویی گوشی دیده می‌شود، آشنا به نظر می‌رسد و ما را فورا به یاد گوشی از رده خارج شده گلکسی نوت 7 میندازد. هرچند در اینجا البته تفاوت‌هایی نیز احساس می‌شود که از آن‌ها باید به فضای لمس گسترده‌تر همراه با لبه‌هایی فلزی می نوت 2 اشاره کرد که دو پنل شیشه‌ای منحنی را جذاب‌تر کرده است.

نگاه نزدیک به شیائومی می Note 2

شیائومی می Note 2 یک گوشی هوشمند پرچمدار است اما شاید برخی از افراد وقتی می‌شنوند که این دیوایس از یک صفحه نمایش 5.7 اینچی آمولد با پشتیبانی از رزولوشن 1080p بهره می‌برد، کمی ناامید شوند. باید در نظر داشته باشید که یک صفحه نمایش Full HD می‌تواند با تمام قدرت به خدمت رسانی بپردازد. در صورتی این رزولوشن قابل قبول نیست که شما برای استفاده از یک هدست واقعیت مجازی برنامه ریزی کرده باشید که در آن زمان برای تجربه عالی، شما نیازمند یک صفحه نمایش Quad HD خواهید بود.

مشخصات سخت افزاری قابل ستایش

اما در زیر قاب، این موبایل اندرویدی کاملا قدرتمندانه ظاهر شده و هیچ جای شک و شبهه‌ای را نگذاشته است. این گوشی به یک چیپست اسنپدراگون 821 مجهز است که همراه با آن یک پردازنده گرافیکی آدرنو 530 و یک رم 4 یا 6 گیگابایتی، بسته به مدل انتخابی به قدرت‌نمایی می‌پردازد.

نگاه نزدیک به شیائومی می Note 2

شیائومی در کنار نسخه چینی این گوشی، یک نسخه جهانی نیز در نظر گرفته است که با پشتیبانی از 37 باند مختلف LTE می‌توان گفت که هیچ مشکلی را برای عرضه دوردانه غول پیکر خود به تمام نقاط جهان نخواهد داشت. هرچند هنوز فروش جهانی این گوشی و ورود رسمی آن به بازارهای مختلف موبایل تایید نشده؛ اما اگر شما قصد خرید این گوشی از خود کشور چین را نیز داشته باشید هیچ مشکلی با آنتن دهی آن نداشته و موارد مشابه گریبان شما را نمی‌گیرد.

سنگینی مصرف انرژی این فبلت غول پیکر نیز بر روی دوش یک باتری با ظرفیت 4.070 میلی‌آمپر ساعت افتاده است که با توجه به مصرف به مراتب پایین‌تر صفحه نمایش Full Hd نسبت به صفحاتی با رزولوشن بالا‌تر، می‌تواند عمر باتری خوبی را در هر بار شارژ به ارمغان آورد. البته این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع (Qualcomm Quick Charge 3.0) نیز پشتیبانی می‌کند که به ادعای شیائومی موجب شده تا کاربران تنها در 30 دقیقه، 83 درصد باتری این گوشی را شارژ کنند. البته نمی‌توانیم قدرت واقعی این گوشی را به همین زودی ببینیم و باید پس از بررسی چند روزه در مورد آن قضاوت کنیم.

قدرت بالای عکاسی با فبلت می نوت 2

در بخش دوربین، شیائومی می Note 2 قدرتمندانه ظاهر شده است تا آن را از هر نظر رقیب جدی برای فبلت‌های قدرتمند حال حاضر بازار موبایل بدانیم. این فبلت به یک دوربین 22.56 مگاپیکسلی پشتی که از سنسور IMX318 سونی بهره می‌برد مجهز بوده و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با اپرچر f/2.0 نیز در قسمت جلویی تعبیه شده است. دوربین پشتی می نوت 2 به لطف یک تثبیت کننده تصویر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ، این هندست چینی را به یکی از بهترین گوشی های هوشمند برای عکاسی تبدیل کرده است.

نگاه نزدیک به شیائومی می Note 2

در بخش نرم افزاری، ما آخرین نسخه از رابط کاربری MIUI OS را خواهیم داشت که یکی از محبوب‌ترین رابط کاربری‌ها در بین گوشی های چینی اندرویدی به حساب می‌آید. هرچند دیگر خبری از قابلیت‌هایی نظیر App Drawer در این رابط کاربری دیده نمی‌شود، اما تجربه کاربران با استفاده از آن می‌تواند لذت بخش باشد.

قیمت شیائومی می Note 2

این شرکت همچنان به تولید محصولاتی مقرون به صرفه از نظر قیمت و مشخصات سخت افزاری ادامه می‌دهد. در همین راستا نسخه حاوی 4 گیگابایت رم این گوشی با قیمت 415 دلار و نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن نیز با قیمت 490 دلار در چین به فروش می‌رسد. گفتنی است که تنها مدل گران قیمت این گوشی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد که برای آن نیز قیمت 515 دلار در نظر گرفته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. البته در این گوشی از گوریلاگلس استفاده نشده که با این ابعاد و وزن در صورت سقوط آسیب جدی خواهد دید. ممنون از گجت نیوز