سرویس گوگل والت راه خود را به دنیای وب پیدا کرد؛ کیف پول الکترونیکی گوگل در اینترنت

شیوه‌ای که از دیگران پول دریافت کرده و یا خرج می‌کنیم، به طور چشمگیری در چند سال اخیر تغییر کرده است. پیش‌تر به چک‌های کاغذی و یا پول نقد برای ارسال مبالغی به دوستان و یا اعضای خانواده متکی بودیم، فرآیندی که اکنون کاملا در سطح مجازی انجام شده و جز لمس صفحه نمایش یک گجت، به لمس شی دیگری همچون کاغذ بهادار نیازی ندارد. برای استفاده از روش‌های مجازی دریافت و پرداخت پول، نیاز به پیاده‌سازی سرویس‌هایی تحت بستر اینترنت است. از جمله شناخته‌شده‌ترین سرویس‌‌ها در این زمینه، گوگل والت (Google Wallet) است که با تکیه بر نام بزرگترین غول دنیای اینترنت، به محبوبیت خوبی نزد کاربران رسیده است.

با سرویس گوگل والت بیشتر آشنا شوید

امروز، در حوزه خدمات مجازی مالی، سرویس‌هایی همچون پی‌پال (Paypal) به میزان بسیار زیادی نزد کاربران به محبوبیت رسیده‌اند و همچنین شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک و یا اسنپ‌ چت (Snapchat)، راه‌های جالبی را برای ارسال پول به دوستان از طریق پلتفرم‌های مختلف فراهم آورده‌اند. در حوزه سرویس‌های مرتبط با پول و بانک، امروز رقابت شدیدی پدید آمده است، از همین رو غول دنیای اینترنت و وب تصمیم گرفته تا با یک حرکت اساسی و توسعه گوگل والت ، جایگاه خود را به عنوان یک سرویس‌دهنده برتر در زمینه امور مجازی مالی تثبیت کند.

پیش از ارائه پرداخت اندروید (Android Pay)، کیف پول گوگل یا همان گوگل والت (Google Wallet) به عنوان یک پلتفرم برای انجام پرداخت‌های روزانه توسط موبایل در فروشگاه‌های دارای پایانه‌های NFC مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما از زمان معرفی اندروید پی، گوگل والت به ابزاری برای ارسال ساده و بی دردسر پول از یک بانک به بانکی دیگر در سرتاسر ایالات متحده آمریکا تبدیل شده است.

دسته‌ای از کاربران چنان به این سرویس وابسته شده‌اند که تقریبا هر نقل و انتقال پولی را از طریق گوگل والت انجام می‌دهند، اما برای آن دسته‌ای که غرق در بیزینس خود شده و وقتی برای استفاده از گوشی‌های هوشمند ندارند، نبود نسخه وب به عنوان یک خلا اساسی محسوب می‌شد، اما در جدیدترین اقدام گوگل، سرویس تحت وب گوگل والت نیز راه‌اندازی شد.

گوگل والتگوگل والت، به حرفه‌ای‌ترین نحو ممکن آدرس دهی شده و با وارد کردن wallet.google.com در مرورگر، اینترفیس بسیار ساده این اپلیکیشن تحت وب نمایان می‌شود. اصلی‌ترین بخشی که کاربر در نظر اول با آن برخورد می‌کند، جعبه‌ای است که می‌بایست در آن میزان مبلغی را که مایل به ارسال است را وارد نموده و در زیر آن نحوه انجام فرآیند را انتخاب کند. همچنین در این قسمت فردی را که در نظر دارید پول را به وی ارسال کنید انتخاب کرده و همچنین می‌توانید از قابلیت ارسال یادداشت همراه با فرآیند پرداخت استفاده کنید.

گوگل والتبه محض پر کردن تمامی این فیلدها، تنها کافی است تا کلید ارسال پول (Send Money) را انتخاب کرده و از سرعت و سهولت این سیستم نهایت استفاده را ببرید. منوی همبرگری گوگل والت (سه خط زیر هم) در سمت چپ دارای گزینه‌هایی همچون تنظیمات (Settings)، تراکنش‌ها (Transactions) و روش‌های پرداخت (Payment methods) است. مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد این پلتفرم جدید به شدت چشم‌نوازی می‌کند، محیط کاربری بسیار ساده آن است که انتقال پول را در چند ثانیه ممکن می‌کند.

معرفی نسخه وب گوگل والت به این معنی نیست که از این پس سرویس پولی-بانکی گوگل تبدیل به محبوب‌ترین پلتفرم پرداخت خواهد شد، اما حداقل قدم بزرگی است که سبب می‌شود تا ترافیک بیشتری به سمت دامنه google.com برای مقاصد پولی و بانکی بیاید. همانطور که می‌دانید، از جمله مزیت‌های داشتن یک حساب کاربری رایگان گوگل، بهره بردن از چند سرویس تحت یک نام کاربری است؛ به این معنی که ابزارهایی همچون سرویس رایانامه (Gmail)، سرویس فضای ابری (Cloud)، شبکه اجتماعی گوگل پلاس (Google Plus) و دیگر سرویس‌های مفید تنها با یک بار ورود به وب سایت گوگل، در دسترس خواهند بود. از جمله ارزشمندترین این سرویس‌ها از این پس گوگل والت خواهد بود که امیدواریم در آینده، مقدمات استفاده از آن برای کاربران ایرانی نیز مهیا شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*