باتری نکسوز 6 پی

گزارش متعدد کاربران از بروز مشکل در باتری نکسوس 6P پس از آپدیت به اندروید 7

با در نظر گرفتن عمر مفید گوشی‌های هوشمند، باید انتظار داشت که با گذر زمان برخی قسمت‌های آن رو به زوال رفته و ضعف و سستی را به خود ببیند. اگر چه نحوه استفاده کاربر از گوشی در این امر و دیر یا زود رسیدن آن تاثیری مستقیم دارد، اما در هر صورت فرا رسیدن آن امری اجتناب ناپذیر است. قطعات مختلف سخت افزاری همچون صفحه نمایش و پردازنده برای همیشه در بهترین حالت خود نمی‌مانند و با گذشت زمان، با افت کیفیت در عملکرد مواجه شده و دیگر همانند گذشته روان و سریع عمل نمی‌کنند. اما در این بین، باتری‌ دستگاه بسیار سریع‌تر از بقیه قسمت‌ها از خدمت رسانی معاف می‌شود، اتفاقی که برای باتری نکسوس 6 پی بسیار زودتر از زمان معمول اتفاق می‌افتد.

ایراد باتری نکسوس 6 پی

با در نظر گرفتن سالم بودن دستگاه بیرون آمده از دل کارخانه، باتری اولین قطعه‌ای است که در لوازم الکتریکی از سرویس دهی خارج می‌شود. به عنوان نمونه درصد بسیار بالایی از کاربران لپ تاپ از ضعف باتری خود بعد از گذشت 2 الی 3 سال از زمان خرید شکایت دارند، در حالی که دیگر قسمت‌های سخت افزاری به خوبی کار می‌کنند. این مشکل برای گوشی‌های هوشمند نیز وجود، چون معمولا بعد از گذشته یک سال از زمان خرید دستگاه، ضعف باتری در نیرودهی به دستگاه به خوبی آشکار می‌شود. باید در نظر داشت که این مشکل در گوشی‌های هوشمند امروزی به مراتب آزار دهنده‌تر است، چون سازندگان برای داشتن دست باز در طراحی بدنه محصول، گوشی‌های هوشمند را با باتری غیرقابل تعویض روانه بازار می‌کنند.

از قرار معلوم باتری نکسوس 6 پی وضعیت بسیار بدی بعد از یک سال کار کردن پیدا کرده است. اولین خریداران این دستگاه ساخت هوآوی تحت نظر گوگل، که در حدود 12 ماه پیش اولی سری‌های عرضه شده این مدل را تهیه کردند، از افت توان قابل توجه باتری بعد از گذشت این مدت خبر می‌دهند، به حالتی که با دیگر گوشی‌های یک سال کار کرده قابل قیاس نیست.

یک کاربر یوتیوب با نام ردی تدی (TheRedyTedy)، در ویدیویی نشان داده که حین کار کردن با این گوشی، بدون هیچ دلیل مشخصی دستگاه در زمان‌های مختلف ناگهان خاموش می‌شود، اتفاقی که مقصر اصلی آن فعلا باتری نکسوس 6 پی عنوان شده است. وی در این ویدیو به عکس‌برداری با گوشی می‌پردازد که در همین حین دستگاه خاموش می‌شود. بعد از این اتفاق با فشار دادن چندباره و نگه داشتن چند ثانیه‌ای دکمه پاور، باز هم گوشی به زندگی بازنگشته و کاربر مجبور است تا بعد از اتصال آن به برق، مدت زمانی را برای احیا شدن دستگاه منتظر بماند. در این ویدیو دستگاه از اندروید 7 استفاده کرده و گفته شده که ریست فکتوری نیز برای حل مشکل کارساز نبوده است.

ویدیوی منتشر شده از مشکلی که به احتمال زیاد ناشی از باتری نکسوس 6 پی است، طی گذشت سه روز از زمان انتشار، حجم انبوهی از نظرات دیگران کاربران را پذیرا بوده است، کاربرانی که از داشتن مشکل یکسانی گله‌مند بودند. البته با جستجو در میان نظرات دیده شده که برخی با به روز رسانی به اندروید 7.1.1 و برخی دیگر با ریست فکتوری بر این مشکل فائق آمده‌اند. در نظر داشته باشید که این روش‌ها هیچ کدام مطمئن و قابل اعتماد نیستند، چون کاربر دیگری از ضعف باتری نکسوس 6 پی درست بعد از آپدیت به اندروید 7.1.1 خبر داده است. اگر که شما نیز با چنین مشکلی مواجه شده‌اید، بهتر است پیش از رفتن به سراغ گارانتی، ریست فکتوری و همچنین به روز رسانی به اندروید 7.1.1 را امتحان کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*